Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet så innmari godt at man ikke skal sammenligne babyer. Nettopp fordi spennet er så stort, og spekteret innenfor normalen er også vidt.

Jeg har en sønn som nærmer seg 7 mnd. Og jeg ser at han er noen hakk bak andre når vi møter babyer på samme alder, noen ganger også yngre babyer.

Han trives ikke så lenge på magen av gangen. Og tro meg, vi holdet på mange ganger daglig.

Han ruller fra rygg til mage, men ikke omvendt. Han er heller ikke så interessert i å prøve å flytte seg fra side til side når han ligger på magen.

Han trives best på ryggen hvor han kan sprelle og rulle fra side til side.

I jula gjorde han framskritt og heiste seg på strake armer når han lå på magen og roterte litt rundt i ring. Men nå har det liksom stoppet opp :/ 

Bør man bli bekymret egentlig? Eller faller alt på plass etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan stole på at helsestasjonen fanger det opp hvis det er grunn til bekymring, du kan jo også be om en samtale med helsesøster?

Veldig fint at han får muligheten til å utfolde seg fritt på gulvet- særlig på magen! Det kan også være gøy og bra å ta en tur i svømmehallen med ham jevnlig, slik at han får sprelt godt fra seg i vannet :) Hopping i fanget er også fin "trening".

Uansett høres det ikke ut som om det er noen stor grunn til bekymring. Selv om mange barn både krabber og reiser seg opp i den alderen (det gjorde i alle fall mine to) er variasjonene enorme i den alderen, og han kommer absolutt til å lære seg disse tingene!

Anonymkode: f15ed...5a1

Skrevet

Barnet ditt er nok helt normalt- og utviklingen går i rykk og napp. 

Gjest Runforit
Skrevet

Noen går når de er 8 mnd andre 1 1/2 år ;)  Ikke stress med det. Er helt vanlig at det er stort spenn på utviklingen så å sammenligne med andre babyer er misvisende :) 

Skrevet

Høres helt normalt ut😊

Anonymkode: d2783...31e

Skrevet

Snakket med helsesøster?

Anonymkode: 29ac0...538

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med helsesøster?

Anonymkode: 29ac0...538

Ikke utover kontrollene vi har hatt. Siste var 6 mnd. Neste er 8 mnd.

Skrevet

Min rullet fra mage til rygg da han var ca fire mnd, deretter tok det enda fire mnd før han klarte å sette seg opp selv. Han drev med litt kråling på magen rundt 7,5mnd (type rundt i ring). Krabbe klarte han ikke før han var ti mnd. Reiste seg opp rundt 8mnd, og gikk helt uten støtte fra 13mnd. 

Stor forskjell på babyer, heldigvis ;) 

Det går seg til!

Anonymkode: fff34...018

• Liker 1
Skrevet

Barn er forskjellige😊 nevøen min krabbet ikke før han var 10 mnder, min krabbet ved 6 mnder. Nevøen min gikk ikke før han var langt over året, min går np, han er 9 mnder. 

Du trenger nok ikke være bekymret, helsesøster fanger det opp om det er noe som blr utredes😉

Skrevet

Takk dere!

Noen ganger trenger man bare å høre det man egentlig allerede vet.

Og jeg som sa at jeg ikke skulle bli en sånn mamma som sammenlignet min baby med de andre :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...