Gå til innhold

Hva tegner dere opp øyebrynene med?

Sandy

Anbefalte innlegg

Jaja.. Så har jeg endelig fått rettet opp mine da, de har en litt rar fasong, men nå har jeg fjernet en liiiiten del helt "bakerst" på begge to, så nå er de rette og fine!

Men så lurer jeg da.. Jeg fant ut at de eyelinerene jeg har ikke egnet seg noe særlig til dette, de er litt bløte. Er det noe spesielt en kan bruke til dette? Hva bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tegner ikke mine øyenbryn, synes det ser så unaturlig ut! Jeg farger dem heller hos hudpleieren! Men min mor bruker en øyenbryns blyant fra Zanzuel som hun er veldig fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Kanebo Eyebrow Pencil. Synes den er kjempe kjekk, og den gir et naturlig og holdbart resultat. Det er en sånn "skrublyant". Etter jeg har brukt denne tar jeg på litt Eyebrow Fix som man får kjøpt på H&M. Da holder brynene seg fine i fasongen hele dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Tar eyeliner få fingeren og bruker den til farge brynene. Det skal veldig lite til før det blir unaturlig hvis tegner direkte på brynene med kajalen, sånn som mange jenter gjør. Det beste hadde sikkert vært å fått frisøren til å farge de for deg, selv om du må ut med litt ekstra penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker en øyenbrynsblyant fra Isadora og er fornøyd med den.

Jeg tegner også opp brynene, men gnir det litt ut så det ikke blir en strek.

Mange synes det er stygt at jenter tegner opp brynene, men alle synes jeg kler det.

Har sett mange jenter med øyenbryn som likner på busker og det er ikke pent.

Alle er forskjellige og godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tegner opp mine bryn med en øyenbrynsblyant fra Rimmel. Det hender jeg børster over med børsten som er på hetten dersom de ser for opptegna ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hei!

jeg napper mine i den fasongen jeg vil ha dem og deretter farger jeg dem slik at jeg slipper å farge igjen på noen ukers tid! dette er virkelig å anbefale! permanent farge! første gangen jeg gjorde det gjorde jeg det hos en slik person som drev med slikt! men det ble for dyrt i lengden så nå gjør jeg det selv! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips!

Det er ikke snakk om at jeg har fjernet hele hurven, men bare litt på enden helt ytterst, ettersom brynene var litt pjuskete i pelsen der..

Jeg synes heller ikke det er noe pent med svarte oppskritta bryn. Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tydelig opptegnede bryn er ikke noe pent, derfor er det viktig å bruke en blyant som er myk og som gir et naturlig "usynlig" resultat. Man bør også bruke en blyant som er så nær brynfargen som mulig - og aldri helt svart vil jeg si - det kan bli for hardt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og poenget er jo at den må være litt fast, så jeg ikke brått har et øyebryn langt oppi panna.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg bruker øyebryns skyggen fra shiseido, den er helt fantastisk o den ser ekte og naturlig ut!!

Anbefales på det sterkeste!Ellers er det fryktelig mange stygge opptegnete bryn ute å går... Sorte tynne treker laget av flytende eyeliner er fyfy!!!

:blunke: love, elle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvordan fungerer denne da? Er det en "penn" eller er det noe annet? Har ikke hørt om denne før nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å bruke permanent sverte. Veldig praktisk hvis du som meg liker deg ute i vannet.

Men trengs det en "oppfriskning" av farven før jeg har tid til å sverte på nytt, så bruker jeg øyebrynsblyanten til Guerlain. Den er passe myk og har mange farger å velge mellom slik at du finner den som er riktig for deg.

Riktig formede og farvede øyebryn gjør max for ansiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Hørtes jo greit ut da.. Skal til syden om to uker, da er det jo fint å komme opp av vannet MED øyebryn!

Men Litago, hvor får en tak i denne "sverten" da? Og hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Kolokrem. Den får du kjøpt i nesten alle parfymerier i Norge. Tror de har en annen type der også, men den har jeg bare prøvd en gang.

Se nøye på bruksanvisningen og la ikke farven sitte i for lenge.

Hvis det er første gang du bruker den, så bruk heller mye kortere tid enn anbefalt. Blir det for lite så kan du jo bare gjøre det om igjen, ikke sant?

Hvis du har få hår i øynebrynene dine kan det hende at huden bak blir litt farvet. Vask av med mild såpe og neste dag er alt det overflødige borte.

Jeg bor i utlandet og der får jeg ikke tak i Kolokrem. Gjett hva jeg hamstrer når jeg besøker Norge???? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den har jeg prøvd før, men det er for å farge hårene ikke sant?

Jeg trenger bare en penn som ikke kan gnis ut eller sverte av...

Kan jeg spørre hvor du bor Litago?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen forresten om det finnes noen andre skrublyant varianter enn Kanebo sin - som ikke er så dyre som Kanebo?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08juni02, det var det jeg også tenkte litt på... Ville bare ikke virke så gjerrig og prisbesatt.. Men for meg spiller det faktisk litt rolle, og en slik penn er ikke verdt å bruke 200 på! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sandy.

Jeg bor i California. Masse sol og vann her!

Det er derfor jeg liker å farve selve hårene på øynebrynene og ikke bare farve huden bak slik det ofte blir med blyant.

I sterk sol synes nemlig at du har lagt farve på huden og at hårene er bleke, og det er ikke alltid like pent!

Kos deg på ferien din, - med eller uten øynebryn!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...