AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Del Skrevet 12. januar 2016 Nå har jeg gått i lang tid å irritert meg grønn over venner og kjente.....men, nå har jeg fått nok. Jeg er nærmere 40 enn 30, har god jobb og god økonomi - men alene. Er så jævlig lei av å høre at "du som er alene, trenger jo ikke mer". Skal vi som er alene ta til takke med noe mindre/dårligere, bare fordi vi ikke har kjæreste? Jeg som er alene trenger bare 30 kvm å bo på, for jeg trenger bare en stol og en seng. Jeg som er alene trenger bare å kjøre en Toyota IQ, for jeg er jo bare en person, osv.... Har det aldri slått dere at vi som er alene har like stort behov for et hus, en bil av ok størrelse ja, et liv, like mye som dere som er i parforhold? Dette innlegget ble sikker rotete, men jeg hadde behov for å få det ned på "papiret". Sorry! Anonymkode: cc9ff...325 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Del Skrevet 12. januar 2016 Ja, hvorfor i all verden skulle en eventuell partner ha noe å si for dette?! Blir matt av folk! Du trenger kanskje ikke syv soverom, men det er da ikke utenkelig at du kunne ha bruk for 2 eller 3 Anonymkode: a821f...424 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Del Skrevet 12. januar 2016 Har opplevd det samme. Jeg som bor alene trenger jo ikke så stor bolig. Neida, for jeg har jo ikke venner eller andre jeg liker å invitere på besøk, så jeg trenger jo ikke plass til spisebord eller stuebord eller sofa, jeg klarer meg vel med en enkelt stol og et lite settebord som er stor nok til akkurat ett glass og ett fat... Arg... Anonymkode: 062e5...318 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 12. januar 2016 #4 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg synes det er ganske logisk at EN person trenger mindre rom rundt seg enn en familie på f.eks. seks... Men jeg hadde aldri giddet å kommentere det altså, enhver får finne ut av hva som passer best! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 12. januar 2016 #5 Del Skrevet 12. januar 2016 Vi er alle alene. Selv de av oss med andre rundt oss oftere enn andre. Forskjellen ligger i om du har ansvar for små barn. Da ligger det mye sosial rettferdighet i å støtte dem ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 12. januar 2016 #6 Del Skrevet 12. januar 2016 Livet begynner ikke før du finner en partner skjønner du vel! 30kvm er egentlig alt for stort, du trenger neppe mer enn 15kvm. Bare vent, snart dukker prinsen opp, da tar livet til! Ingen grunn til å beklage, jeg hadde også blitt irritert med venner som sa noe slikt, eller lignende. Selvsagt har man likt behov for å leve livet sitt som singel, å leve alene handler jo ikke om å vente på en partner. Si ifra til dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Del Skrevet 12. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd det samme. Jeg som bor alene trenger jo ikke så stor bolig. Neida, for jeg har jo ikke venner eller andre jeg liker å invitere på besøk, så jeg trenger jo ikke plass til spisebord eller stuebord eller sofa, jeg klarer meg vel med en enkelt stol og et lite settebord som er stor nok til akkurat ett glass og ett fat... Arg... Anonymkode: 062e5...318 Ja - det er så spot on. Jeg bor nå i et relativt lite hus. Stuen er på under 20 kvm, og har absolutt ikke plass til spisebord. Kjøkkenet er også så lite at det kun er plass til et lite kjøkkenbord. Jeg ønsker nå å få meg en større bolig, men da skulle du hørt folk. Kunne nesten tro jeg gjort noe kriminelt. "Du som er alene, har mer enn nok plass" "Hva skal du med større?" TS. Anonymkode: cc9ff...325 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Del Skrevet 12. januar 2016 1 minutt siden, Pås skrev: Jeg synes det er ganske logisk at EN person trenger mindre rom rundt seg enn en familie på f.eks. seks... Men jeg hadde aldri giddet å kommentere det altså, enhver får finne ut av hva som passer best! Man trenger såklart mindre plass enn en familie på seks. Men 30 kvm? Ettroms? Virkelig? Anonymkode: 062e5...318 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #9 Del Skrevet 12. januar 2016 4 minutter siden, Arcturus skrev: Vi er alle alene. Selv de av oss med andre rundt oss oftere enn andre. Forskjellen ligger i om du har ansvar for små barn. Da ligger det mye sosial rettferdighet i å støtte dem ekstra. Føler ikke dette har så mye med det TS skriver om. Anonymkode: cc9ff...325 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #10 Del Skrevet 12. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja - det er så spot on. Jeg bor nå i et relativt lite hus. Stuen er på under 20 kvm, og har absolutt ikke plass til spisebord. Kjøkkenet er også så lite at det kun er plass til et lite kjøkkenbord. Jeg ønsker nå å få meg en større bolig, men da skulle du hørt folk. Kunne nesten tro jeg gjort noe kriminelt. "Du som er alene, har mer enn nok plass" "Hva skal du med større?" TS. Anonymkode: cc9ff...325 Foreslår at du inviterer alle de som sier slikt på middagsbesøk, samtidig. Server noe som er grisete og vanskelig å spise, og si til dem at "Det vår vel fint å spise dette stående, og fra en serviett, med hendene, håper jeg? Siden jeg ikke har plass til spisebord, stor sofa, eller så mange tallerkener og bestikk i kjøkkenskapene?" Så ser de kanskje at jo, det finnes situasjoner hvor også enslige hadde hatt nytte av plass til spisebord og anstendig med kjøkkenskap. Anonymkode: 062e5...318 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #11 Del Skrevet 12. januar 2016 5 minutter siden, Pås skrev: Jeg synes det er ganske logisk at EN person trenger mindre rom rundt seg enn en familie på f.eks. seks... Men jeg hadde aldri giddet å kommentere det altså, enhver får finne ut av hva som passer best! "Men jeg hadde aldri giddet å kommentere det altså, enhver får finne ut av hva som passer best!" Er det ikke det du gjør i første setning?? Anonymkode: cc9ff...325 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 12. januar 2016 #12 Del Skrevet 12. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler ikke dette har så mye med det TS skriver om. Anonymkode: cc9ff...325 Da har du ikke skjønt stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #13 Del Skrevet 12. januar 2016 2 minutter siden, Arcturus skrev: Da har du ikke skjønt stort. Nei, sikkert ikke. Er ikke så smart skjønner du. Anonymkode: cc9ff...325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 12. januar 2016 #14 Del Skrevet 12. januar 2016 jeg skjønte ganske tidlig at jeg ikke lufter slike tanker med andre folk fordi jeg fikk akkurat disse svarene. Ville jeg kjøpe hus ja da gjorde jeg det, hvis jeg syns jeg trengte det. Vel nå etter mange år i rekkehus skulle jeg nesten ønske jeg bare hadde 30 kvm å leve på, faen til mye vasking og vedlikehold det er med større boliger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 12. januar 2016 #15 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg har nok sagt dette flere ganger uten å tenke på at det kan oppleves som sårende. Det har vel vært mer sagt i en setting hvor den det er snakk om synes boligen sin selv er liten også svarer man i denne retningen mer som at det ikke er noe galt eller feil med å ha liten bil/bolig. Man TRENGER heller ikke stort hus og stor bil.. Vi har flyttet fra liten leilighet til større bolig pågrunn av barn, savner ærlig talt ofte den lille leiligheten. Stort hus betyr mye å rengjøre og vedlikeholde, ikke nødvendigvis drømmen det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 12. januar 2016 #16 Del Skrevet 12. januar 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Men jeg hadde aldri giddet å kommentere det altså, enhver får finne ut av hva som passer best!" Er det ikke det du gjør i første setning?? Anonymkode: cc9ff...325 Mente selvsagt at jeg aldri hadde sagt til noen at de ikke trengte større plass/flere rom/mindre hus/flere barn/færre barn.. Det at jeg aldri hadde sagt det til noen betyr ikke at jeg ikke har mine tanker om tema! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #17 Del Skrevet 12. januar 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg gått i lang tid å irritert meg grønn over venner og kjente.....men, nå har jeg fått nok. Jeg er nærmere 40 enn 30, har god jobb og god økonomi - men alene. Er så jævlig lei av å høre at "du som er alene, trenger jo ikke mer". Skal vi som er alene ta til takke med noe mindre/dårligere, bare fordi vi ikke har kjæreste? Jeg som er alene trenger bare 30 kvm å bo på, for jeg trenger bare en stol og en seng. Jeg som er alene trenger bare å kjøre en Toyota IQ, for jeg er jo bare en person, osv.... Har det aldri slått dere at vi som er alene har like stort behov for et hus, en bil av ok størrelse ja, et liv, like mye som dere som er i parforhold? Dette innlegget ble sikker rotete, men jeg hadde behov for å få det ned på "papiret". Sorry! Anonymkode: cc9ff...325 De som er i parforhold er avhengig av hverandre for å oppretteholde og vedlikeholde deres livsstil. Det er aldri bra å være avhengig av noen for å leve det livet du ønsker. Da blir det på andres kompromisser. Motivasjonen å leve alene blir å bygge seg opp å eie alt 100% selv. Som hus, bil og formue generelt samt å være gjeldfri på det. Hvis du så en dag ønsker å leve livet sammen med noen så blir det på dine premisser og ingen andres. Det kan være en meget god investering å leve slik i mange år. Det å leve sammen med noen for å så kanskje 10-15år senere være alene på bar bakke er jo noe alle vil risikere som pr idag lever i parforhold. Da er det greit å vite at du ikke er avhengig av andre for å klare deg videre. Desto eldre man er når det skjer desto verre blir det også. Hva andre mener du trenger bør være av liten betydning. Hvis det skal definere deg så har du en jobb å gjøre med deg selv. Man mister venner og nettverk med en gang man går forbi dem i livet - for dem så er det greit å vite at de samtidig har litt mer enn deg. Da føler dem seg mye bedre enn om du skulle ha en formue som er større enn deres tilsammen. Anonymkode: c999a...352 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 12. januar 2016 #18 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg som er alene har 20m2 og en Toyota iq liker bilen da, siden jeg lukeparkerer hjemme og slikt. I tillegg har jeg foreløpig ikke bruk for større. Leiligheten derimot kunne lett blitt doblet om ikke mer. Her er det stort sett økonomien som setter en foreløpig grense, men det kommer seg. Ser ikke hvorfor andre skal legge seg borti hvor mye plass du trenger og ikke minst vil ha. Har du pengene og har lyst på noe større, kjør på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #19 Del Skrevet 12. januar 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som er i parforhold er avhengig av hverandre for å oppretteholde og vedlikeholde deres livsstil. Det er aldri bra å være avhengig av noen for å leve det livet du ønsker. Da blir det på andres kompromisser. Motivasjonen å leve alene blir å bygge seg opp å eie alt 100% selv. Som hus, bil og formue generelt samt å være gjeldfri på det. Hvis du så en dag ønsker å leve livet sammen med noen så blir det på dine premisser og ingen andres. Det kan være en meget god investering å leve slik i mange år. Det å leve sammen med noen for å så kanskje 10-15år senere være alene på bar bakke er jo noe alle vil risikere som pr idag lever i parforhold. Da er det greit å vite at du ikke er avhengig av andre for å klare deg videre. Desto eldre man er når det skjer desto verre blir det også. Hva andre mener du trenger bør være av liten betydning. Hvis det skal definere deg så har du en jobb å gjøre med deg selv. Man mister venner og nettverk med en gang man går forbi dem i livet - for dem så er det greit å vite at de samtidig har litt mer enn deg. Da føler dem seg mye bedre enn om du skulle ha en formue som er større enn deres tilsammen. Anonymkode: c999a...352 Bra skrevet! :-) Anonymkode: cc9ff...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #20 Del Skrevet 12. januar 2016 36 minutter siden, Inwe skrev: Jeg som er alene har 20m2 og en Toyota iq liker bilen da, siden jeg lukeparkerer hjemme og slikt. I tillegg har jeg foreløpig ikke bruk for større. Leiligheten derimot kunne lett blitt doblet om ikke mer. Her er det stort sett økonomien som setter en foreløpig grense, men det kommer seg. Ser ikke hvorfor andre skal legge seg borti hvor mye plass du trenger og ikke minst vil ha. Har du pengene og har lyst på noe større, kjør på. Sorry, det med IQ'en. Var mer størrelsen jeg ville poengtere. Kjempe bil - har hatt den selv TS. Anonymkode: cc9ff...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå