AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #21 Del Skrevet 12. januar 2016 Nei, hadde holdt barnet hjemme da. En ting er å være i god form hjemme, om morgenen når namnet uthvilt etter natten - noe annet er det i barnehagen med høyt tempo og høyt volum. Anonymkode: 13f65...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #22 Del Skrevet 12. januar 2016 Er ikke hysterisk med tanke på smitte, og tenker at det florerer av influensasmitte for tiden. Blir barna syke blir de det uavhengig om de har vært i kontakt med noen som har feber eller ikke. Men jeg ville aldri ha sendt mitt barn i barnehage med feber. Holdt hjemme før helgen, selv om barnet ikke hadde feber, men barnet var så forkjølet at det ville blitt en tøff dag i barnehagen. Feberen kom snikende ut på dagen, så antagelsen vår om at det bare var snakk om timer før det brøt ut stemte. Hadde feber hele helgen og 39 ved leggetid søndag. Bestemte oss allerede da for å holde hjemme uansett tilstand mandag, for å unngå at det skulle slå tilbake mandagskveld/tirsdag og vi dermed hadde endt opp med ennå flere dager. Har hatt et tilfelle i høst hvor han plutselig hadde 39 ved leggetid, ikke snørr, hoste eller noe annet som tilsa at han var syk, da vi la oss var han feberfri, og morgenen etter likeså, samt i strålende humør og med topp allmenntilstand. Han strevde med begge hjørnetennene i det tidsrommet, så vi tolket feberen til det. Var ikke syk i ettertid. Tenker man må vurdere fra situasjon til situasjon hva som er greit å gjøre, og foreldrene kjenner sine barn best. Så fremt de setter barna sine behov fremfor egen jobb, selv om det tiltider kan være vanskelig. Anonymkode: 1d753...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #23 Del Skrevet 12. januar 2016 I vår bhg er de ute 3-5 timer hver dag. Foreldrene er instruert om at vi ikke sender en unge i bhg hvis han ikke kan være ute like lenge som de andre, da de ikke har ressurser til å holde en unge inne under oppsyn av en voksen. Anonymkode: 000d2...7c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epleskall Skrevet 12. januar 2016 #24 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg hadde definitivt holdt barnet hjemme med 38 i feber om morgenen, selv om barnet fremstod pigg og vanlig. Jeg tenker da på smittefare overfor de andre barna og ansatte, men også at barnet selv vil være mer sårbart for å bli smittet av andre ting som måtte være i barnehagen. Jeg hadde villet forebygge at han eventuelt ble verre. En annen ting er at barnet mitt kan virke kjempefrisk selv når han er syk noen ganger. Han kan faktisk veksle mellom å kaste opp og leke med bilbane, ha 39,5 i feber og likevel ville synge og danse, og så plutselig være helt ferdig og sove og gråte i 4 timer før han nok en gang raser rundt i begeistring. Så det at han virker blid og spiser vanlig om morgenen, trenger i alle fall ikke bety at han ikke plutselig kan føle seg helt elendig noen timer senere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #25 Del Skrevet 12. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du er lett feber? Jeg hadde ikke sendt ungen i barnehagen hadde hun hatt 38 i temp, men hadde sendt med 37.8. Morgentemp er lavere enn på ettermiddagen/kvelden; stiger utover dagen. Anonymkode: 70596...5e6 Jeg kjenner jeg blir litt provosert av dette - hva er forskjellen på 0.2 grader? Jeg har barn i flere andre, den eldste er 25 og hos oss har alltid allmentilstanden vært avgjørende, spesielt hos små barn da deres kroppstemp ikke regulerer seg så bra som hos de større. Hvis barnet ditt TS virker frisk og fin så skal du ikke ha dårlig samvittighet. Anonymkode: e5c35...cd3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #26 Del Skrevet 12. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner jeg blir litt provosert av dette - hva er forskjellen på 0.2 grader? Jeg har barn i flere andre, den eldste er 25 og hos oss har alltid allmentilstanden vært avgjørende, spesielt hos små barn da deres kroppstemp ikke regulerer seg så bra som hos de større. Hvis barnet ditt TS virker frisk og fin så skal du ikke ha dårlig samvittighet. Anonymkode: e5c35...cd3 Ved 37.8 kalles det ikke feber, men subfebril. Under 37.5 er barnet afebril. Ergo så regnes ikke 37.8 som feber. Over 38 er det feber. Derfor hadde jeg sendt barnet i barnehage med en temp på 37.8 hvis almenntilstanden virker normal, men jeg hadde ikke sendt ved en temp på 38 selv om barnet virker grei, da 38+ er feber. Anonymkode: 70596...5e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #27 Del Skrevet 12. januar 2016 Det er da ikke tallet på et termometer som bestemmer om barnet er sykt eller ikke. jeg hadde glatt sendt ungen i barnehagen ved hos allmenntilstand uten noen symptomer, uavhengig av temp. Jeg hadde nemlig ikke funnet på å måle temp på en unge som virker frisk. etter å ha lest en del av svarene her, er jeg ikke lenger overrasket over det store fraværet hos arbeidstakere med barnehagebarn... Anonymkode: b734b...733 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #28 Del Skrevet 12. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke tallet på et termometer som bestemmer om barnet er sykt eller ikke. jeg hadde glatt sendt ungen i barnehagen ved hos allmenntilstand uten noen symptomer, uavhengig av temp. Jeg hadde nemlig ikke funnet på å måle temp på en unge som virker frisk. etter å ha lest en del av svarene her, er jeg ikke lenger overrasket over det store fraværet hos arbeidstakere med barnehagebarn... Anonymkode: b734b...733 Så du hadde sendt en unge i bhg med 39 i temp?? Barn kan faktisk være i god almenntilstand selv om tempen er høy. Og ja, man kjenner på huden til barnet om det har feber, ergo tar man tempen selv om ungen virker frisk og kjapp. Ikke rart det er mye sykdom blant barnehagebarn når foreldre som deg velger å sende et barn med feber i barnehagen bare pga ungen virker frisk... Anonymkode: 70596...5e6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 12. januar 2016 #29 Del Skrevet 12. januar 2016 Har man feber så har man feber. Veldig merkelig at en barnehage synes det er greit at barnet kommer i barnehagen med 38 i feber. Feberen stiger som regel utover dagen, man er mye ute ,det er vinter, det er smittefare, og ....ja. Barnehage er barnehage. Er barna syke skal de holdes hjemme. Feber på 38 blank er feber. Ergo skal man være hjemme. Begge foreldre har rett på fri fra jobb for å være hjemme og passe syke barn. Alternativt er det bedre å ta det syke barnet med på jobb hvis allmenntilstand er god, - framfor å sende det i barnehagen sammen med andre barn som har svakere immunforsvar enn voksne. Normal allmenntilstand... Jeg kan være blid og glad, og få i meg mat, selv om jeg har feber. Men jeg drar ikke på jobb når jeg har feber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #30 Del Skrevet 12. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig i det jeg ikke har streket ut, men det jeg har streket ut var unødvendig. Det kan like gjerne være en person uten sosial angst, men som mener at hennes/hans jobb er viktigere enn noe annet. Anonymkode: 6f980...84f Slike mennesker burde ikke ha barn. Barna kommer først, så enkelt er det. De som er uenige burde sterilisere seg. Anonymkode: 38cad...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 12. januar 2016 #31 Del Skrevet 12. januar 2016 Allmenntilstanden er viktigst. Jeg hadde nok ikke sendt barnet i barnehagen med feber, siden jeg hadde tenkt at feberen bare var starten på en infeksjon. Men det har hendt at et av barna mine har hatt litt feber i barnehagen uten at vi har blitt oppringt for å hente, nettopp fordi allmenntilstanden var god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #32 Del Skrevet 12. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike mennesker burde ikke ha barn. Barna kommer først, så enkelt er det. De som er uenige burde sterilisere seg. Anonymkode: 38cad...e5a Wow. Svart/hvitt much? Anonymkode: 382f3...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #33 Del Skrevet 12. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke tallet på et termometer som bestemmer om barnet er sykt eller ikke. jeg hadde glatt sendt ungen i barnehagen ved hos allmenntilstand uten noen symptomer, uavhengig av temp. Jeg hadde nemlig ikke funnet på å måle temp på en unge som virker frisk. etter å ha lest en del av svarene her, er jeg ikke lenger overrasket over det store fraværet hos arbeidstakere med barnehagebarn... Anonymkode: b734b...733 Nå vet ikke jeg om jeg var en av de du siktet til i siste avsnitt, som valgte å holde gutten hjemme tiltross for at han ikke hadde feber. Men til mitt forsvar så har pappaen hatt en dag hjemme med han siden han begynte i bhg i høst og jeg en dag. Begge gangene i forbindelse med at han var syk nå. Så at vi har vært borte mye kan jeg absolutt ikke si. Anonymkode: 1d753...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneAa Skrevet 12. januar 2016 #34 Del Skrevet 12. januar 2016 Feber = Hjemme! Kroppen trenger hvile når man har feber. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #35 Del Skrevet 12. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke tallet på et termometer som bestemmer om barnet er sykt eller ikke. jeg hadde glatt sendt ungen i barnehagen ved hos allmenntilstand uten noen symptomer, uavhengig av temp. Jeg hadde nemlig ikke funnet på å måle temp på en unge som virker frisk. etter å ha lest en del av svarene her, er jeg ikke lenger overrasket over det store fraværet hos arbeidstakere med barnehagebarn... Anonymkode: b734b...733 Etter å ha lest svaret ditt er jeg ikke lenger overrasket over at så mange barn kommer syke i barnehagen. Når man har barn så må man sette barnets ve og vel først, om det så betyr at man får fravær fra jobb. Dessverre er det mange foreldre som prioriterer egen jobb framfor barnets beste. Barnet har det faktisk ikke bra i barnehagen hvis det har feber! Har ikke tall for hvor mange ganger jeg har båret rundt på gråtende feberhete barn i barnehagen, samtidig som jeg skal ta meg av de andre barna. Er dette greit? Er det greit for det syke barnet? For de andre barna, som det faktisk også går utover? Om barnet er sykt eller ikke er selvsagt ikke alltid lett å vurdere for foreldre. Men har barnet feber, så hold det hjemme. Anonymkode: 09b30...7b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 12. januar 2016 #36 Del Skrevet 12. januar 2016 Nei, har ungen 38,1 sendte jeg ikke i bhg, og ikke på skolen heller hvor hun går nå! 38,1 om morgenen indikerer gjerne at den kommer til å øke utover dagen. Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg evt sett an hjemme en time eller to ekstra før jeg leverte og dro på jobb. Synker den til 37,4 ganske fort, så kan det jo virke som om han har vært veldig varm under dyna eller noe... Men som sagt, jeg skulle vært helt sikker på at den hadde sunket betraktelig før jeg sendte ham... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #37 Del Skrevet 12. januar 2016 Gutten kom hjem blid og fornøyd, og uten feber. Hadde vært som ei sol i bhg og både lekt, spist og sovet bra. Ingen antydning til feber før han la seg nå heller ts Anonymkode: c1980...826 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå