AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Del Skrevet 12. januar 2016 Sender dere barna deres i bhg når de har litt forhøyet temp, men normal allmenntilstand? Jr. her hadde 38 grader (målt rektalt) i dag tidlig. Vi bestemte oss for å sende han i bhg likevel ettersom han var så blid og opplagt og spiste som vanlig. Men nå ble jeg så i tvil om det var riktig? Varslet personalet slik at de ringer dersom han blir slapp eller varmere, og han blir da hentet med en gang. Anonymkode: c1980...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Del Skrevet 12. januar 2016 Han er forresten 1,5 år. Anonymkode: c1980...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 12. januar 2016 #3 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Nei. da har de det bedre hjemme. Mye bedre å være hjemme så de blir helt friske. Endret 12. januar 2016 av Magnifiq Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #4 Del Skrevet 12. januar 2016 Hva mener du er lett feber? Jeg hadde ikke sendt ungen i barnehagen hadde hun hatt 38 i temp, men hadde sendt med 37.8. Morgentemp er lavere enn på ettermiddagen/kvelden; stiger utover dagen. Anonymkode: 70596...5e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pellepirat Skrevet 12. januar 2016 #5 Del Skrevet 12. januar 2016 Det er uansvarlig. Det er kroppens forsvar mot infeksjoner. Små barn har gjerne litt ekstra energi og "kompenserer" ofte og virker "normale". I tillegg vet man jo ikke helt sikkert om de har noe annet smittefarlig. Kroppen trenger hvile, så de burde holdes hjemme. Ikke lett å holde tritt med full lek gjennom en hel dag, og være ute i kuldegrader osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #6 Del Skrevet 12. januar 2016 Hadde ikke sendt i bag med 38 i morgentemperatur nei. Min har normalen rett over 37. Anonymkode: d1d6f...438 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Del Skrevet 12. januar 2016 bag = barnehage Anonymkode: d1d6f...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg hadde heller ikke sendt barnet i bhg med feber. Tenk bare selv hvor uggen man føler seg når man har feber. Og i bhg er man jo ute også... Anonymkode: fcace...3c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #9 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg har tråkka i salaten på samme måten selv når barnet mitt var lite. Det er ikke så lett å vite når det er første barnet, da man selv er vant med å dra på jobb med feber Men det er like greit å ha de hjemme altså..spess om de føles varme. Ikke for å gjøre deg urolig med de ansatte blir rimelig sur om man sender i bhg med vilje m feber. og om andre foreldre får nyss i det så vet du aldri hvordan du reagerer. Kjenner ei som er rene jungeltelegrafen når ungen hennes blir syk - besatt på å finne ut hvem som forårsaket det. Ekkelt! dra å hent barnet du.. Anonymkode: f4c6f...add 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 12. januar 2016 #10 Del Skrevet 12. januar 2016 Hvis formen var så god, hvorfor målte du temperatur? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 12. januar 2016 #11 Del Skrevet 12. januar 2016 Selvsagt gjør jeg ikke det. Drar du på jobb med feber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 12. januar 2016 #12 Del Skrevet 12. januar 2016 Selvsagt sender du ikke barn ut når h*n har feber. Det kan gjøre vondt verre, spesielt i dette været Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #13 Del Skrevet 12. januar 2016 Feber = Hjemme. Punktum! Som ansatt i barnehage er det helt ille hva foreldre er villige til å gjøre for å få ungene i barnehagen. Gi de paracet for å få ned temperaturen i noen timer er den vanligste formen. Vi nøler ikke med å ringe til foreldre om ungene har nedsatt almentilstand eller 'lett' feber. Feber er feber og barna skal holdes hjemme! Usikker på om foreldre egentlig tenker over hvor viktig det er at ungene er friske i barnehagen. Støynivå, aktivitetene etc kan virkelig ta på når man ikke er i form for en stakkars liten. Og jeg lover dere at de ikke blir bedre utover dagen i et slikt tempo, om de ikke er helt i form. En annen ting er at barna smitter hverandre og voksne. Jeg er meget lei av å bli syk, kun fordi noen sendte barnet til barnehagen med smitte.... Og jeg tror andre foreldre er lei av at foreldre sender smittebærere inn i felles område, hvor det plutselig er 5 barn borte, fordi ett barn ikke ble holdt hjemme i én (!) dag. Anonymkode: 38cad...e5a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 12. januar 2016 #14 Del Skrevet 12. januar 2016 Nei. 38 er feber her hjemme, da er barnet sykt. 37,7 vil være en forhøyet temp, og jeg ville holdt barnet hjemme da også. Kanskje bryter det ut i full sykdom ila dagen, eller kanskje det er et virus som immunforsvaret klarer å bukte med. En rolig dag er bra uansett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 12. januar 2016 #15 Del Skrevet 12. januar 2016 Nei, selvfølgelig hadde jeg ikke sendt barnet i barnehagen med feber - 38 som morgentemperatur er egentlig ganske høyt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #16 Del Skrevet 12. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feber = Hjemme. Punktum! Som ansatt i barnehage er det helt ille hva foreldre er villige til å gjøre for å få ungene i barnehagen. Gi de paracet for å få ned temperaturen i noen timer er den vanligste formen. Vi nøler ikke med å ringe til foreldre om ungene har nedsatt almentilstand eller 'lett' feber. Feber er feber og barna skal holdes hjemme! Anonymkode: 38cad...e5a Det å gi paracet om morgenen, og ikke si i fra om det til personalet i barnehagen, er ganske utberedt. Det virker som om det er lettere å si til arbeidsgiver at de ble oppringt fra barnehagen om at barnet var sykt, enn å bli hjemme fra morgenen av. Anonymkode: 6f980...84f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #17 Del Skrevet 12. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å gi paracet om morgenen, og ikke si i fra om det til personalet i barnehagen, er ganske utberedt. Det virker som om det er lettere å si til arbeidsgiver at de ble oppringt fra barnehagen om at barnet var sykt, enn å bli hjemme fra morgenen av. Anonymkode: 6f980...84f En ukultur som da da går utover fem andre foreldre, bare fordi en stakkars mor med sosial angst ikke turte å si til sin leder at barnet lå med feber. Anonymkode: 38cad...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #18 Del Skrevet 12. januar 2016 Takk for svar Jeg målte temp fordi han kjentes varm ut. Den var 38,1 da vi stod opp klokka 06. Målte igjen 08.30, da var den 37,9. Jeg har tidligere lest at grensen for feber for barn går ved 38 grader, men ser når jeg googler nå at den er 37,5 på morgenen. Har også lest at man må se an almenntilstanden, da barn kan ha forhøyet temp uten å være syke. Jeg trodde altså at han hadde marginalt med feber, og sendte han i bhg i god tro. Varslet jo også personalet da vi kom - å sende en tydelig syk unge i bhg for å unngå sykedager selv ville jeg aldri gjort. Jeg fikk akutt dårlig samvittighet og ringte bhg for å si at jeg kom for å hente, men de mente at det ikke var nødvendig. Han hadde det veldig fint, kjentes ikke veldig varm ut og skulle snart sove. Så jeg får heller hente tidlig og ta lærdom til neste gang Anonymkode: c1980...826 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #19 Del Skrevet 12. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ukultur som da da går utover fem andre foreldre, bare fordi en stakkars mor med sosial angst ikke turte å si til sin leder at barnet lå med feber. Anonymkode: 38cad...e5a Helt enig i det jeg ikke har streket ut, men det jeg har streket ut var unødvendig. Det kan like gjerne være en person uten sosial angst, men som mener at hennes/hans jobb er viktigere enn noe annet. Anonymkode: 6f980...84f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #20 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg er barnehagelærer, og jeg syns ikke det er greit å sende barn i barnehage med feber. Feberen er ikke en sykdom i seg selv, men et symptom på noe annet i kroppen. Her må man tenke både på barnets beste ift om det takler en barnehagedag med alt det innebærer av aktivitet, være ute osv. og om barnet ev blir sykere av dette, i tillegg til en ev smittefare overfor de andre barna. Hvis vi oppdager at et barn har feber, så ringer vi straks til foreldrene. Syns det hørtes merkelig ut at barnehagen deres mener det er greit at barnet er i barnehagen med feber. Anonymkode: 09b30...7b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå