Gjest Human Being Skrevet 21. oktober 2005 #261 Del Skrevet 21. oktober 2005 I går (Utklipp fra annen dagbok): Jeg er så trøtt i dag. Det har vert en skikkelig lang dag. Har hatt besøk av en fotograf som fotograferte oss i utrolig mange rare situasjoner. F.eks mens vi hang til tørk i svære dressjakker på ett tørkestativ (sånnt ett som står ute). Har drevet med installasjoner i hele dag, mye frem og tilbake. Stress, men gøy. Savner hjemme litt igjen i dag. Nå er det kveldsmat om 9 minutter. So long. I dag: Litt tomhet inni meg i dag. Og jeg savner hjemme. Men jeg er ikke trist, jeg er bare litt alene i dag. Hun jeg bor på rom med har besøk av typen sin i helga, så vi er tre på rommet. Prøver å ikke være i veien. Har laga meg popcorn og sitter her og slapper av nå. Snakker med meteora og onkel. Snakka med mamma på telefonen i dag. Hun skal sende pakke til meg i morgen. Jeg blir nitten på tirsdag, det er rart. Om ett år er jeg 20, tenk det! Da er man jo voksen, det høres mer voksent ut med ett total først. Det har snødd her nå. Foreløpig har ikke snøen fått lagt seg. Det er mest slaps nå. Men ut i neste uke skal det komme enda mer. Jeg lærte en ny sang på gitaren i dag. Teddybjørnens vise.. Morro. Skulle ønske jeg var skikkelig flink, at jeg hadde et naturlig talent for gitar ellernoe. Skal kanskje synge solo travis - sing på foreldrehelgene, med gitargruppa på gitar. Musikklærern lurte på om jeg ville, og jeg sa kanskje. Jeg vet egentlig ikke helt om jeg tør det jeg. Får se. På Tirsdag skal jeg ha morgensamling og jeg GRUER MEG!!! Jeg vet ikke hva jeg skal snakke om, har ingen anelse. Jeg MÅ finne på noe. Noen som har noen ideer? Jeg er virkelig ikke i skrivehumør i kveld, så det får bli med dette. Jeg tror jeg tusler opp på rommet og hører på musikk, leser eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 23. oktober 2005 #262 Del Skrevet 23. oktober 2005 Det har snødd her idag også Så fint, men det smelter jo igjen med en gang. Jeg gleder meg sånn til å komme på besøk til deg Bare noen dager igjen nå Har du hatt en fin helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 24. oktober 2005 #263 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hei på deg Her er jeg tilbake fra det kalde nord, og sniker litt i dagboka di :-D Har du hatt en fin helg? Jeg har hatt det utrooolig bra, til tross for at jeg var i Narvik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 25. oktober 2005 #264 Del Skrevet 25. oktober 2005 Så fint med besøk i boka mi:). Jeg har hatt en fin helg ja. Tok det rolig, altså ingen festing og ut på ''byn''. Søndagen dro vi en gjeng på kino i Ål og så på Madagaskar. Likte den. Lo mye mer enn barna (Er det bra eller dårlig?). Jeg er syk i dag/natt. Har holdt senga i hele dag (nesten), bortsett fra da det var middag. Måtte opp å spise litt da. Det var pasta og salat til middag. Mandag er fast vegetardag her. Ble ikke særlig mett, matlysten må vell kanskje ta litt av skylda for det. Lengter meg hjem til senga mi. Det er ikke noe morsomt å være syk her. Fikk pakke i posten i dag, fra mamma, pappa og lillebror. Fikk penger, smykke, joggebukse, og bok. Fikk kort med penger i fra mormor også.. Snille mormoren min. Jeg savner henne også jeg. Jeg burde vell ha lagt meg nå, som er syk og all ting.. Men jeg har sovet i nesten hele dag, så søvnen lar vente på seg i natt. Jeg kjenner nå at jeg begynner å bli litt trøtt likevell. Jeg gleder meg til Fredag, for da kommer Meteora. Det blir fint. Fint å ha henne rundt seg. Tusler videre, håper på å få sove. Peace out. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 25. oktober 2005 #265 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har morgensamling i morgen :(. Jeg VIL IKKE! Vet ikke hva jeg skal si, og jeg har ikke lyst til å snakke foran resten av skolen. Alle de andre som har hatt morgensamling til nå har vert så flinke. Kommer til å sitte oppe i hele natt og gruble på hva jeg skal bruke de 10-15 minuttene til.. Det bare snør mer og mer her.. det laver ned rett og slett. Og det er KALDT!. Må gå 7-8 meter for å komme inn i internatbygget til skolebygget, og da SPRINGER jeg. Like før jeg tryna tidligere, det begynner å bli glatt også. Formen er stigende. Men ble i senga også i dag. Fikk frokost på sengen av husmor. Hun er så søt. Liksom en reservemamma som passer på at alle har det bra. Det var godt å sove lenger. Men man blir rastløs av å ikke gjøre noenting. Nå har jeg kobla laptopen opp til nettet her på skolen. Sitter på biblioteket og taster, planen er at jeg skal komme opp med noen gode ideer til morgensamlinga i løpet av natta. SKal nok få fiksa noe. Tror jeg er helt alene her nå. Liker det. Fint med alene tid. So long.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 27. oktober 2005 #266 Del Skrevet 27. oktober 2005 Dagen har vert kjempefin. Har fått mange hyggelige meldinger på mobilen. Faktisk overraskende mange som har husket på den i år. Jeg har fått melding fra 22 ulike personer. Jeg fikk også bursdagspresang av to fra skolen. En stor godtepose, og strikkepinner og garn. Nesten ALLE har strikkedilla på skolen om dagen. Nå har jeg begynt jeg også. Holder på å strikke ett pannebånd som Meteora kanskje skal få. Hvis jeg bare blir ferdig snart da. To av guttene her på skolen kom til meg og sang og spilte bursdagssangen på gitar i stad, skikkelig koselig. Ja.Jeg har hatt en veldig fin dag i dag. Nå gleder jeg meg kjempemasse til Meteora kommer i morgen, det blir så koselig å ha henne her. Er fremdeles litt halvsyk, og ikke helt form. Men det blir bedre for hver dag, tror jeg da. Har litt vondt i hodet, og er fremdeles pottetett. Men det går fint. Det er kun 11 dager til vi reiser til Roma nå. Det har ikke gått opp for meg før nå at det er så kort tid til. Jeg gleder meg. Selv om jeg tror det kommer til å bli en veldig stressende tur, i og med at det er så mye vi skal se på liten tid. Kommer til å bli mye trasking rundtom i byen regner jeg med. Men det er jo alltid fint å reise bort og se andre deler av verden. Ikke bare norge hele tiden liksom. Jeg kunne skrevet i evigheter i kveld tror jeg, for jeg er i skikkelig skrivehumør. Men jeg tror jeg skal slutte av tidlig nå. Prøve å komme meg i seng så fort som mulig. Klokka er allerede kvart på 12 (det er ett kvarter igjen av bursdagen min =p). Og hu jeg deler rom sammen med har vell allerede lagt seg tenker jeg. Opp halv åtte i morgen. Natta folks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 27. oktober 2005 #267 Del Skrevet 27. oktober 2005 Grattis med dagen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 28. oktober 2005 #268 Del Skrevet 28. oktober 2005 Pass deg, nå kommer Meteora snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 13. november 2005 #269 Del Skrevet 13. november 2005 Tusen takk for kortet som jeg fant i postkassa igår Det var koselig. Du har hatt det fint i Roma? Må si jeg er en smule missunelig. Det er en nydelig by. Jeg skulle ønske du var her i kveld. At du var naboen min. At vi kunne se hverandre hver dag. Det hadde vært fint. Jeg savner deg. Veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 13. november 2005 #270 Del Skrevet 13. november 2005 Roma har vert fint.. Mye å se på, utrolig fint vær, mange nye opplevelser. Vi fikk sett paven, coloseum, forum romanum, det sikstinske kapell, st.peters kirken, panteon, mariakirken osv.. Jeg orker ikke skrive så veldig mye om turen nå. Jeg er så trøtt.. Men det har vert fint ihvertfall, og det var godt å komme tilbake igjen også. Men en glad nyhet: NYTTÅRSKONSERT MED GÅTE Bykle kommune sørger for stor nyttårsfeiring for alle på Hovden Grendehus i år. Trondheimsbandet Gåte som spiller folkemusikkinspirert rock entrer scenen for å avholde sin avskjedskonsert. Entrè kr. 200 for voksen og kr. 100 for ungdom. Det er gratis for barn under 12 år. Konserten starter kl. 22 og etter konserten, kl. 24 blir det stort fyrverkeri på idrettsplassen. Arr. Jubileumsnemda i Bykle kommune. Og jeg regner med å komme meg dit... Mamma har snakka om å feire nyttår der, siden gåte skal ha sin siste konsert der. Det ville ihvertfall være kjempetrist å gå glipp av den siste konserten. Det bare MÅ ordnes på en eller annen måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 13. november 2005 #271 Del Skrevet 13. november 2005 oh, har du vært i roma? heldiggris Jeg og typen har nettopp bestilt oss tur til Praha, men er ikke før i januar da.. Og hvor er Bykle kommune? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 17. november 2005 #272 Del Skrevet 17. november 2005 *pssst* se i rosetråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 18. november 2005 #273 Del Skrevet 18. november 2005 Ha ei flott helg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 27. november 2005 #274 Del Skrevet 27. november 2005 Hvordan går det for tiden, vennen? Jeg håper alt er bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 9. desember 2005 #275 Del Skrevet 9. desember 2005 Savner skribleriene dine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 17. desember 2005 #276 Del Skrevet 17. desember 2005 Hjemme nå. Juleferie. Det føles bra. Trygt. Varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 17. desember 2005 #277 Del Skrevet 17. desember 2005 Flagrende skjørt om beina. Brunt og turkis. Håret løst. Flagrende. Jeg danser på kjøkkengulvet, og skjørtet danser sammen med meg rundt beina mine. Jeg er glad, føler meg så boblende inni meg. Boblende glad. Julelys.. Overalt. Mamma har pynta rommet mitt til jul. Lys rundt speilet mitt. Lys i vinduet. Overalt er det lys. Musikken min fra anlegget. Jeg har savna å ligge i senga og høre på cd'ene mine. Trygt hjemme. I kveld skal jeg treffe venner. Fest hos ei venninne. Bursdagsfeiring. Varmt inni meg. Jeg har det fint. Og snart er det jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 22. desember 2005 #278 Del Skrevet 22. desember 2005 God jul & godt nyttår, vennen Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meteora Skrevet 10. januar 2006 #279 Del Skrevet 10. januar 2006 Bare innom og legger igjen ett lite spor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 16. januar 2006 #280 Del Skrevet 16. januar 2006 Tanker. Mens jeg ligger i senga og ikke får sove, ikke sjangs. Med musikk på ipoden. Romet knirker. En blanding mellom lyden av ett kjøleskap og en pc som putrer. Ingen aning om hvor det kommer fra, men musikken stenger lyden ute, drar meg inn i min egen verden. Nettopp, MIN verden. Sanger vekker minner, kroppen har en hukommelse som ikke hodet har. Anspenthet, avslappa, redd, trygg, varsom, glad.. ''Det e stor forskjell, på leik og alvor. Og no vart det litt varmt for meg. No dreg eg min veg. Men eg gløymer deg aldri. Eg trur det tek si tid før eg fær fred. Hvis du har ein draum, og kan fantasere, ein dag så kan det hende alt sler te. Hvis du set deg eit mål, då e sjagsen større. Det e kje flaks men klare tanka som styra det. Livet e eit spel du må spela i, det e upp te deg koss du tolka rolla di. Og no dreg eg min veg, men eg gløymer deg aldri. Eg trur det tek si tid før eg fær fred..'' (Hellbillies) Det er som om jeg har levd to forskjellige liv, ennå så lite jeg har levd. På veien har jeg mista noe. Noe veldig vitalt. Jeg må finne det igjen, men hvor skal man begyne? Hvor skal man begynne å leite. Og hvor langt ned skal man våge å grave? Hvor mye skal man orke å dra opp av gamle ting før man finner det man leter etter? Jeg mista noe på veien, og jeg vet ikke hvor det ble av. ''Det e lett å bli blind når ei jente kasta garnet, og prata om unga hus og ring. Du kan gløyme burt kå det va du leita ette. Og så sit du att med ingenting. Det e stor forskjell på leik og alvor, og no vart det litt for varmt for meg. No dreg eg min veg, men eg gløymer deg aldri. Eg trur det tek si tid før eg fær fred. '' (Hellbillies) Jeg skulle vert med på noe nå. Vert en deltagende. Men jeg er ikke det. Jeg er passiv. Det er snø ute, snøen er fin. Jeg ser bare fjell. Overalt er det fjell. Det slår meg at jeg savner sjøen. Jeg ser ikke sjøen noe sted, bare fjell. Fjell og fjell. Jeg lengter hjem, til de som kjenner meg. Lengter hjem til trygghet og varme. Samtidig vil jeg bare reise lenger og lenger vekk. Oppleve nye ting, leve nye liv. Lage nye liv med nye mennesker. Det er mange spøkelser hjemme, spøkelser som tuller med bildene i hodet mitt. Øyeblikk. Dagen er full av øyeblikk. Og mens de pågår bruker jeg opp øyeblikkene på å tenke på at dette vil jeg ikke miste. Jeg glemmer å leve fult ut. Være det mennesket jeg er, med alle uttrykkene og følelsene jeg har. Vil ikke miste, gi slipp på. Så mange øyeblikk jeg vil fange. Jeg maler ord i hodet mitt, for jeg vil skrive ned. Fortelle. Som foreksempel det med teen, klemmer, sene kvelder på kunstromet, fortrolige samtaler, klipp og lime, sene dramakvelder, lengsel, følelsen av å høre til eller ikke høre til.. Det å stå på glass, nesten naken, med stor dressjakke, oppå en stor stein.. sammen med andre mennesker. bli fotogtafert. Bli hengt til tørk på en snor, med kasser under beina som ikke vises på bildet. Det å vandre alene i en ''by'' som man ikke hører til, føle seg som en gjest på stedet man bor på.. for en liten stund. Juletre, lys, glede, varme. Latter, kaker, humor., Og klemmer. Mange klemmer. Men innimellom føler man seg så enormt ensom. Og jeg vet jeg skriver forferdelig rotete og usammenhengende. Jeg hører ikke hjemme her. Neste år er vi alle bytta ut med andre mennesker.. Og jeg er redd for å miste alt dette, kan ikke tillate meg å bli for gla i. Vet jeg kommer til å savne. Har fått ett slags rotfeste, om 4 mnd'er er jeg tilbakelatt til meg selv. Ingen vet hvor veien går.. Jeg trenger noe å holde fast ved. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå