AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #21 Del Skrevet 13. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du altså... Det sier noe om det psykologiske stoffet du leser og hvor godt du setter deg inn i menneskligheter og egenskaper, når du snakker om stjernetegn. Gjør et forsøk på å virkelig sette deg inn i hvorfor stjernetegn er tull. Vet du forresten hva slags andre tegn du har i horoskopet ditt? Finn ut nøyaktig tidspunkt du ble født, utforsk horoskopet ditt, kjenn hvor overbevist du blir - og gjør et grundig søk på hva som gjør at horoskop ikke er fakta. Anonymkode: 6795a...b65 Og hvis du tror på sånt, så bør du hvertfall undersøke dine fakta grundig? (du som er født i jomfruen, vel og merke?) Anonymkode: 6795a...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #22 Del Skrevet 13. januar 2016 Det er så mange som blander introvert med innadvendt. Og det virker som om det er gått inflasjon i å bruke begrepene introvert og ekstrovert. Anonymkode: 03e3d...13a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hog Skrevet 13. januar 2016 #23 Del Skrevet 13. januar 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så mange som blander introvert med innadvendt. Anonymkode: 03e3d...13a Det er vel ikke så rart siden det er synonymer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #24 Del Skrevet 13. januar 2016 46 minutter siden, hog skrev: Det er vel ikke så rart siden det er synonymer Slett ikke: http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/article1582733.ece Anonymkode: 03e3d...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. januar 2016 #25 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg er relativt introvert (og høysensitiv), men de fleste venninnene mine er ekstravert. Det er ikke noe problem for jeg er pratsom og veldig interessert i å være sosial, jeg blir bare fryktelig sliten av det, så jeg møter sjeldent venner mer enn en gang i uken (har barn og familie som må prioriteres). Kommer aldri i konflikt med vennene mine heller. Når det er sagt så sliter jeg litt med å opprettholde nye vennskap da jeg ikke har tid/ork til å pleie nye vennskap godt nok til at de varer. De venninnene jeg har har jeg hatt alt fra 22 til 10 år, og de vennskapene består uansett hvor i verden vi er i forhold til hverandre. Har også et par nyere vennskap som jeg forsøker å holde liv i, men så er det denne tidsklemma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hog Skrevet 13. januar 2016 #26 Del Skrevet 13. januar 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slett ikke: http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/article1582733.ece Anonymkode: 03e3d...13a Jeg stoler betraktelig mer på ordboka enn på klikk sine definisjoner. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=introvert&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal introvert a2 innadvendt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minboble Skrevet 13. januar 2016 #27 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg har flest venner som heller mere over på den introverte siden. Har også ekstroverte venner, og selv om de alle som en blir lei av å spørre om å finne på ting, så er vi fortsatt venner. Det er nok best å være åpen om at du er den du er, og at de ikke må ta det personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #28 Del Skrevet 13. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde en mistanke om at jeg var introvert ganske lenge, men har lest vanvittig mye om det å være introvert eller ekstrovert den siste tiden og blir mer og mer skeptisk. Mennesker skylder på sin introverte personlighet som om det skulle vært sosial angst (leser flere ting i innleggene her også som rett og slett høres ut som sosial angst, sterk angst og narsissistiske personlighetstrekk. Søk det opp ordentlig så finner man ut av hva det innebærer å være introvert. Og de som sier at de har lært seg å være mer sosial og har en kjæreste som har lært seg å ikke alltid ville ha mennesker på besøk - begge to høres syke ut. Alle har godt av å være både introvert og ekstrovert, alt til sin tid. Anonymkode: 6795a...b65 Skjønner ikke hva du mener med dette. Det er vel ikke sykt å tilpasse seg den man er sammen med? I alle fall til en viss grad. Det er en helt normal problemstilling i parforhold at den ene har større sosiale behov enn den andre. Introversjon betyr bare at man har behov for å være alene for å lade batteriene, det har ingenting med narsissisme eller sosial angst å gjøre, egentlig. Noen kan sikkert misforstå det den veien, men da har de liten menneskekunnskap. Det er også normalt å lære seg å være mer sosial i visse sammenhenger, det betyr ikke at man endrer personlighet, bare at man tilpasser seg visse situasjoner. Jeg er definitivt introvert, men har en jobb der jeg innimellom må "spille ekstrovert" og stå foran mange mennesker. Det går helt fint, men jeg hadde ikke taklet å gjøre det hver dag. Anonymkode: a03c4...758 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneAa Skrevet 13. januar 2016 #29 Del Skrevet 13. januar 2016 Det går veldig fint ann. Om dere matcher og går godt overrens, så utfyller dere hverandre. For eksempel; Jeg er introvert. Min storesøster og lillebror er ekstroverte. Når vi er sammen alle 3, så blir de roligere (fordi jeg er rolig og stille av meg) og jeg får mer ut av det med sosiale (fordi de er sosiale vesener) For meg er det lettere å være sosial, når man har noen rundt seg som er skravlebøtter uten like. Jeg er også sånn at det holder med et par timer sosialisering, så er det sosiale behovet mitt fylt opp. Og da trenger jeg alene tid. Heldigvis har de fleste rundt meg forståelse for det. Men av og til så er det sårende når ekstroverte ikke skjønner hvorfor jeg ikke er med på ting og hvorfor jeg er så mye alene. Da får jeg som regel høre det. Men det sårer jo, for de skjønner ikke hvordan vi introverte er som personer og hvilken behov vi har. Det nytter ikke alltid å si fra heller. Men allikevel så ser jeg etter en mann som er ekstrovert. Jeg hadde ikke klart å være sammen med en introvert, fordi jeg er det selv. Jeg har vel så og si bare ekstroverte venner. Vi glir mer og mer fra hverandre, men jeg er fornøyd med de jeg har rundt meg. Vi er på ulike stadier av livet også, så det spiller inn ganske så mye.. Har ikke sosial angst eller noe annet. Jeg elsker å være sosial, men jeg trenger bare mindre av det for å fylle opp behovet mitt. Heldigvis er vi alle forskjellige 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #30 Del Skrevet 13. januar 2016 3 timer siden, hog skrev: Jeg stoler betraktelig mer på ordboka enn på klikk sine definisjoner. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=introvert&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal introvert a2 innadvendt Og jeg stoler mer på psykologer som faktisk har dette som fagfelt, samme hvor artikkelen blir trykket. Men her finner du en annen artikkel om samme tema: http://www.nrk.no/ytring/ekstroverte-ikke-alltid-utadvendte-1.11846907 Anonymkode: 03e3d...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 13. januar 2016 #31 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Jeg har venner som er begge deler, og ser på det som en kjempefordel. Om jeg vil på spontan partyferie til Ibiza ringer jeg én venninne jeg vet er med på alt som er stressende, om jeg vil tilbringe helgen alene men ikke ensom ringer jeg en annen venninne. Jeg syntes det er veldig givende å ha venner som er ulike (på alle plan, ikke bare intro/ekstroverte). Ved å ha en variert omgangskrets blir jeg hele tiden utfordret og lærer noe nytt. Endret 13. januar 2016 av Alice123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå