Gå til innhold

Duk til spisestuebordet

Gjest MrsL

Anbefalte innlegg

Vi trenger ny duk til spisestubordet til jul. Jeg er ikke fan av at alt skal være så himla julete i huset til jul.

Hva synes dere om en linduk i sandbeige på bordet, men med 2 julerøde løpere liggende oppå der?

Blir det for lite julete?

Kan jo si at stuen vår er lys, men møblene brune. Stoltrekket på stolene i spisestuen er i vinrødt med litt møsnter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og om man inntar det økonomiske perspektivet, så kan jo den sandbeige brukes året rundt egentlig, med andre løpere på ( i svart feks) eller bare helt alene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, beige duk går flott, bruker det selv, jeg!

Dessuten blit det ofte både to og tre skift av duk i jula her i huset, for enten renner stearinlysene, det drypper fett på duken, eller kanskje hvelver kaffekopen, i alle fall sjer det noe :klaske: , og tre julerøde duker har jeg ikke, og vil ikke ha det heller :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, liker ikke nisser og greier på tekkstiler. Har tenkt å ha en cremefarget duk med rød løper på selv i år jeg, så synes forslaget ditt høres kjempefint ut :):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

For mange år siden gjorde jeg en kjempeinvestering og kjøpte en hekleduk som går på spisebordet til og med når det er to klaffer i.

Under denne har jeg stoff i en farge som passer til anledningen - rødt til jul, blått i guttedåp osv. Denne fargen henter jeg også opp i servietter og lys. (Som underduk kan brukes både jersey-strekklaken, vanlige laken, eller billig forstoff, evt. også papir.)

Dette gjør at jeg alltid har en duk som passer til anledningen!

Nå er jo jeg ganske julete av meg, så jeg pynter med en håndbrodert juleløper (hvit den og) røde lysestaker og masse små nissefigurer - både kjøpte og laget av ungene. Tilslutt strør jeg på glitter og stjerner.... syns det blir kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...