Gå til innhold

Tjuvtitter du noengang på slutten av boken du leser?

Million

Anbefalte innlegg

Da jeg var yngre hendte det ofte at jeg gjorde det, nå gjør jeg det aldri. 

Skjønner ikke helt hvordan det skal ødelegge for boken å gjøre det, men jeg leser jo bøkene mer enn en gang. Skulle jeg lest en bok bare en gang, ville jeg ikke gjort som nevnt over her brukt 400 kroner på det. Da ville jeg dratt til biblioteket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjorde det før. Men da fikk jeg jo aldri lest boka. Dårlig uvane jeg har klart å kvitte meg med. Men det hadde noe med at jeg ikke liker bøker som ikke har en avslutning. En bok man ikke vet hvordan ender. Sånne sjangrer hater jeg. Men jeg har blitt mer bevisst på hva jeg liker å lese og hvilken kategori som er "meg". Nå leser jeg aldri bak i boka. Starter riktig vei.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Hjelp, søsteren min gjør faktisk det. Jeg har planer om en gang å kjøpe en spenningsbok til henne og rive ut de siste sidene, bare for å umuliggjøre denne uvanen hennes. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lady Mondegreen skrev:

Hjelp, søsteren min gjør faktisk det. Jeg har planer om en gang å kjøpe en spenningsbok til henne og rive ut de siste sidene, bare for å umuliggjøre denne uvanen hennes. :P 

Hvorfor? Plager det deg så mye at hun gjør det?

Jeg har aldri sett på det som et problem at jeg leser slutten før jeg leser boka. Ja jeg liker det til og med. 

Hadde jeg fått en bok og noen hadde revet ut de siste sidene så hadde jeg sett på det som en ganske teit spøk og kastet den ødelagte boka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen
12 minutter siden, Wenda skrev:

Hvorfor? Plager det deg så mye at hun gjør det?

Jeg har aldri sett på det som et problem at jeg leser slutten før jeg leser boka. Ja jeg liker det til og med. 

Hadde jeg fått en bok og noen hadde revet ut de siste sidene så hadde jeg sett på det som en ganske teit spøk og kastet den ødelagte boka

Vi har en liten morsom intern greie med det, at hun alltid maser om å få vite slutten på alt mulig, og så klager jeg over hvor håpløs hun er. Hun angrer for øvrig hver gang hun kikker på slutten av en bok, og hun hadde definitivt ikke kastet denne gaven, samme hvor dårlig spøken måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den er så dritt at jeg ikke har planer om å lese den, hender det at jeg leser slutten bare for å vite hvordan det ender. Aldri ellers. Og jeg blir megairritert på folk som bare MÅ fortelle meg om ting som skjer i bøker de har lest før meg, selv om jeg utrykkelig forteller INGEN SPOILERE MANGE TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 14.1.2016 at 16.32, Timber skrev:

Om den er så dritt at jeg ikke har planer om å lese den, hender det at jeg leser slutten bare for å vite hvordan det ender. Aldri ellers. 

Akkurat samme gjør jeg. Det finnes så mange gode bøker å lese, så jeg kaster ikke bort tid på dårlige bøker. Men det kan være greit å få med slutten når man tross alt har lest en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg gjorde det noen ganger da jeg var liten, var så fryktelig nysgjerrig! Men nå gjør jeg det ikke lenger:) syns det er mer spennende å lure på hva som kommer til å skje.

Anonymkode: 9c0e6...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender flere ganger! Det ødelegger ingenting for meg, som oftest tenker jeg "whaaat!" og må lese litt raskere for å få inne ut hva i all verden som skjer, og hvordan alt skjer.

Anonymkode: 9e809...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vis boka er sånn passelig kjedelig, da går jeg over i skumlesings modus, for å se om boka tar seg opp og om den ender slik jeg tenkte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det av og til om boka er veldig spennende. Greier ikke å vente på slutten. Ikke hver gang da. Om boka ikke er så spennende så leser jeg boka normal fra start til slutt altså. Nå hører jeg mest på lydbøker for tiden siden jeg kan gjøre andre ting samtidig, da tyvlytter jeg aldri slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Leste den Ice and Fire boka hvor Bran liksom er død og så skulle jeg se hvor lenge det var igjen til neste Tyrion-kapittel og så så jeg selvfølgelig at det kom et Bran-kapittel i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser sjelden bøker der morderen blir avslørt på de siste sidene, heller ikke bøker med happy ending. Så nei, jeg gjør ikke det. Kanskje jeg gjorde det da jeg gikk på grunnskolen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! :)

Når jeg har vært veldig ivrig etter å få vite det jeg ville vite.

(Dette var ikke romaner el.l.)

Anonymkode: 1ab87...8b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...