Gå til innhold

Oppmerksomhet ved bursdager på jobb

Sanna29

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig nylig fylt år - rundt tall, jubileum. Jobben har ikke på noen måte markert. Ikke noe kort, ikke et kakestykke sammen, eller felles lunsj i kantinen med den nærmeste avdelingen etc. På selve dagen fikk jeg etpar klemmer av litt perifere kolleger. Sjefen glemte bursdagen på dagen, og sendte meg sms på kvelden. Er dette vanlig?  Jeg begynte i ny jobb for halvannet år siden.  I min forrige jobb gjorde vi litt stas på hverandre ved bursdager,  ikke nødvendigvis noe dyrt og flott, men samlet oss til en felles kaffe etc. Jeg tenkte ikke så mye på det i fjor, men i år- med rundt tall syns jeg det er litt rart. 

Hva er vanlig??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Faerunpedia

Har aldri opplevd å ha noen feiring på jobb, kun gratulasjoner, og evt tar den som har bursdag med kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør litt stas på jubilanter ja. Merker jeg gruer meg litt til det er min tur fordi jeg hater slik oppmerksomhet, men skjønner du er litt skuffet. Vi gjør som på din forrige jobb, et kakestykke, eller en felles kaffe eller i alle fal et det nevnes på morgenmøtet og gratuleres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer 50- og 60-årsjubileum. Ikke de andre dagene. Sjefen min glemte å gratulere meg med dagen da jeg fylte 40 år (vi er ledere begge to). Han har fått høre det noen ganger. He, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellig hva slags praksis hver enkelt arbeidsplass har når det kommer til bursdager.. 

Der jeg jobber nå har resepsjonsdama en bursdagskalender og når noen fyller år handler hun alltid inn litt ekstra kos til lunch + at hun går rundt og forteller det til alle (men det er nok mest fordi det ligger i personligheten hennes å være sånn "bursdags-gledesspreder) ;) Er det rundt tall får de en flaske vin, blomst el.

Der jeg jobbet før hadde vi en egen "bursdagskasse" på avdelingen. Alle betalte en sum hver i året og ble da satt på en liste. De som betalte fikk blomst/oppmerksomhet. Vi gjorde det på den måten fordi vi var noen få fast-ansatte og veldig mange vikarer som kom og gikk. Alle fikk tilbudet om å være med på ordningen hvert år, slik at det ble rettferdig og at ingen ble glemt. I tillegg slapp de som ikke vil ha noe oppmerksomhet å få det :) 

Anonymkode: 3768d...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber nå er det faktisk litt varierende (noe som sikkert ikke er så bra).

Enkelte på jobb elsker bursdagen sin, og de blir alltid gjort litt stas på. Jeg bryr meg ikke sånn veldig, så jeg får ikke en egen post i kalenderen (men igjen, det er helt greit). 

Der jeg jobbet før betød det verken eller om hva man synes om bursdagen sin, sjefen ga faen. :) 

Anonymkode: ee13b...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg får man kanskje ett par "gratulerer med dagen" på selve bursdagen. I tillegg får man slike gratulasjoner ett par dager etter.

"Gratulerer med vel overstått bursdag" eller lignende. Aldri noen bursdagskort, påskjønnelse, kake eller noe som helst. Dette er egentlig helt greit for meg...

Anonymkode: 3e294...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Puny skrev:

Vi gjør litt stas på jubilanter ja. Merker jeg gruer meg litt til det er min tur fordi jeg hater slik oppmerksomhet, men skjønner du er litt skuffet. Vi gjør som på din forrige jobb, et kakestykke, eller en felles kaffe eller i alle fal et det nevnes på morgenmøtet og gratuleres...

Vi å. Synes det er koselig jeg med kaker og en liten felles samling når noen fyller et rundt tall. :) Forrige uke fylte en kollega 40, da var det felles samling med kaffe og kake.  Pluss bursdag sangen. Gruer meg litt til jeg blir 30 om 3! år til :fnise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanlig at den som har bursdag står for kake. Gaver får man når har runddag. Innflyttningsgave hvis man flytter inn i nytt hus, gaver bed fødsel og giftermål er også vanlig. Men vi er ikke en kjempestor bedrift heller da.

Anonymkode: 86933...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass samles avdelingen til kaffe og kake på "vanlige" bursdager, mens hele gjengen samles ved runde år. Da jeg fylte rundt fikk jeg bursdagssang på morgenen, en svæææær bukett med blomster, og en gave verdt tusen kroner. Fine jobben <3

Anonymkode: 495e1...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi markerer ikke vanlige bursdager, men vi betaler alle en sum hver hvert år som blir brukt til gaver når noen fyller rundt år, samt til de som gifter seg og de som får barn. 

Den som har bursdag står fritt til å bake/ta med ei kake som vi koser oss med i lunsjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...