AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Del Skrevet 10. januar 2016 Dere som er studentmammaer her eller egentlig studenter generelt.. Når dere er ferdig på skolen /universitetet har dere en periode med familien eller for dere selv som er offline? Prioriterer dere å være offine? Jeg får stadig meldinger av klasse venniner om klager på andre i gruppearbeid, at de snart ikke orker jobbe på gruppe, hva man gikk på den rapporten/eksamenen, om jeg har lest ditt og datt, om jeg har gjort ditt og datt.. Merker jeg synes det er veldig negativt for privatlivet. Jeg føler jeg må svare og da blir det gjerne en lang samtale om disse temaene, jeg har ikke sanvittighet til å logge av å la meldinger bli ubesvart for da blir det snakket om at man ikke har prioritert å svare , at det er å være useriøs ovenfor gruppen osv osv. Må man alltid være tilgjengelig for som kollokvie gruppe på kveldstid når man har familietid? Anonymkode: 12e19...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ankimaki Skrevet 10. januar 2016 #2 Del Skrevet 10. januar 2016 Hei! Nå er ikke jeg mamma, men er student og skiller veldig mellom studietid og fritid. I kollokviegruppen min har vi hatt faste møter i uken, og en gruppechat på face der folk tar opp spørsmål eller gir hverandre tips på hvor ting er i bøkene el. Vi tar som oftest samtalene på skolen, og fordeler oppgaver og ting vi skal gå igjennom til neste gang. Av og til blir det litt snakk på fritiden, men vi prøver å snakke oss ferdig på skolen. Siden jeg går på universitetet så har vi få timer og mye jobbing hjemme, men jeg liker å ha ettermiddagene fri og bruker derfor formiddagen min effektivt. Jeg ville sagt til de andre på gruppen at jeg er opptatt etter f.eks kl 17, og at de må gjerne sende melding med tips ol, men at de må belage seg på du mest sannsynlig ikke kommer til å svare siden du er opptatt. Hvis de vil ta opp noe kan dette tas opp på skolen, men da er det viktig at dere møtes innimellom også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Del Skrevet 10. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må man alltid være tilgjengelig for som kollokvie gruppe på kveldstid når man har familietid? Nei. Deltar du på avtalte gruppemøter er det tilstrekkelig. Jeg, som ikke har FB, kunne uansett ikke deltatt i slikt pjatt du beskriver. Anonymkode: ab755...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #4 Del Skrevet 10. januar 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Deltar du på avtalte gruppemøter er det tilstrekkelig. Jeg, som ikke har FB, kunne uansett ikke deltatt i slikt pjatt du beskriver. Anonymkode: ab755...979 Ja, det burde det, gud... Her plinger det i gruppemeldingen hele tiden , gruer meg til neste rapport for da plinger det igjen fra folk som mangler bilder etc... Anonymkode: 12e19...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #5 Del Skrevet 12. januar 2016 Skru av alle varlser på mobilen som er unødvendige. Du må sette grenser for deg selv. Spesielt om du har barn. Barna legger merke til hvem du er mest opptatt av, dem eller mobilen... Skru av lyden og si at du svarer på evt spørsmål på neste møte eller neste gang du ser folk på skolen. Dette er voksne folk som snart må lære seg å tenke selv. De må også lære seg å ha respekt for andres tid. Sånn på siden: jeg tror den generasjonen som er studenter nå er så vadt til å bli sett hele tiden at de forventer at noen alltid er der når de roper. Neste gang slutter å rope fordi de er vandt til at mobilen kommer først... Anonymkode: 03697...938 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 12. januar 2016 #6 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg hadde, i hektiske perioder, en slags regel om at tiden fra jeg jeg hentet i barnehagen til barna var i seng var familietid. Da kunne jeg svare på meldinger og jobbe i gruppe etter klokken åtte. Det har blitt mange dager med studietid fra åtte til tre og så igjen fra åtte til midnatt. Mange studenter har jo også kveldsjobb som ofte er fra fire til åtte også. Det fungerte fint for min del. En av fordelene med å ha barn er jo at hverdagen nesten av seg selv blir mer strukturert. Jeg var jo veldig ofte på plass om morgenen før de andre for eksempel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå