Gå til innhold

Willma's treningshverdag


Gjest willma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, malicious skrev:

Så deilig med tur! Nydelig vær her i dag, i allefall hos oss :)

Ja været var helt topp i dag, fikk skikkelig vårfølelse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg skikkelig sliten og har hodrpine, smertestillende har jeg ikke, så heller i meg masse kaldt vann og håper på at hodepinen gir seg, for på trening har jeg tenkt meg uansett i dag! skikkelig #mandag og #sta :fnise: 

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på trening! Håper du får en fin økt og at du får sovet av deg hodepinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening fullført :)

varmet opp med å jogge 10 min, litt over 1 km, så styrke på overkropp. Er seriøst heeelt død i armene og magen nå. Digg og vondt på samme tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, malicious skrev:

Lykke til på trening! Håper du får en fin økt og at du får sovet av deg hodepinen!

Hodepinen gitt over, og hadde en bra økt :hoppe: 

Hmm, så ikke innlegget ditt før nå? Fikk tydeligvis ingen varsel.. Må sjekke varselinstillingene tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og god morgen.

Woh er trøtt i dag ja, men er klar for å reise på jobb nå, treninsbaggen er pakket og skal være med, skal trene med ei venninne etter jobb i dag :)

 

Håper alle får en superduper dag :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ha legday i dag, men pga smerter i korsryggen i noen dager (ble værre etter trening i går) så tok jeg heller å vekslet mellom å gå i oppoverbakke og jogge på mølla. 25 min, 2,6 km tror jeg det ble :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening ble cardio på mølla, har fortsatt vondt i korsryggen så venter litt til med styrketrening, er ikke vits å overdrive heller, vil bli "frisk" så fort som mulig så :) 

Jogget 2 km på 14,5 min. 

 

Edit: ble et par styrkeøvelser alikevell, som ikke gikk ut over krosryggen. Trente armene og øvre del av ryggen. Har virkelig blitt helt avhengig av styrketrening! 

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi i morgen er det allt et helt år siden jeg la om kostholdet mitt, og jeg er virkelig fantastisk glad for at jeg tok den besluttningen. Merker ikke bare forandring fysisk, men også psykisk. Føler jeg har vokst mentalt og krympet fysisk, om man kan si det sånn :fnise: 

Kostholdet har så mye å si, det er det som helt klart har gjort størtst utslag på hele greia, selv om trenging hjelper mye det også. Jeg er glad jeg startet å trene for fullt i september også. Rart å ha gått fra å HATE å trene til å være helt avhengig. Får jeg ikke dratt til treningssenteret en dag så går jeg iallefall hjem fra jobb og kanskje en tur på kvelden eller noe sånt. Får mye energi av å bevege meg rett og slett. 

Liker denne livsstilen mye mer enn jeg liker sjokolade hver dag, for å si det sånn :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig motiverende når man virkelig ser og kjenner på kroppen at treningen gir resultater!:) Syns du er flink! Og det med å trene sent vet jeg alt om... Jeg bør helst å være ferdig trent før kl 20.30 hvis det ikke skal gå utover søvnen.

Håper ryggen blir raskt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Engel skrev:

Det er veldig motiverende når man virkelig ser og kjenner på kroppen at treningen gir resultater!:) Syns du er flink! Og det med å trene sent vet jeg alt om... Jeg bør helst å være ferdig trent før kl 20.30 hvis det ikke skal gå utover søvnen.

Håper ryggen blir raskt bedre!

Hei, så hyggelig sagt! :) 

Ja det er virkelig supermotiverende altså, ingenting som er mer motoverende enn sine egne resultater.

Tusen takk for god bedring med ryggen, den er ikke hel topp enda, og skremmer meg faktisk litt. Jeg som elsker knebøy og slike type øvelser med vekter, men tør ikke gjøre det helt ennå. Hadde vært synd om det ble værre liksom.. Men får håpe på det beste. Jogger så lenge, selv om det kanskje ikke er det beste det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellipsemaskin er et godt alternativ til jogging, det belaster minimalt! (og er faktisk veldig effektiv også om man kjører opp tempo og belastning litt) Jeg trente mye med det når jeg slet med vonde knær for et års tid siden. Ellers har jeg selv lett for å kjenne det i korsryggen når jeg har kjørt mye plankeøvelser. De skal nå liksom styrke ryggen, men det kjennes ikke ut som jeg blir støl, jeg får vondt. Jeg tenkte egentlig å ta en prat med fysioterapeuten om akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Engel skrev:

Ellipsemaskin er et godt alternativ til jogging, det belaster minimalt! (og er faktisk veldig effektiv også om man kjører opp tempo og belastning litt) Jeg trente mye med det når jeg slet med vonde knær for et års tid siden. Ellers har jeg selv lett for å kjenne det i korsryggen når jeg har kjørt mye plankeøvelser. De skal nå liksom styrke ryggen, men det kjennes ikke ut som jeg blir støl, jeg får vondt. Jeg tenkte egentlig å ta en prat med fysioterapeuten om akkurat det.

Har ikke brukt så mye ellipsemaskin faktisk, har blitt så glad i å jogge så har liksom ikke tenkt på så mange andre alternativer. Men kanskje jeg skal prøve det :) 

Jeg trente styrke på overkrop her en dag i starten av uken, og det var da jeg merket at jeg fikk vondt, og har hatt vondt helt siden det. Håper det gir seg snart altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

Jogget 2km på mølla, så styrke: mage, armer og rygg. Var forsiktig, så merket heldigvis ikke noe smerter i korsryggen i dag. 

Etter økten så bestemte jeg meg for å gå hjem, er strålende sol og fint ute, så var bare kjempedeilig :) 3,40 km gikk jeg hjem. 

Nå er det helg :danse: 

 

Edit: Fy søren, jeg skjelver i armene 😅

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble visst litt trim i dag også. Dro til treningssenteret sammen med venninnen min i kveld. Satt mølla på Hill-programmet og gikk i 24 min. Ble 3 km :) Brant godt i leggene mot slutten der ja 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening : jogget på mølla, ble 4 Km på 30 minutter :) Ny rekord faktisk! Er gøy å merke at kondisen blir bedre og bedre :duskedame: 

 

Edt: Ser nå at jeg har økt 1 km på 3 uker :) gøy gøy! 

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:

Varmet opp med jogging i 15 min, så styrke på overkropp :) Trente sammen med samboeren i dag, var koselig å trene sammen. 

Var faktisk på treningssenteret i nærmere 2 timer i kveld.

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...