Gå til innhold

Man blir behandlet slik man lar seg behandle

KathrineMarie

Anbefalte innlegg

Man blir behandlet slik man lar seg bli behandlet er det noe som heter. Noen som har oppdaget det? Tror det har mye å si i relasjoner til mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Korrekt. Samfunnet har blitt mye tøffere nå, den mellommenneskelige respekten er på vei ut og det er den sterkestes rett som gjelder. Man må sette ned foten med en gang, og videre besvare eventuelle trusler som følger av det med hard hånd. Disrespekt besvares hardt fra min side. Trusler mot meg besvares forholdsvis hardt. Trusler mot mine kjære besvares med ekstreme midler, og truer du partner/barn på en alvorlig nok måte så dreper jeg vedkommende på stedet. 

Anonymkode: 89444...909

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
11 minutter siden, KathrineMarie skrev:

Man blir behandlet slik man lar seg bli behandlet er det noe som heter. Noen som har oppdaget det? Tror det har mye å si i relasjoner til mennesker. 

Spørsmålet blir vel også hvorfor en lar seg behandle på forskjellige måter.Det er der nøkkelen ligger til å finne løsningen og svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja man gjør nok det. Man behandles dog ikke som man behandler andre.

Jeg står aldri noe særlig på mitt, men føyer meg stort sett alltid etter andre. Ergo er det ingen som gidder å føye seg etter meg. Fordi jeg krever for lite. Jeg har enda ikke lært meg hvordan jeg kan kreve noe av noen. Derfor føler ikke folk for å gi meg tilbake. Og jeg blir tømt for krefter.

Anonymkode: 4d19f...d33

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt. Samfunnet har blitt mye tøffere nå, 

Samfunnet har ikke blitt noe tøffere- Det er bare mennesker som syter å klager lettere enn hva de gjorde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman

Folk kan ikke oppføre seg lenger. Vi er i ferd med å bli en gjeng skrikende arabere. Desto høyere man skriker, desto mer får man. Møkkasamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Samfunnet har ikke blitt noe tøffere- Det er bare mennesker som syter å klager lettere enn hva de gjorde før.

Det har nok det, og det kan du se blant mange forskjellige relasjonstyper. Mye av respekten og høfligheten er borte i denne narssisistiske tidsalderen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trusler mot meg besvares forholdsvis hardt. Trusler mot mine kjære besvares med ekstreme midler, og truer du partner/barn på en alvorlig nok måte så dreper jeg vedkommende på stedet. 

Ja, det hjelper nok partner og barn at du blir fengslet i årevis.

Anonymkode: 29b14...373

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har nok det, og det kan du se blant mange forskjellige relasjonstyper. Mye av respekten og høfligheten er borte i denne narssisistiske tidsalderen. 

Nei folk i dag syter bare mye mer en hva folk gjorde før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder både før og nå, det har ingen ting med hvilken tid vi lever i. Det er så enkelt som møter du verden med et smil smiler den oftere tilbake enn om du hele tiden har en fiende foran deg. 

Er du en som stoler på andre, vil andre lettere stole på deg. Er du en negativ grinebiter vil du lettere få fiender. Det er ikke verre enn det.

Hvorfor tror dere "alle" vil være sammen med/være som de populære? De vil bli populær selv! Alle mennesker speiler seg i andre. Noen forstår aldri hvorfor "alle er sånn i mot meg". De glemmer å se på seg selv. Kanskje det er noe man selv gjør som fører til at andre tar avstand?

Anonymkode: 7acf4...ae5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er absolutt sant, og gjelder stort sett alle slags relasjoner.

Opplever selv at jeg blir "misbrukt" på jobben. Får alt for dårlig betalt, opplæringen var latterlig og kontrakten er ikke en gang legal i rettslige sammenheng.
Dette ønsker jeg å gjøre noe med, men jeg er dritredd for å bli mislikt og har av den grunn ikke mange venner. Derfor sliter jeg med å konfrontere andre og sier meg oftere enig enn hva jeg burde.
Dette gjør så jobben behandler meg akkurat som de vil. De får det som de ønsker uansett uten noen form for motgang, så hvorfor gi meg noen goder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/9/2016 at 20.30, KathrineMarie skrev:

ja jo, men tenkt hvis man må stå å skrike for å bli hørt? det er slitsomt og ingen vil jo det. da velger man jo å være stille for å få være i fred.

Anonymkode: 11c2c...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...