Gå til innhold

Jeg har et rottefjes (bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://4.bp.blogspot.com/-WmEbw8Ejugo/UjSCUhrqkaI/AAAAAAAAAIs/CL_JVzVuaUo/s1600/lauren+jaw+surgery+11+jull+2013+001+005.JPG

Nesen min går rett ned, istedenfor en liten bue, så jeg får et enda spissere rottefjes. Baktenna møter rett bak fortenna, så jeg vet ikke vordan de kan bli dratt lengre frem. Dersom jeg biter fortenna sammen så møtes ikke gjekslene.

Anonymkode: 3a5fc...20b

At nesen går rett ned og ikke i en oppstopperbue er normalt og er også attraktivt. At tennene i overkjeven går over tennene i underkjeven er sånn et bitt skal være. Jekslene skal ikke kunne bites sammen dersom du biter fortennene sammen.

Det jeg ser som er kosmetisk mindre attraktivt på dette ansiktet, er at beinstrukturen i kinnbein, kjevebein og hake er lite fremtredende. Det får nesen til å virke større, og det får den "rotteaktige"(dine ord) fremtoningen. Med kosmetisk/plastisk kirurgi kan man sette inn implantater i kinnbein, kjeve og hake, og dette kan forbedre utseende veldig mye. Det er hverken billig, risikofritt eller smertefritt. Det er du selv som må ta stilling til om dette er noe du vil risikere.  

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner om du vil gjøre noe med det, om det er slik som på bildet. Og det tror jeg egentlig de fleste skjønner. Det hjelper nok lite med bagatelliserende kommentarer om at "du er fin som du er" og "alle er forkjellige og unike" o.l. Et hakeimplantat kan jo gjøre mye, og er ikke så altfor dyrt, ut fra prislisten i de linkene til Arabella. 

Anonymkode: 6d791...dba

• Liker 2
Skrevet

Hvis det virkelig plager deg, kontakt en plastiskkirurg og hør hva du kan gjøre.

Du kan også akseptere den du er, for ingen er så unik som deg selv. Vil du endre på det å være unik?

Tror alle har noe de vil fikse på, men da må man være 100% sikker. Og ikke fiks på deg selv for andre, du er viktigst. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, tøydokka skrev:

Og jeg fant bloggen til kvinnen på bildet i hovedinnlegget. Hun har lagt ut blogginnlegg og bilder av seg selv før, under og etter plastisk kirurgi av kjeveparti.

https://www.blogger.com/profile/03172053088134822287

Har du link til før og etter-bildene?

Anonymkode: 734c2...012

Skrevet (endret)

Her er kvinnen som er avbildet i HI etter operasjoner, på bryllupsbildet sitt. Det er visst håp for alle :lillesky:

Innlegget er ryddet for bilde med opphavsrett.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

Slapp av. Du er søt. Slutt å vær så stygg mot deg selv. 

Jeg har jobbet med selvtilliten min i mange år. Alt munner ut i at jeg er som jeg er. Ser ut som at tennene mine er kastet inn. Floppy armer, saggy ræv, oppstoppernese. Jeg gir faen. You should do the same. Lik deg selv. Fremhev det du liker istedenfor å fokusere på det du ikke liker. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, tøydokka skrev:

Her er kvinnen som er avbildet i HI etter operasjoner, på bryllupsbildet sitt. Det er visst håp for alle :lillesky:

http://bracefacethesequel.blogspot.no/

Tusen takk!

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du link til før og etter-bildene?

Du må lete litt i bloggen hennes. Jeg har ikke gjennomlest alt, og vet ikke om hun har sånne "før- etter- bilder", men hun har lagt ut bilder underveis gjennom hele prosessen og dokumentert veldig beskrivende det som hun har gjennomgått. Damen var tannlegestudent da hun gikk i gang, og er sikkert ferdig utdannet i dag. Husk på at slike før/etter- bilder kan gi et inntrykk av at forandringen skjer på en blunk, noe den naturligvis ikke gjør ettersom der er knokler, muskulatur, sener og hud som må tilpasse seg endringene. Et sted har hun til og med lagt ut røntgenbilder av tenner og kjeve. Så dersom du er nyskjerrig og interessert, så finner du bilder du kan sammenligne. Synes hvertfall hun var slående vakker på brudebildet sitt, som jeg har lagt til i posten over. 

• Liker 1
Skrevet

Ta operasjon om det er det du virkelig vil, men...det jeg leser mellom linjene her er at du nå er venneløs og ukysset, og at du tror at dette vil endre seg etter operasjonen og det er ikke sikkert det vil det. Ikke stygt ment, men mange menn faller for et utseende som er vist til i HI, men få menn faller for en usikker personlighet. 

En operasjon vil kanskje booste selvbildet, men det er, etter min mening, ikke utseendet i seg selv som trenger en forandring, men ditt selvbilde. Det aller beste hadde vært om du klarte å bedre selvbildet uten en operasjon (for operasjoner er alltid en risiko. Både for helse og at ting ikke blir som det var tenkt)

Hva med å kontakte en psykolog som er flink på akkurat dette område? 

Jeg ville dødd for et utseende som du har istedenfor å ha de problemene jeg har som er skjegg. Altså ikke noen få hår på haka, men SKJEGG, som jeg hver dag, to ganger om dagen må barbere. Kan ikke vokse på hudproblemer, kan ikke fjerne med laser pga økonomi.  

Anonymkode: ad19d...5d7

Skrevet

Snakk med tannlege om kanskje regulering kan hjelpe deg? Kjenner mange voksene damer som har hatt dette for å hjelpe på tannstillingen, det varer jo ikke så lenge selv om det kan oppleves flaut med regulering. Lykke til :)

Skrevet

Hadde vi bodd i sør-Korea så hadde ikke dette vært et spørsmål. Da hadde man vært rar viss man ikke tok ansiktsopperosjon. Nesten alle gjør det der. Så svaret er enkelt, føler du at det er nødvendig å ta en ansiktsopperosjon for å gjøre deg lykkelig. Så gjør du det. Lykke til uansett hva du finner ut :).    

Anonymkode: 96bda...3af

Skrevet

Den 9.1.2016 at 20.18, AnonymBruker skrev:

http://4.bp.blogspot.com/-WmEbw8Ejugo/UjSCUhrqkaI/AAAAAAAAAIs/CL_JVzVuaUo/s1600/lauren+jaw+surgery+11+jull+2013+001+005.JPG

Dette er ikke meg på bildet, men jeg har overbitt og ser ut som en rotte eller mus.

Jeg la ikke merke til det selv før andre kommenterte det. Nesen min går rett ned, istedenfor en liten bue, så jeg får et enda spissere rottefjes. Baktenna møter rett bak fortenna, så jeg vet ikke vordan de kan bli dratt lengre frem. Dersom jeg biter fortenna sammen så møtes ikke gjekslene. Går dette an å fikse? Det blir vel grusomt dyrt.

Som følge av overbittet har jeg en syk dobbelthake. Jeg får panikk om noen tar bilde av meg, noe folk ikke respekterer..De synes jeg er dramatisk. Hater å få de stygge bildene på facebook når de vet jeg ikke liker det. De synes det er morsomt at jeg er så stygg på alle bildene. Akkurat nå kjenner jeg virkelig på hvor deprimert jeg er og hvor mye rottefjeset har ødelagt alt av selvtillit. Vet det kan variere i pris, men vil det koste mer enn 30.000kr? Jeg sover også med munnen åpen noe som gjør søvn og tenner utsatt, så det er ikke bare kosmetisk. Går det an å lage en bue på nesen? Nå er overbittet/dobbelthaken hovedproblemet mitt men føler nesen er med på å definere det grusomme ansiktstrekket. 

Jeg er litt sint for at dette ikke ble plukket opp lenge før jeg var 18 år. Jeg så det ikke selv da men det var nok derfor folk spurte om jeg hadde downs og de trodde jeg var feit når de kun så ansiktet mitt på bilder. Jeg går rundt med et sjal hele tiden, og presser kjeven frem dersom jeg føler folk ser på meg. Det verste er at jeg faktisk har hatt regulering.

Anonymkode: 3a5fc...20b

Sjarmerende venner du har. Tror heller jeg ville byttet ut dem før jeg begynte å endre på utseende mitt. Selv om du endrer på de tingene vennene dine erter (MOBBER!) deg for vil de sikkert finne andre ting. Nå har du fått mange tips om kirurgi, så jeg vil bare foreslå at du ikke bare fokuserer på det, men også vurderer noen form for behandling/kognitiv terapi for å booste selvtilliten din. Det er nemlig få ting som er mer attraktivt enn en person som er komfortabel med seg selv. Det er mye enklere å være den personen også ;)

Skrevet
Den 9. januar 2016 at 21.19, Arabella skrev:

Dette blir veldig OT men ville bare si takk for denne linken! Jeg har store problemer med kjeven - ser litt ut som på bildet i HI men det største problemet mitt er dysfunksjon som fører til smerter. Har mye smerter på grunn av overbitt og at jekslene ikke møtes. Og ja, jeg har hatt regulering to ganger (sist gang ble det mye verre og jeg angrer på at jeg gjorde det) går jevnlig til fysioterapi uten at det hjelper meg og tar i tillegg botox i kjevemusklene for å dempe smertene og ubehaget. Denne klinikken skal jeg sjekke ut når jeg får råd en gang.

Til TS: leit at du ikke føler deg pen. Men jeg kan forstå deg fordi jeg har samme problemet. Skal jeg være helt ærlig så synes jeg ikke et sånt utseende er fint og kommer aldri til å syns det. Men når det er sagt, det går an å lære seg til å leve med det utseendet man har og akseptere at man ser ut som man gjør selv om man kanskje ikke syns man ser så bra ut som man skulle ønske. Mobbing og ekle kommentarer kan ødelegge en selvfølelse totalt, og da vil de fleste være i behov av å jobbe med den, noen ganger ved å oppsøke hjelp. Det syns jeg uansett man bør gjøre også hvis man velger å ta en operasjon.

Anonymkode: a982b...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...