Gå til innhold

Jeg klipte en nerve..

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Nei og nei!! :veldigsur: Det var kjempenøye at kloklippinga gikk fint nå, fordi nemi er ganske hysterisk... Utrolig vanskelig å ha kontroll over klippingen når hun spreller som en bajas :-? Hva gjør jeg nå? Neste gang kommer hun jo til å være helt krakilsk. Stakkar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Jeg hadde cocker spaniel før, og klippet engang et hakk i øret på stakkaren (måtte faktisk trimme litt der også). Jeg tror jeg var mest knust av begge to.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda ..

Men hva med å avlede med no godis neste gong det er tid for klo-klypping...

Eller så bør dere være to; en til å holde bikkja i ro, og den andre til å ta seg av selve klo-klippinga.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Tren på "tulle-kloklipping". Bruk godt med godbiter og ros, og lær henne at kloklipping er en fin ting! Begynn med å bare ta i potene, løfte på dem, klemme osv. Tren også på at klosaksa er "snill" :)

Det vil nok ta tid, men med tolmodighet går det nok!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så er det noe med at bikkjer piper så veldig stakkarslig iblandt, men å klippe av en nerve er jo sikkert ikke godt allikevel, Hvis det er en trøst gjorde jeg det også i dag...... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar, jeg har greid å gjøre det en gang selv, det er helt grusomt når den begynner å skrike :( Men det går nok over... pus er ikke hysterisk iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å begynne på nytt igjen.

Ta en klo om gangen. Gi masse ros og kos for hver klo. Og klipp bare LITT. Bedre å klippe ofte og lite enn mye en gang i blant.

Vi klipper som regel noen millimeter hver uke. Vofsen synes slett ikke at det er morsomt, men hun finner seg i det.

Sambo klippet en nerve for et par år siden og hunden reagerte ikke. Men hun ble tydeligvis litt oppgitt da jeg løp rundt med en pose potetmel for å stoppe blødningen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å klippe i en nerve er en risiko vi må leve med. bikkja mi prøver å gjøre seg selv usynlig med en gang hun hører at jeg henter klosaksa......men hun vet hun ikke slipper unna, og finner seg i å bli klipt. Når vi er ferdige, spretter hun opp og stormer til godteskuffen sin... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres grusomt ut når hunden skriker, jeg har opplevd det selv.

MEn ta det med ro, det er verre for oss enn for hunden, den skriker mest fordi de blir redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du tar det med ro og ikke begynner å trøste eller blir opprørt(?), så bør det gå greit. Trøsting er det verste du kan finne på! Hos meg er kloklipping en uunngåelig nødvendighet, og hvis jeg er så uheldig å ta en nerve (sjelden), så later jeg som ingenting og fortsetter på neste klo. Ja, jeg er et monster - he he! :roll:

Hunden ligger på siden i sofaen når jeg klipper og jeg sitter på gulvet, da ser jeg godt hva jeg gjør. Hver pote får en godbit :-) Etterpå leker vi.

Hun kommer forøvrig alltid frivillig løpende når jeg henter tanga, men det er godbitene som lokker, for selve klippingen er nok ikke så moro...

Man får jo også pulver i dyrebutikken (husker ikke hva det heter) som stopper blødningen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...