AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Del Skrevet 8. januar 2016 Heisann Har lyst å starte opp enk,men lurer på hvordan det påvirker meg som privatperson. Jeg er i 100% jobb.det er min kone også. Men vår kommende forretning er sesongdrevet,og krever kun 2mnd å drive iåret. Så vi tenker at jeg driver foretaket i 1mnd i ferien min,og hun påfølgende måned i sin ferie. Men at den skal være registrert på meg. Hvordan påvirker det meg som privatperson,skatten min osv..? Håper på svar her.men hvis ikke,så håper jeg noen vet hvor jeg skal begynne,hvem jeg kan få svar fra osv.. Anonymkode: a4dd2...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 8. januar 2016 #2 Del Skrevet 8. januar 2016 Du vil måtte betale skatt av overskuddet som om det var vanlig arbeidsinntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Del Skrevet 8. januar 2016 2 timer siden, prt90 skrev: Du vil måtte betale skatt av overskuddet som om det var vanlig arbeidsinntekt. Overskudd av hva? Hvordan defineres "overskudd"? Anonymkode: 4b450...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #4 Del Skrevet 9. januar 2016 Inntekter - utgifter = overskudd (Kort fortalt). Vet du ikke selv en så enkel ting så er jeg nesten litt i tvil om det er noen god ide å være selvstendig. Anonymkode: ae94b...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #5 Del Skrevet 9. januar 2016 Neinei. Det var ikke jeg som skrev forrige post Jeg tenker på annet enn skatt av overskudd,det gjelder jo alle forretninger så,lenge det er positiv resultat. Anonymkode: a4dd2...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #6 Del Skrevet 9. januar 2016 Mine tall/budsjett: 3 aNsatte i tillegg til meg/kona Budsjett 400000kr omsetning totalt Under 50 fakturaer Hvilke regnskapsmesige utfordringer har jeg annet enn å levere a-melding,terminoppgave,momsoppgave i mars,samt selvang for næringsdriv april ?? Hva HVIS tross omsetningen gir en negativ resultat,hvordan påvirker det meg? Tenker jeg må ut fra egen lomme og dekke ev avgifter? 0 Anonymkode: a4dd2...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå