Gå til innhold

Folk som spiser med åpen munn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Av en eller annen grunn så klarer jeg ikke lyden av folk som spiser med åpen munn og slafser for hver tygge de tar. 
Høres nemlig ut som det er noe helt annet de slafser på..

Prøvd å si det til sambo men han forbedrer seg ikke og blir fornærmet i minst 1 døgn hvis jeg nevner det. 
Dette er nesten grunn til å flytte ut! 

Bare meg som blir irritert av den lyden? 
Er vel vanlig folkeskikk å ikke slurpe ikke seg maten..

Anonymkode: bb9d6...258

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er sånt de fleste lærer når de er små sammen med annen folkeskikk hvis de har noenlunde oppegående foreldre. Dessverre er det ikke alle som har det.

Anonymkode: 4a4d4...214

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert og mister matlysten... En kompis av meg kaster i seg maten og smatter no så inni h..... men sier maten smaker bedre når man smatter, derfor han gjør det :sprettoy:

Endret av SillyFlamingo
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER sånne lyder......smatting, slafsing osv......... Kjenner jeg blir rett og slett skikkelig sint og får fysisk vondt av sånt!  Men nå er jo det faktisk også en sykdom da, misofoni (eller hva det nå heter), så vi kan jo ikke noe for måten vi reagerer på. Jeg har det på samme måten med plystring og andre unødvendige lyder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig å høre på, men man kan jo ikke drive å oppdra andre voksne mennesker heller? Jeg jobbet med en som slafset veldig, det hjelper å ikke se på personen syntes jeg, da er det bare lyden å forholde seg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har faktisk min fulle og hele medfølelse. Jeg gjorde det slutt med en fyr i min ungdom fordi han spiste med åpen munn. :fnise: Nå vet jeg jo ikke om han hadde vært noe å satse på om han hadde greid å spise som normale folk, eller om det hadde blitt slutt likevel, for det kom liksom aldri så langt. Det var heftig dating, så ut på restaurant - slafs, slafs- og da var det slutt. :Hehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt jævlig. Jeg blir så irritert av å høre på det! Bestemora til mannen min spiser med åpen munn og lager en sinnssykt ekkel lyd fra nesa når hun spiser. Og så må hun snakke med mat i munnen og tørker ikke bort det hun søler rundt munnen, ja hun er gammel, men klar i hodet og sprek ellers. Synes folk kan ha gode manerer ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Er helt vilt irriterende ja..men

Selv lager jeg masse lyd når jeg spiser, selv om munnen er helt lukket… :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Verste som fins!! argh..

Men det er som nesten er verre er de som lager mye lyd selv med munnen LUKKET. Stefaren min gjør det og jeg bli gaal hver gang vi spiser middag sammen, men jeg kan jo liksom ikke si noe på det siden han faktisk har munnen lukket.. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjæresten til min far spiser med åpen munn. Selve slafsingen plager meg ikke så mye, men når halv-tygget mat faller ut av munnen og ned på tallerkenen, hvorpå hun så skuffer det opp på gaffelen igjen sammen med utygget mat så er det bare ekkelt.

Anonymkode: 0fd9f...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes først og fremst at det viser dårlig bordskikk å spise på den måten. Er også veldig mange som har det på samme måte, hos oss ligger det i familien nemlig. :P Jeg har også hatt andre lyder som ekstrem høy snufsing, høy pusting osv. Men der kan man jo ikke be folk om å passe "snufseskikken" sin heller akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Annonse

Var på date med en som smattet, slurpet og spyttet mat ned på tallerkenen i et sett. Han ble dumpet gitt.

Anonymkode: 8f0a0...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎01‎.‎2016 den 0.01, melatonin skrev:

Det er helt jævlig. Jeg blir så irritert av å høre på det! Bestemora til mannen min spiser med åpen munn og lager en sinnssykt ekkel lyd fra nesa når hun spiser. Og så må hun snakke med mat i munnen og tørker ikke bort det hun søler rundt munnen, ja hun er gammel, men klar i hodet og sprek ellers. Synes folk kan ha gode manerer ved bordet.

Har hun gebiss? Har hun det og hun fjerner det når hun skal spise, så ja, da slafser hun. Be henne sette inn tennene ved måltider.

Anonymkode: dd961...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2016 den 16.36, AnonymBruker skrev:

Av en eller annen grunn så klarer jeg ikke lyden av folk som spiser med åpen munn og slafser for hver tygge de tar. 
Høres nemlig ut som det er noe helt annet de slafser på..

Prøvd å si det til sambo men han forbedrer seg ikke og blir fornærmet i minst 1 døgn hvis jeg nevner det. 
Dette er nesten grunn til å flytte ut! 

Bare meg som blir irritert av den lyden? 
Er vel vanlig folkeskikk å ikke slurpe ikke seg maten..

Anonymkode: bb9d6...258

Du har ikke hatt en eneste liten tanke om at årsaken kan være av medisinsk art? 

Både tilstander i munnen og i nesa kan nødvendiggjøre å spise med åpen munn. 

Har du filmet deg selv under et måltid, kanskje særlig når du er forkjøla eller har vondt i halsen?

Anonymkode: 3b0cf...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 15.9.2018 den 11.44, AnonymBruker skrev:

Har hun gebiss? Har hun det og hun fjerner det når hun skal spise, så ja, da slafser hun. Be henne sette inn tennene ved måltider.

Anonymkode: dd961...b39

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...