Gå til innhold

.

Gjest Rawfruit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 timer siden, Rawfruit skrev:

Jeg får vel bare gå videre da og ikke sende noen SMS om hun prøvde å sende en virusfil over på mobilen min.

Hun sa også til meg at hvis hun og typen skulle bli sammen igjen måtte de ta det gradvis, det kan vel hende alle vennene hennes settes på vent inntil alt er klart i kjærlighetslivet hennes? Jeg er vel den eneste som er blitt blokket, story of my life.

Jeg må vel bare håpe at hun ikke har glemt meg om et par år og tar kontakt? Jeg har vel vennskapssorg nå, for jeg har ikke spiist på en dag... lurer på hvor svak mentalt jeg er, og hva jeg skulle gjort hvis jeg var sammen med noen i flere år og blitt slått opp med, det ville jeg vel ikke taklet, så er vel mirakuløst at jeg takler vennskapsbrudd.

Du høres ikke helt god ut.... Dere ble kjent på nyttårsaften, knapt to uker siden, og du håper fortsatt at hun skal huske deg om noen år og ta kontakt igjen, for nå har du vennskapssorg? Jeg tror du trenger flere venner og en litt bedre virkelighetsforståelse.
Du er en forbipasserende i livet hennes, og henne i ditt. Glem henne, hun har allerede glemt deg. Og det er stor forskjell på ekte venner man har hatt i mange år, og en random fyr man møtte i fylla på nyttårsaften og fylla-bondet med som har mast masse på henne i ettertid og som hverken hun eller kjæresten hennes egentlig ønsker at skal være i livet dems.
Ja du høres veldig svak mentalt ut, men det ligger mer på at du ikke takler at fremmede ikke vil være bestevennen din enn at du nødvendigvis er så svak mentalt ellers. Kanskje dette er noe du kan øve på med å omgås folk litt mere, eller observere hvordan andres relasjoner er. Folk får bekjente og venner hele tiden, og de forsvinner ofte like fort igjen. Man skal ikke legge så mye i det som du gjør.
Håper du kommer deg snart!

Anonymkode: 5fac8...e2f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sry men etter å ha lest det du har skrevet, så ser jeg at det er jo ikke rart du ikke har venner. Jeg ville også blokkert deg. Du har fått mange svar på denne tråden, men du tar det ikke til deg og fortsetter bare å si i mot alle. Det virker som at etter så kort tid var du helt avhengig av henne. Ser du ikke at hun blir kvelt? Du virker som en veldig påtrengende og innpåsliten person. Du er nødt til å forandre på det om du vil ha venner. Du har fått svar fra henne, men turte ikke å åpne og nå får du ikke vite forklaringen hennes. Det valgte du selv, så slutt å klage. Les gjennom det du har skrevet her og tenk over hvor slitsom du er. Sry men ingen vil ha en sånn venn :( 

Anonymkode: 6d26f...e9d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seriøst, er du helt fjern? Virusfil? Du vet vel at når en melding blir lang så blir det om til mms, noe du må åpne på den måten. Hun har altså skrevet lang melding til deg som du valgte å ikke åpne. Og du lurer på hvorfor du ikke har venner?? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk hvordan HUN har det da. Hun ser jo sikkert det du skriver om henne på denne siden. Tror du det føles hyggelig? Hun har skrevet tydeligvis lang melding til deg, som du ikke turte å åpne for å lese engang. Kanskje hun sitter og lurer på hvorfor du ikke svarer? Ta deg sammen nå, TS. 

Du høres ikke ut som en person noen vil ha som venn. Det har jo flere skrevet her. Tenk heller over fra du selv skal gjøre annerledes for å få og ikke minst beholde venner, istedenfor å fokusere på hva hun eller andre gjør feil. Det er noe galt med deg virker det som. Det virker som at du ikke skjønner hvordan man skal være venner. Det er ikke rart du mistet henne som en potensiell venn, når du er så desperat og påtrengende. 

Det er nok ikke morsomt for henne heller å måtte blokkere deg, men forstår henne veldig godt etterå ha lest det du skriver. Det er synd hvis du ikke ser det selv, for ingen vil være venn med deg om du ikke endrer måten du er på.

Kanskje det er for sent med henne nå, men hvis du fortsatt vil prøve så må du være ydmyk og ikke angripende eller påtrengende som du tydeligvis har vært. Send henne SMS der du forklarer at du ikke leste meldingene hennes, så hun slipper å lure på h orfor du ikke svarer. Skriv at du ønsker å begynne med blanke ark på vennskapet deres, men hvis hun ikke vil så må du skjønne hvorfor og godta det. Men hvis du ikke skjønner selv hvorfor det gikk som det gikk med henne, så ikke kontakt henne mer. Du må jo se selv hvor slitsom og påtrengende du er. Det er ikke sånn man er mot vennene sine. Nei, man blokkerer ikke vennene sine heller, men slutt å fokusere på det hun eller andre gjør galt. Fokuser på det du kan gjøre bedre selv! Du kan ikke forandre andre mennesker, men du kan forandre deg selv. Og det må du gjøre, hvis du vil ha venner.

Tenk over det og hvis du vil ha en forandring på hvordan du har det, så begynn med å sende henne en melding der du forteller akkurat det, men om hun ikke svarer så må du godta det også. 

Lykke til.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har nok bare maset for mye... Skjønner at du blir ivrig når du får deg en venn, men mange kan synes det blir for mye om de føler at du maser.. Les det hun sendte til deg da, kanskje hun har en forklaring? Hvis hun har sendt en så lang melding at det ble til mms fil, så må hun jo bry seg litt hvertfall :) se hva hun har å si, tviler på at hun har sendt en hel mms fil der hun bare kjefter på deg :P med mindre hun er veldig dårlig person. Og en sånn vil du vel ikke være venn med?

Du finner deg nok en bedre venn enn henne. Jeg tviler på at hun var så perfekt at hun er verdt å sørge over! :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville også blokkert deg fort, TS.. Du høres ekstremt klengete ut. Ingen liker det. Sikker på at hun ikke ga deg noen hint om det før hun blokkerte deg? Du gidder jo ikke å lese meldingen hennes og lurer på hvorfor du ikke har venner? Stakkars, både du og jenta du maser på og henger ut på nett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenk om hun skrev på mmsen at hun ønsker å møte deg for å prate sammen ordentlig og kanskje bli enige om noe. Men du gadd ikke å lese meldingen fordi du trodde det var virus. Du kan ikke være seriøs... Nå har du nok i alle fall mistet alle muligheter med henne etter å ha hengt henne ut her. Stakkars jente.. I hvertfall hvis hun skrev noe snilt på meldingen. Nå antar jeg jo at hun er snill da og ikke skrev stygt. Men du ville vel ikke vært så desperat etter henne hvis hun ikke hadde vært snill og god mot deg da dere møttes. Dumt at du valgte å miste en potensiell venn.

Hvis den jenta leser det her, så skjønner jeg deg veldig godt og ikke ha dårlig samvittighet for å ha blokkert TS, alle hadde gjort det samme basert på hvordan han skriver her. Det er kjipt, men man kan ikke være venn med noen som gjør det så slitsomt :(

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes endel sånne gutter også. For pinglete til å si at "du, jeg har tenkt litt, og tror ikke vi passer så godt" det er fair å si. Hadde sex med en fyr, som plutselig begynte med masse unnskyldninger, svarte ikke på meldinger lenger. Altså helt greit at man ikke er intressert i å treffes mer. Men vær da for faen mann nok til å si det! TS, sånne folk er ikke verdt hverken din tid eller energi. Det har jeg funnet ut. 

Anonymkode: 7d25b...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har blokkert deg fordi hun ikke vil mases på. Punktum. 

For det første er ekte vennskap noe som tar tid å utvikle, det oppstår ikke i løpet av en uke. For det annet skal vennskap være hyggelig, ikke et evig mas fra en av partene. 

Jeg er for så vidt enig i at når man bryter et "forhold" enten det er kjærlighets- eller vennskapsforhold, så bør man gjøre det ansikt til ansikt og si hvorfor, men i dette tilfellet så spørs det om ikke du har betraktet det som mer "vennskap" enn hun har, nettopp fordi du (etter eget utsagn) ikke har venner. For henne kan det ha vært mer et "bekjentskap". Da er det lett å bryte og blokkere hvis bekjentskapet blir masete. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke en virus. Når man skriver en ekstremt lang melding, så blir det sånn. Det er ord, ikke et bilde og ikke et virus. Hun har med andre ord sendt deg en lang, lang tekst som du ikke engang gadd å åpne. Skjerp deg. Stakkars jente. Hvis du vil ha venner, så må du slutte å henge ut folk på denne måten. Får helt vondt i hjertet når jeg tenker på hvordan det føles for henne. Er ikke rart at hun blokkerte deg. Du er jo helt desperat og virker som at hun er det eneste du tenker på. Skjønner du ikke at det blir for mye? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Rawfruit skrev:

Problemet med argumentasjonen din var at vi møttes ikke i fylle. Vi møttes under trygge edru rammer.

Vi møttes også fordi vi begge har et veldig lite sosialt nettverk, ikke fordi hun hadde 1000 venner, mens jeg hadde 0. Hun sa hun ønsket meg som venn, og det tror jeg på. Når hun da blokkerer meg plutselig, sier det seg selv at jeg må få vite hva som har skjedd.

Vil ikke tro hun har glemt meg. Litt over 00:00 fikk jeg en ny MMS, sikkert samme MMS som før (tidligere vedlegg ''Last ned''-filen). Denne har frist i dag kveld på å åpnes, og da kan jeg vel åpne den under trygge rammer via PC-en som har antivirus-programmer, fremfor mobilen som er mer sårbar. Er det en lang tekst som flere tenker så vil den vel ikke trenges og ''åpnes'' på nett heller, men den er faktisk 2KB, vet ikke hva det betyr, og hva en slik fil kan inneholde. Lite eller stort, virus er virus.

Og hvis hun ikke vil ha kontakt på en annen måte enn å sende MMS-er syns jeg det er merkelig... det er jo liten tvil at Snap er mye mer ''anonymt''...

Jeg kan sende henne en SMS hvor jeg spør hva filen inneholder?

Jeg kommer jo til å åpne den via PC, som er mye sikrere, uansett, før fristen. Og det er merkelig at hun sender ny MMS med mange timers mellomrom, det er garantert den samme filen hun absolutt vil jeg skal åpne. Jeg vet selv jeg har ødelagt mye, men spørsmålet er bare hvorfor hun har BLOKKERT meg, og ikke bare skrevet hun ikke vil ha noe med meg å gjøre, og bare slettet meg. Den beskjeden kan gis i en enkelt setning, så forstår jeg det.

Du får antivirusprogrammer til mobilen også, både avast og macafee og sikkert andre også. (Jeg ville valgt avast)

Anonymkode: 91e57...f85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Den beskjeden kan gis i en enkelt setning, så forstår jeg det."

Så ville hun ikke gi den beskjeden da, men tok seg heller bryet med å skrive langt. Hvorfor gjør du ting så vanskelig, TS? Les de meldingene hun har skrevet da, så slipper du å gruble her. Hun har jo sendt deg lange meldinger som du ikke gidder å åpne. Skjønner at du ikke har venner ja.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

fremfor å skrive en tekst på en linje om at jeg ikke er ønsket mer"

Hvis hun har skrevet to så lange meldinger at de ble til mms fil, så er det jo mer hun ville si enn en linje om at du ikke er ønsket. Skjønner du det ikke?? Hun har sikkert forsøkt, men når du heller vil henge henne ut her enn å lese det hun skriver, så ... Tenk over hvorfor du ikke har venner. Kan det ha noe å gjøre med hvordan du selv oppfører deg?? Gjør noe med det! Hun har tatt seg bryet med å faktisk skrive deg to lange meldinger. Det vil jo si at hun kanskje ikke ville "gi opp" helt? Nå er det nok for sent likevel ja, etter alt du har skrevet her.

Start med blanke ark med en ny venn. Og ikke gjør de samme feilene igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du høre på de andre her. Hun har sendt en lang tekstmelding som automatisk går over til MMS når teksten blir for lang. Du kan åpne MMS i 30 dager inne på Telenor sine sider,  !

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestvest

Du sier dere hadde samtaler om deres uvaner, og at du bl.a var redd for virus. Kanskje hun med denne filen forsøker å finne ut om du har tillit til henne. Videre - Det er mulig hun forsøker å finne ut om du kan tas ut av dine besatte vaner: Heriblant å kreve at kommunikasjonen må være på en bestemt måte.
Hun forsøker å finne ut om et vennskap er mulig. 

Et vennskap bygger på tillit, og respekt.

Med andre ord: Det er godt mulig med måten du ter deg nå, det er du risikerer vennskapet. Hun er tross alt fremdeles i kontakt med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun har nok blitt sammen med typen igjen som satt som betingelse at det ikke fulgte med en intens guttevenn med.

Jeg hadde en intens venn en gang. Jeg ble skremt for han maste og maste, og sendte sinte meldinger om jeg ikke svarte innen få minutter. Om jeg hatet han, osv. Jeg skrev at jeg ikke ville ha mer kontakt. Han fortsatte å mase, argumentere, krangle. Jeg skrev at jeg ikke kom til å skrive mer, og gjorde ikke det. Han sluttet å mase da jeg ble gravid med kjæresten min. :-P 

Anonymkode: 1b7df...9c0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du fått lest meldingene, TS? Hva skrev hun??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er knapt EN UKE SIDEN nyttårsaften....  Da dere møttes..  Du er faen ikke god. La hun gå og slutt å henge deg opp i dette mer. Ikke normalt å bli så opphengt etter så FÅ dager.........  Hun har løpt og det skjønner jeg meget godt! Få deg litt mer innhold i livet ditt ellers vil du aldri få deg venner. Og hvertfall ingen som blir værende når du er så intenst.......  Sånn, nå avslutter du tråden her! 

Anonymkode: eb146...2cd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...