AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Del Skrevet 6. januar 2016 noen av de jeg var gode venner med for kun 3-4 år siden har blitt radikale når det gjelder hjemlandet sitt. bagdad og afghanistan. de har gått mer tilbake til verdiene og ting de mener og står for i disse landene/byene enn de her i norge. og det er litt ekkelt fordi de forandrer humør, og har veldig ekstreme meninger om vesten (om hva som er rett og om hva som er galt her). det som er rart og ekkelt er at de var personer man aldri kunne trodd ble sånn. de var skoleflinke, veldig vestlige (mer vestlige enn meg som er født i italia) og omgikk alle kulturer. nå er de sånn sm snevrer seg inn i sin egen kultur her i norge og hvis de snakker med oss så henvender de seg til oss på en måte som er litt spesiell. de tar aldri ansvaret for hva de selv gjør av noe de mener er "synd" og siden jeg ikke tør si de i mot til tider så kan man nesten risikere og måtte si ja, det var jeg som var der også, til tross for at jeg ikke var på det stedet personen kan mene man har vært på, eller liknende. hele tiden kaller de oss rasister fordi vi mener at dette er ekstremt. hver dag i perioder har jeg måtte høre at jeg er en rasist uten ære og diverse. jeg vet at man den dag i dag aldri kan forvente noe annet av de, men jeg kan og skal da forvente at de lar meg være i fred når jeg lar de være i fred. hvem er sånn? Anonymkode: a40c1...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Del Skrevet 7. januar 2016 Disse "vennene" ville jeg varslet politiet om. Det er mange unge som blir radikalisert som man bør få stoppet før det går helt over styr. Hold deg unna og varsle politiet er mitt råd. (Gjerne varsle om hvilket miljø og bekjente de har.) Anonymkode: 77cc5...98b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Del Skrevet 7. januar 2016 Dette er en Jobb for Na-Na-Nana-Na-Na-Nana-Na; PST. Anonymkode: a0d29...a75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Del Skrevet 7. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Disse "vennene" ville jeg varslet politiet om. Det er mange unge som blir radikalisert som man bør få stoppet før det går helt over styr. Hold deg unna og varsle politiet er mitt råd. (Gjerne varsle om hvilket miljø og bekjente de har.) Anonymkode: 77cc5...98b Kødder Du1? Fordi man har meninger om vesten så er man terrorist eller? Fyyyyfaen ikke rart at det fins rasisme for å si det sånn!!! Jeg er norsk og har helt klart sterke meninger om hvor ille vesten har gjort verden for alle andre, det er åpenbart og burde være synlig og engasjerende for alle. Uansett hvor stor synder man mener vesten er så betyr det allikevel ikke at man har tenkt til å sprenge stortinget akuratt. Dere som lever uten noe innsikt eller formening om hva vesten faktisk har utsatt verden for gjennom åra går virkelig med skylapper, burde skamme dere, få litt innsikt i historie og virkeligheten og ikke bare sitte med blikket på kardashian og hjernen fora med agurknyheter fra Vg Anonymkode: 8246a...b7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 7. januar 2016 #5 Del Skrevet 7. januar 2016 Sterke meninger finnes i mange miljøer, både politisk og religiøst sett uavhengig av hvilken nasjonalitet man har. Hvorfor har du fortsatt kontakt med de når de oppfører seg slik mot deg? Hva gjør du selv som gjør at de oppfører seg slik mot deg? Det er en del situasjoner man kommer borti i løpet av livet der man må tenke nøye etter om man bør svare noe tilbake. I en del settinger kan det tolkes som at du ypper til bråk dersom du sier i mot de som har veldig sterke meninger. Det er likevel viktig å ikke undergrave sine egne meninger, men man må vurdere fortløpende hvor høyt man selv eventuelt bør rope. P.S. Kan du prøve å begynne setningene dine med store bokstaver dersom du svarer videre i denne tråden? Da blir det mye lettere for oss andre å lese det du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 7. januar 2016 #6 Del Skrevet 7. januar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kødder Du1? Fordi man har meninger om vesten så er man terrorist eller? Fyyyyfaen ikke rart at det fins rasisme for å si det sånn!!! Jeg er norsk og har helt klart sterke meninger om hvor ille vesten har gjort verden for alle andre, det er åpenbart og burde være synlig og engasjerende for alle. Uansett hvor stor synder man mener vesten er så betyr det allikevel ikke at man har tenkt til å sprenge stortinget akuratt. Dere som lever uten noe innsikt eller formening om hva vesten faktisk har utsatt verden for gjennom åra går virkelig med skylapper, burde skamme dere, få litt innsikt i historie og virkeligheten og ikke bare sitte med blikket på kardashian og hjernen fora med agurknyheter fra Vg Anonymkode: 8246a...b7f Ikke vær så sint,for da når du ikke fram :-) Jeg ser poenget ditt meget godt.Mennesker er ignorante fordi sannheten kan være truende,et krav om å endre ting og ta ansvar.Det er for krevende for mange,og,snakker en om det,så blir en mistenkt eller beskyldt for å forsvare div terrorhandlinger(ja,så unyansert tenker mange!) Så,jeg vet at vi ikke er alene om å vite om historie,gammel og nyere.Men det bør helst debbateres der mennesker ikke er blindt redde og hvor en kan belyse og rette kritikk uten å bli misforstått. Vet det er fristende å påpeke en blodig urettferdighet,og er glad det er mennesker som ser og vet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 7. januar 2016 #7 Del Skrevet 7. januar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: noen av de jeg var gode venner med for kun 3-4 år siden har blitt radikale når det gjelder hjemlandet sitt. bagdad og afghanistan. de har gått mer tilbake til verdiene og ting de mener og står for i disse landene/byene enn de her i norge. og det er litt ekkelt fordi de forandrer humør, og har veldig ekstreme meninger om vesten (om hva som er rett og om hva som er galt her). det som er rart og ekkelt er at de var personer man aldri kunne trodd ble sånn. de var skoleflinke, veldig vestlige (mer vestlige enn meg som er født i italia) og omgikk alle kulturer. nå er de sånn sm snevrer seg inn i sin egen kultur her i norge og hvis de snakker med oss så henvender de seg til oss på en måte som er litt spesiell. de tar aldri ansvaret for hva de selv gjør av noe de mener er "synd" og siden jeg ikke tør si de i mot til tider så kan man nesten risikere og måtte si ja, det var jeg som var der også, til tross for at jeg ikke var på det stedet personen kan mene man har vært på, eller liknende. hele tiden kaller de oss rasister fordi vi mener at dette er ekstremt. hver dag i perioder har jeg måtte høre at jeg er en rasist uten ære og diverse. jeg vet at man den dag i dag aldri kan forvente noe annet av de, men jeg kan og skal da forvente at de lar meg være i fred når jeg lar de være i fred. hvem er sånn? Anonymkode: a40c1...af0 Kanskje dere ikke skulle kalle det ekstremt? Da er det ikke rart de går i forsvar.Husk at dine verdier ikke nødvendigvis er de rette(kun for deg).Hvorfor ikke heller lytte og heller komme med synspungt og argumenter? Gjensidig respekt er ikke å undervurdere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg har også bemerket meg dette hos enkelte jeg gikk på videregående med. De trekker seg fullstendig inn i sitt eget hjemland og religion. Facebookprofilene til de nevnte personene er nesten bare propaganda som tar opp holdninger og meninger som ikke er særlig forenlige med dagens Norge. Det som er ignorant er å ikke innse at slike mennesker er ekstremister. Ekstremister blir gjerne svært fordømmende og defensive med en gang noen er uenige i meningene deres. Det er håpløst å diskutere med mennesker med slike ekstreme meninger og holdninger, gjerne på grunn av at de overhodet ikke er åpne for at noen har et annet synspunkt og ei heller respekterer det. Ikke ønsker jeg å omgås med mennesker som har slike meninger og holdninger heller. 41 minutter siden, Blomsterert skrev: Kanskje dere ikke skulle kalle det ekstremt? Da er det ikke rart de går i forsvar.Husk at dine verdier ikke nødvendigvis er de rette(kun for deg).Hvorfor ikke heller lytte og heller komme med synspungt og argumenter? Gjensidig respekt er ikke å undervurdere. Jeg regner for øvrig med at TS ikke har sagt til dem at disse meningene er ekstreme, særlig når hun skriver at hun nesten ikke tør å si dem imot. Hun sikter vel heller til at de får ord som rasist slengende etter seg når de gir uttrykk for at de er uenige i meningene deres. Anonymkode: 03406...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 7. januar 2016 #9 Del Skrevet 7. januar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: noen av de jeg var gode venner med for kun 3-4 år siden har blitt radikale når det gjelder hjemlandet sitt. bagdad og afghanistan. de har gått mer tilbake til verdiene og ting de mener og står for i disse landene/byene enn de her i norge. og det er litt ekkelt fordi de forandrer humør, og har veldig ekstreme meninger om vesten (om hva som er rett og om hva som er galt her). det som er rart og ekkelt er at de var personer man aldri kunne trodd ble sånn. de var skoleflinke, veldig vestlige (mer vestlige enn meg som er født i italia) og omgikk alle kulturer. nå er de sånn sm snevrer seg inn i sin egen kultur her i norge og hvis de snakker med oss så henvender de seg til oss på en måte som er litt spesiell. de tar aldri ansvaret for hva de selv gjør av noe de mener er "synd" og siden jeg ikke tør si de i mot til tider så kan man nesten risikere og måtte si ja, det var jeg som var der også, til tross for at jeg ikke var på det stedet personen kan mene man har vært på, eller liknende. hele tiden kaller de oss rasister fordi vi mener at dette er ekstremt. hver dag i perioder har jeg måtte høre at jeg er en rasist uten ære og diverse. jeg vet at man den dag i dag aldri kan forvente noe annet av de, men jeg kan og skal da forvente at de lar meg være i fred når jeg lar de være i fred. hvem er sånn? Anonymkode: a40c1...af0 Hvorfor orker du å være venner med folk som kaller deg for rasist? De er jo helt tydelig hjernevasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 7. januar 2016 #10 Del Skrevet 7. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også bemerket meg dette hos enkelte jeg gikk på videregående med. De trekker seg fullstendig inn i sitt eget hjemland og religion. Facebookprofilene til de nevnte personene er nesten bare propaganda som tar opp holdninger og meninger som ikke er særlig forenlige med dagens Norge. Det som er ignorant er å ikke innse at slike mennesker er ekstremister. Ekstremister blir gjerne svært fordømmende og defensive med en gang noen er uenige i meningene deres. Det er håpløst å diskutere med mennesker med slike ekstreme meninger og holdninger, gjerne på grunn av at de overhodet ikke er åpne for at noen har et annet synspunkt og ei heller respekterer det. Ikke ønsker jeg å omgås med mennesker som har slike meninger og holdninger heller. Jeg regner for øvrig med at TS ikke har sagt til dem at disse meningene er ekstreme, særlig når hun skriver at hun nesten ikke tør å si dem imot. Hun sikter vel heller til at de får ord som rasist slengende etter seg når de gir uttrykk for at de er uenige i meningene deres. Anonymkode: 03406...eb5 Hun skriver :-de kaller oss rasister fordi VI MENER dette er ekstremt.Da regner jeg jo selvfølgelig at de(TS m.fl.)har uttrykt dette.Er ikke det en logisk slutning? Og igjen : å si IMOT betyr "kamp".Å lytte og uttrykke egne argumenter er så mye mer fruktbart.Gjensidig respekt altså.Da når en lettere fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 7. januar 2016 #11 Del Skrevet 7. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også bemerket meg dette hos enkelte jeg gikk på videregående med. De trekker seg fullstendig inn i sitt eget hjemland og religion. Facebookprofilene til de nevnte personene er nesten bare propaganda som tar opp holdninger og meninger som ikke er særlig forenlige med dagens Norge. Det som er ignorant er å ikke innse at slike mennesker er ekstremister. Ekstremister blir gjerne svært fordømmende og defensive med en gang noen er uenige i meningene deres. Det er håpløst å diskutere med mennesker med slike ekstreme meninger og holdninger, gjerne på grunn av at de overhodet ikke er åpne for at noen har et annet synspunkt og ei heller respekterer det. Ikke ønsker jeg å omgås med mennesker som har slike meninger og holdninger heller. Jeg regner for øvrig med at TS ikke har sagt til dem at disse meningene er ekstreme, særlig når hun skriver at hun nesten ikke tør å si dem imot. Hun sikter vel heller til at de får ord som rasist slengende etter seg når de gir uttrykk for at de er uenige i meningene deres. Anonymkode: 03406...eb5 Når jeg klarer å diskutere med nynazister(de jeg tar aller mest avstand til av alle),så tror jeg alle klarer å debattere.Om de vil.Og kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 7. januar 2016 #12 Del Skrevet 7. januar 2016 Nå vet jeg ikke hvor radikaliserte disse er, men det går nok bare en vei. Ville kanskje først og fremst spurt om råd fra politiet, så kan de se om de vil ha noe navn og kanskje sette en stopper for det. Det er kanskje ikke så ille nå, men alle som ender opp som hensynsløse terrorister starter et sted, og jeg tror det er viktig å fange det opp i et tidlig stadie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #13 Del Skrevet 7. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kødder Du1? Fordi man har meninger om vesten så er man terrorist eller? Fyyyyfaen ikke rart at det fins rasisme for å si det sånn!!! Jeg er norsk og har helt klart sterke meninger om hvor ille vesten har gjort verden for alle andre, det er åpenbart og burde være synlig og engasjerende for alle. Uansett hvor stor synder man mener vesten er så betyr det allikevel ikke at man har tenkt til å sprenge stortinget akuratt. Dere som lever uten noe innsikt eller formening om hva vesten faktisk har utsatt verden for gjennom åra går virkelig med skylapper, burde skamme dere, få litt innsikt i historie og virkeligheten og ikke bare sitte med blikket på kardashian og hjernen fora med agurknyheter fra Vg Anonymkode: 8246a...b7f Snakk om å være arrogant og nedlatende! Anonymkode: c3e19...8ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #14 Del Skrevet 7. januar 2016 1 time siden, Blomsterert skrev: Når jeg klarer å diskutere med nynazister(de jeg tar aller mest avstand til av alle),så tror jeg alle klarer å debattere.Om de vil.Og kan. Nei. Enkelte på forumet her viser jo også at de ikke evner å diskutere med andre brukere. De kjører på ett spor og er ikke åpne for noe annet. Alle andre meninger forkaster de som det var søppel. For å ha en saklig diskusjon må en være åpen for andre meninger og holdninger og være i stand til å respektere de. Man trenger ikke å være enig, men å kalle noen rasist eller hva enn fordi de har en annen mening enn en selv er ikke greit og viser at man overhodet ikke er i stand til å diskutere. Anonymkode: 03406...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #15 Del Skrevet 8. januar 2016 Holdningene TS beskriver blant disse ungdommene vil jeg helt klart kalle ekstreme. Ekstreme fordi de til de grader bryter med den gjennomsnittlige virkelighetsoppfatningen i samfunnet ellers. Foreløpig ser jeg på disse som enda en subkultur med et radikalt verdenssyn, slik anarkister, satanister, nazister, religiøse ekstremister og venstreradikale revolusjonære har. Faren er hvis slike meninger blir normaliserte og ufarligjort. TS: Vær forsiktig i omgang med disse menneskene, slik du ville vært i møte med andre subkulturer som jeg nevnte. Normalt utviklede, oppegående voksne mennesker har ingen problemer med å håndtere slike mennesker og holdninger på en trygg måte. Jeg er mer beskymret for usikre tenåringer uten den samme motstandskraften. Ikke la deg villede og ikke la de få kontroll over deg ved å forsøke å gi deg dårlig samvittighet på Vestens vegne med dårlige konspirasjonsteorier, eller underkue deg med hersketeknikker som "rasisme-kortet" eller ved å heve stemmen (gjerne i flokk). Merker du at diskusjonenen ikke omhandler sak, men deg som person, så gå derfra. Det har ingen hensikt å forsvare seg mot rasismeanklager eller konspirasjonsteorier om Vesten fordi de ikke er bygget på rasjonalitet. Hilsen en med innvandrerbakgrunn fra Groruddalen og som har sett en forurolignede endring i holdningene blant ungdom på bare 10-15 år. Anonymkode: 4a582...158 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #16 Del Skrevet 8. januar 2016 Den 7.1.2016 at 7.58, AnonymBruker skrev: Kødder Du1? Fordi man har meninger om vesten så er man terrorist eller? Fyyyyfaen ikke rart at det fins rasisme for å si det sånn!!! Jeg er norsk og har helt klart sterke meninger om hvor ille vesten har gjort verden for alle andre, det er åpenbart og burde være synlig og engasjerende for alle. Uansett hvor stor synder man mener vesten er så betyr det allikevel ikke at man har tenkt til å sprenge stortinget akuratt. Dere som lever uten noe innsikt eller formening om hva vesten faktisk har utsatt verden for gjennom åra går virkelig med skylapper, burde skamme dere, få litt innsikt i historie og virkeligheten og ikke bare sitte med blikket på kardashian og hjernen fora med agurknyheter fra Vg Anonymkode: 8246a...b7f Jeg tviler på at du hadde klart å gi en tilfredstillende definisjon på hva Vesten er, og hva denne Vesten måtte være ansvarlig for, og hva denne Vesten angivelig plikter å unnskylde og erstatte. Et særlig ansvar har du for å utrede dette når du så bastant hevder at dette burde være synlig og engasjerende for alle. Anonymkode: 4a582...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #17 Del Skrevet 8. januar 2016 Den 7.1.2016 at 7.58, AnonymBruker skrev: Kødder Du1? Fordi man har meninger om vesten så er man terrorist eller? Fyyyyfaen ikke rart at det fins rasisme for å si det sånn!!! Jeg er norsk og har helt klart sterke meninger om hvor ille vesten har gjort verden for alle andre, det er åpenbart og burde være synlig og engasjerende for alle. Uansett hvor stor synder man mener vesten er så betyr det allikevel ikke at man har tenkt til å sprenge stortinget akuratt. Dere som lever uten noe innsikt eller formening om hva vesten faktisk har utsatt verden for gjennom åra går virkelig med skylapper, burde skamme dere, få litt innsikt i historie og virkeligheten og ikke bare sitte med blikket på kardashian og hjernen fora med agurknyheter fra Vg Anonymkode: 8246a...b7f Det har vært blodige kriger, voldtekter, rituelle mord og maktkamper i hele verden opp gjennom historien, lenge før vesten ble et sted med mye makt. Vesten er et ganske nytt begrep, det er ikke krig og vold. Vet du hva Japan har gjort mot Kina og Korea, for eksempel? Hva med alle de interne krigene i fjerne land? Vet du noe om andre lands krigshistorie utenom å tro at vesten er innblandet i alt? Jeg tror det heller er typisk norsk å ta skylden for alt, litt som du gjør nå. Anonymkode: ebeee...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 8. januar 2016 #18 Del Skrevet 8. januar 2016 Den Thursday, January 07, 2016 at 23.42, AnonymBruker skrev: Nei. Enkelte på forumet her viser jo også at de ikke evner å diskutere med andre brukere. De kjører på ett spor og er ikke åpne for noe annet. Alle andre meninger forkaster de som det var søppel. For å ha en saklig diskusjon må en være åpen for andre meninger og holdninger og være i stand til å respektere de. Man trenger ikke å være enig, men å kalle noen rasist eller hva enn fordi de har en annen mening enn en selv er ikke greit og viser at man overhodet ikke er i stand til å diskutere. Anonymkode: 03406...eb5 Om de vil,og kan skrev jeg jo.Det går an å lære seg god debattskikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Legokloss Skrevet 8. januar 2016 #19 Del Skrevet 8. januar 2016 Den 6.1.2016 at 0.19, AnonymBruker skrev: noen av de jeg var gode venner med for kun 3-4 år siden har blitt radikale når det gjelder hjemlandet sitt. bagdad og afghanistan. de har gått mer tilbake til verdiene og ting de mener og står for i disse landene/byene enn de her i norge. og det er litt ekkelt fordi de forandrer humør, og har veldig ekstreme meninger om vesten (om hva som er rett og om hva som er galt her). det som er rart og ekkelt er at de var personer man aldri kunne trodd ble sånn. de var skoleflinke, veldig vestlige (mer vestlige enn meg som er født i italia) og omgikk alle kulturer. nå er de sånn sm snevrer seg inn i sin egen kultur her i norge og hvis de snakker med oss så henvender de seg til oss på en måte som er litt spesiell. de tar aldri ansvaret for hva de selv gjør av noe de mener er "synd" og siden jeg ikke tør si de i mot til tider så kan man nesten risikere og måtte si ja, det var jeg som var der også, til tross for at jeg ikke var på det stedet personen kan mene man har vært på, eller liknende. hele tiden kaller de oss rasister fordi vi mener at dette er ekstremt. hver dag i perioder har jeg måtte høre at jeg er en rasist uten ære og diverse. jeg vet at man den dag i dag aldri kan forvente noe annet av de, men jeg kan og skal da forvente at de lar meg være i fred når jeg lar de være i fred. hvem er sånn? Anonymkode: a40c1...af0 Går du på skole? I så fall ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med en støttelærer e.l. og hørt om dere kan få justunity.no på besøk. Hvis ikke du fortsatt går på skole, kan du jo allikevel vurdere å kontakte justunity og be om råd er de veldig ekstreme - meld til pst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #20 Del Skrevet 10. januar 2016 Den 8. januar 2016 at 23.54, AnonymBruker skrev: Holdningene TS beskriver blant disse ungdommene vil jeg helt klart kalle ekstreme. Ekstreme fordi de til de grader bryter med den gjennomsnittlige virkelighetsoppfatningen i samfunnet ellers. Foreløpig ser jeg på disse som enda en subkultur med et radikalt verdenssyn, slik anarkister, satanister, nazister, religiøse ekstremister og venstreradikale revolusjonære har. Faren er hvis slike meninger blir normaliserte og ufarligjort. TS: Vær forsiktig i omgang med disse menneskene, slik du ville vært i møte med andre subkulturer som jeg nevnte. Normalt utviklede, oppegående voksne mennesker har ingen problemer med å håndtere slike mennesker og holdninger på en trygg måte. Jeg er mer beskymret for usikre tenåringer uten den samme motstandskraften. Ikke la deg villede og ikke la de få kontroll over deg ved å forsøke å gi deg dårlig samvittighet på Vestens vegne med dårlige konspirasjonsteorier, eller underkue deg med hersketeknikker som "rasisme-kortet" eller ved å heve stemmen (gjerne i flokk). Merker du at diskusjonenen ikke omhandler sak, men deg som person, så gå derfra. Det har ingen hensikt å forsvare seg mot rasismeanklager eller konspirasjonsteorier om Vesten fordi de ikke er bygget på rasjonalitet. Hilsen en med innvandrerbakgrunn fra Groruddalen og som har sett en forurolignede endring i holdningene blant ungdom på bare 10-15 år. Anonymkode: 4a582...158 Godt innlegg. Nei, alt i Norge (eller Vesten) er ikke bra, men å kalle andre rasister eller behandle "venner" på den måten TS forteller, fordi man mener nor annet, er langt i fra bra. For dere som fremdeles mener at disse vennene ikke er radikale: les dvaret jeg refererer til en gang til. Utviklingen de siste årene er skremmende. Anonymkode: 77cc5...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå