Gå til innhold

Gir du til tiggere?


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har jo hendt' date=' men svært sjelden.[/quote']

Samme her. Selv om jeg synes det gjør vondt å se på alle de triste skjebnene, tror jeg ikke det hjelper å gi penger. Gir heller til organisasjoner.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kontanter' date=' men jeg skulle ønske jeg ble stoppa av en tigger utenfor en kiosk eller burgersjappe og spurt om jeg kunne ha kjøpt noe mat eller kaffe til vedkommende, det hadde jeg gjort på flekken! Forutsatt at butikken tok kort, selvsagt...[/quote']

:Nikke::Nikke:

Kanskje man kan gjøre det på eget initiativ..

Personlig har jeg bare kort. Får lyst til å si "Tar du kort? Burde begynne å få kortsystem i disse tider." Men jeg vet ikke helt om det hadde vært morsomt i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kontanter' date=' men jeg skulle ønske jeg ble stoppa av en tigger utenfor en kiosk eller burgersjappe og spurt om jeg kunne ha kjøpt noe mat eller kaffe til vedkommende, det hadde jeg gjort på flekken! Forutsatt at butikken tok kort, selvsagt...[/quote']

Hadde jeg og gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bor et sted det ikke er tiggere, og er sjeldent

til Oslo, derfor er jeg ikke "vant med " tiggere...

Mange rundt meg sier de ikke bryr seg om det, bare går... Selv synes jeg det er veldig vondt. Får vondt av alle de som som sitter/år rundt på gaten og tigger.

Lyst å gi dem alle sammen, men gjør ikke det...

Gir av og til. Vet ikke hva som er med og bestemmer hvem jeg gir til og ikke, det bare blir slik...

Føler med dem alle, uansett om jeg vet mange bruker pengene på narkotika, de lever i et hel**** uansett...

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i byen er det ikke så mange tiggere. De som er spør alltid om penger til mat eller kaffe. Men politiet har uttalt at vi ikke skal gi dem som er her penger. For mat får de.

En gang ble jeg stoppet av en som spurte om jeg hadde noen kroner til en øl. Han fikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth

Utenfor Stortinget t-bane - mot Øvre Slottsgate - står det ofte en hyggelig kar med skjegg. Han er så inni hampen sympatisk og spør aldri om penger (direkte). Han ønsker derimot alle en god dag osv. Hans "taktikk" fungerer ihvertfall bra på meg :-) Ønsker han ditto god dag/helg/middag... tilbake, og jeg er sterk i troen på at dette også oppfattes positivt, selv om jeg ikke gir penger.

Det er mulig jeg er litt for naiv og "soft", men jeg tror også de setter pris på litt oppmerksomhet, at folk faktisk slår av en prat med de og den slags. Selv om de visstnok skal tjene 3000 kroner pr. dag, lever de uansett på livets skyggeside.

Vanlig adferd er jo å ignorere de totalt, evt. se en annen vei osv. Jeg tror det gjør noe med en person, å oppleve dette dag ut og dag inn.

Det finnes sikkert noen gode argumenter mot å gi penger. Å gi de de oppmerksomhet, ved noe så lettvint som et smil eller en hilsen tilbake, finnes det imidlertid færre gode argumenter mot. Tror jeg...

(Har som oftest problemer med å fatte meg i korthet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke truffet noen tiggere i Bergen enda jeg da! Men hadde kanskje ikke gitt penger heller spurt om de ville ha mat eller kaffe tror jeg!

Vondt at folk må tigge for å overleve narkokjøret sitt!

Klems Charmina

:babyjente: 5 uker til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

Tror aldri jeg har gitt penger til en tigger (Nå er det ikke så mange av dem der jeg bor heller akkurat, da...) men en gang satte jeg meg ned og snakket med en og det ga både ham og meg mer en en femmer ville gjort, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...