Gå til innhold

støtte fra nav, utenlandsreise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvordan er det når man får støtte fra NAV og utenlandsreise? har man lov til det? mister man den støtten man har? tenker på feks arbeidsavklaringspenger, dagpenger og lignende

Anonymkode: 89ff2...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan er det når man får støtte fra NAV og utenlandsreise? har man lov til det? mister man den støtten man har? tenker på feks arbeidsavklaringspenger, dagpenger og lignende

Anonymkode: 89ff2...301

Det er forskjell på dagpenger og arbeidsavklaringspenger når det kommer til utenlandsreiser, men på generelt grunnlag; ja, det er lov å reise til utlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan reise på dagpenger. Du må opplyse at du har ferie. Og da har du ikke krav på kr. Dessuten er det sjekk fra nav på ipnr hvor du sender mld kort fra. Eks dagpenger skal du være tilgjengelig,og det er du ikke om du reiser vekk

Anonymkode: 1517b...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan reise på dagpenger. Du må opplyse at du har ferie. Og da har du ikke krav på kr. Dessuten er det sjekk fra nav på ipnr hvor du sender mld kort fra. Eks dagpenger skal du være tilgjengelig,og det er du ikke om du reiser vekk

Anonymkode: 1517b...c0c

Det er vel lett å komme seg rundt for de som har basiskunnskaper. Har man en VPN tjeneste, en maskin i Norge man logger seg inn på utenfra så kan man fint fremstå med norsk ip adresse i mange sammenhenger. Sier ikke at man bør gjøre det - man bør selvfølgelig følge reglene når man får en ytelse - men det er lett å jobbe seg rundt. 

Anonymkode: 7b459...56c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man gått på dagpenger i 52 uker, kan man reise på ferie i inntil 4 uker uten å miste dagpengene. Dette gjelder også utenlandsreiser.

Anonymkode: 66291...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man gått på dagpenger i 52 uker, kan man reise på ferie i inntil 4 uker uten å miste dagpengene. Dette gjelder også utenlandsreiser.

Anonymkode: 66291...82e

Kilde?

Anonymkode: d907c...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aap og sykepenger kan man søke om å få beholde. Ganske enkelt og man får svar i løpet av noen uker. 

Endret av The Silence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gått på dagpenger i et år nå og fikk nettopp beskjed fra nav om at jeg kan ta totalt 4 uker ferie i år mens jeg fortsatt får dagpenger.

Anonymkode: 04893...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde dratt på ferie i fjor hadde det bare vært å føre opp feriedagene på meldekortet og så ville de reduert dagpengene for den perioden.

Anonymkode: 04893...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...