Gå til innhold

Stedatter på elleve som er veldig "kritiserende"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun lan ofte komme med kommentarer om klær, vekt, hvordan andre ser ut osv.. Jeg har lenge tenkt at hun er en av de som "leder" vennegjengen sol fryser ut på skolen.. (Har vert mye drama der i det siste).. 

Men! I går så vi nyheter.. Det var snakk om denne jenta som døde av sult.. Og diverse om mobbingen hun var utsatt.. Blant annet om hva andre jenter hadde sagt til henne før hun sluttet å spise.. 

Stedatteren turte ikke å se meg og faren i øynene etterpå og bare gikk for å pusse tenner.. Vi spurte henne om hun skjønte alvoret med mobbing.. Hun svarte ja, mens hun så ned i gulvet.. Jeg tror dette var en bra ting for henne å se på.. HÅPER hun har lært av det! 

Anonymkode: 46898...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper dere fortsette å følg opp også.

Av og til kan man se mobberne på avstand, ja... Tenk hva hun muligens gjør. Jeg ville kontaktet lærer og spurt direkte for å komme til bunns.

Anonymkode: aca3f...61e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere håper? Er det alt du har tenkt å gjøre? Håpe?

Anonymkode: 9050f...2b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har kanskje skjønt hvor alvorlig mobbing er, men steget derfra til å endre sin adferd trenger hun hjelp fra dere med. Hyppige milde korreksjoner ville jeg gått for, si konkret at "sånn sier vi ikke om andre" og vist både ved eksempler og rollemodell hvordan vi er mot andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott, men ikke stopp her! Dette er en fin inngangsport til å ha en samtale om dette. Å endre atferdsmønster er også noe som skjer over lang tid. Det kreves tålmodighet, korreksjoner og oppmuntring. 

Anonymkode: b2225...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kom ut litt feil.. Hadde hun drevet med slikt i skolen, hadde vi nok hørt det. Og det andre er kun mistanker fra vår sin side.. Men vi merker det godt hjemme.. Og derfor hintet vi litt etter dette nyhetsinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette kom ut litt feil.. Hadde hun drevet med slikt i skolen, hadde vi nok hørt det. Og det andre er kun mistanker fra vår sin side.. Men vi merker det godt hjemme.. Og derfor hintet vi litt etter dette nyhetsinnlegget.

hvorfor ikke ta en prat med henne, i stedet for å bare hinte?

Anonymkode: 37d13...3f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNAKK MED HENNE - skikkelig! Ikke hint, ikke håp, ikke ønsk! 

Av nyhetene de siste dagene kan vi se hvor ille det kan gå - ikke lur dere til å tro at dere VET alt om (ste)datteren, det gjør dere ikke! Sørg for å ta ta tak i (evt) problemer, slik at det ikke går for langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...