Gå til innhold

Hva forbinder du med Arendal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror virkelig så mange at arendalsdialekten er synonymt med det Eia og co snakket? Dere tar feil. 
Og "rrrrrrudebilstasjånen" het i virkeligheten "rutebilstasjonen". Ikke noe gøyere enn det.

Anonymkode: 5f95a...96b

Nei sier'u det? Heter det ikke rrrrrudebilstasjånen i virkeligheten assa? Søren å, nå skal jeg saksøke NRK for lureri! :ironi: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaida

Pleide å forbinde det med Lille Lørdag, men de seneste årene forbinder jeg det bare med sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror virkelig så mange at arendalsdialekten er synonymt med det Eia og co snakket? Dere tar feil. 
Og "rrrrrrudebilstasjånen" het i virkeligheten "rutebilstasjonen". Ikke noe gøyere enn det.

Anonymkode: 5f95a...96b

Faktisk er ikke dialekten så veldig ulik haugesundsdialekt.

Anonymkode: dc0c4...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke klarer bestemme seg for hvilken dialekt de skal ha. Òg en mann jeg klinte med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende dialekt.

Anonymkode: 37c30...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk er ikke dialekten så veldig ulik haugesundsdialekt.

Anonymkode: dc0c4...a7c

Nei, de e e ikkje eni med du i!

Dialektene fra Arendal og Haugesund er ganske ulike selv om de begge har skarre-r.
Eksempler fra NRK Dialektriket Arendal og Haugesund

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Banke-du" byen, der gutta bruker dop, boler seg og fester til de mister tenna og jentene er mødre før de fyller 18. Ekkel by der det henger skumle folk på hvert hjørne, hvor man kan miste lommeboka dersom man venter på bussen. 

Jeg er fra Kristiansand og haresten vært en del i Arendal. Ser ikke noe positivt med byen, beklager. :(

Anonymkode: b8f7a...048

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerby, men kjedelig. Var der mye da jeg bodde i Kristiansand. Den er hyggelig, for all del, men foretrekker Kristiansand. Det er mye mer livlig om sommeren selvfølgelig, føler hele byen er død om vinteren.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Blød" dialekt, hvite trehus, rifla påmmfri.

Anonymkode: 4eee8...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp der og har fremdeles familien der, men byen gjør meg mest bare oppgitt. Hele sentrum er tømt og flyttet opp til Stoa, alt som er igjen er det skrekkelige nye Arena-senteret (Amfi Arena, snakker om smør på flesque) og kulturhuset. Utelivet er stort sett dunkemusikk, jentene er alle blondbleket og vagger rundt på litt for høye hæler, og mannfolka er litt for pumpa og har nesten unntak buzzcut og piqueskjorter minst et par nummer for små. Følte liksom det var litt mer variasjon da jeg var yngre, men kanskje det alltid har vært sånn. Byen lider uansett skikkelig av brain drain (katastrofalt dårlig idé å ikke la byen ha et par UiA-bygg).

Fin natur da. Funker jo å ta med teltet ut på Merdø eller Gjesøya om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Jeg tenker på Min drømmeserie fra Lille Lørdag, sol og litt ubehagelig dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor på Sørlandet, og forbinder Arendal med Hovefestivalen (Arendal er kjempefint på sommerdager, båt til Hove og Hisøya <3). Negativt forbinder jeg Arendal med McDonalds´en der det alltid henger masse rusa folk, og at det generelt sett er mye dop og er litt shabby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeltringer og dophuer

Anonymkode: ba56f...1ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker sørlandets kjipeste by dessverre. Men det har nok mest med at de andre byene er så flotte og at det er derfor Arendal blir så anonym i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri flyt av narkotika.

En viss Arne. Som er død.

Anonymkode: e2d5d...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ærlig talt aldri vært i Arendal, men bare kjørt forbi. Likevel kan jeg forbinde Arendal med flere ting. Dit flytta den gutten som er like gammel som meg, og som døde syk som tenåring. En av kollegene mine er derfra. I tillegg vet jeg om to andre som flytta derfra og til dette området som barn, - skjønt enn så lenge har jeg bare truffet den ene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Salka skrev:

Nei sier'u det? Heter det ikke rrrrrudebilstasjånen i virkeligheten assa? Søren å, nå skal jeg saksøke NRK for lureri! :ironi: 

Nei de sier rutebilstasjonen i sangen og. Ikke med d.

Anonymkode: 23f71...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...