Gå til innhold

Stebarna bråker sånn!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

12 og 16? Trodde først de var mellom 6-10.

Når de er såpass gamle så kan man godt sette dem til å lage middag eller noe annet fornuftig. 

Folk er akkurat som hunder og hos barn er dette ekstra tydelig: noen fungerer godt med en tur i ny og ned og faller til to i familiens lune arne,med en bok - andre blir gale om de ikke får både mye hjernetrim og fysisk aktivitet og plager da livet av resten av husstanden. En del trenger også å lære seg å slappe av. 

Ja, jeg vet at det ikke alle som liker at jeg sammenligner folk og hunder, men det er slik jeg ofte tenker, fordi vi er skrudd sammen forskjellig med forskjellige bruksområder. Disse barna høres ut som en type som minner litt om bordercollier og trenger nok å få konkrete oppgaver for ikke å drive andre til vanvidd ;) 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Mollie skrev:

Hei :-) Går det ikke an å snakke fornuft med så store barn (ungdom?). Tenkte at de barna var mye mindre når jeg leste innlegget ditt. Hva med å sette dem i gang med noe når de kommer? Noe de liker, er interessert i? 

Det heter den gang da.

"Da jeg leste innlegget ditt".

Anonymkode: ceb2b...893

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter den gang da.

:kvalm:

Det er alt jeg har å si til de som alltid må rette på tullete småfeil. 

Anonymkode: 138c0...cb6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Vi har også unger på den alderen i huset her. Det blir høyt volum til tider her, vi er mange og de prøver å overdøve hverandre. Jeg går bort til dem, tar dem på skulderen og sier med vanlig, lav stemme at de må prate med innestemme, for jeg får så vondt i hodet. Det har sakte, men sikkert, hjulpet. Lykke til! :)

Tro meg, jeg har prøvd.. MYE! Og jeg tror ikke det har noe med respekt å gjøre. For når vi har sagt ifra så er de stille i ett par minutter før de glemmer seg virker det som.. Så slik holde vi på.. 

Har prøvd å sende de ut også.. 12 åringen kan være ute en stund, KUN om noen venner av henne også er ute, mens 16 åring ofte kommer inn igjen etter fem minutter fordi han ikke "fant på" noe.. 

Vanskelig dette!! Playstation fungerer, da er de stille, men man kan jo ikke la de sitte å spille hver ettermiddag heller..

Anonymkode: 2a780...360

Skrevet

Nå er det så mye bråk her, det er på tide med en tur ut for å leke og herje av seg!

Hver gang. Snart skjønner det tegninga.

AnonymBruker
Skrevet

her var det slik da de kom fra moren i jula. Forferdelig høyt oppe, spesielt de to yngste, og de er på samme alder som dine. Jeg advarte de flere ganger. Til slutt sa jeg "en gang til og dere ryker ut", da ble det rolig for en stund. Her var de så trøtte at de måtte gjøre hva de kunne for å holde seg våkne. Jeg holdt på å klikke...

Ikke bare advar de at de må ut, gjør det! (og ikke la de komme inn igjen fordi det er kjedelig ute)

Anonymkode: 00bba...de2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, jeg har prøvd.. MYE! Og jeg tror ikke det har noe med respekt å gjøre. For når vi har sagt ifra så er de stille i ett par minutter før de glemmer seg virker det som.. Så slik holde vi på.. 

Har prøvd å sende de ut også.. 12 åringen kan være ute en stund, KUN om noen venner av henne også er ute, mens 16 åring ofte kommer inn igjen etter fem minutter fordi han ikke "fant på" noe.. 

Vanskelig dette!! Playstation fungerer, da er de stille, men man kan jo ikke la de sitte å spille hver ettermiddag heller..

Jeg tror denne tråden bare er oppspinn og hvis ikke så må dere se på bråket som et symptom på at noe i hele situasjonen deres er galt.  

Man sender ikke ut en på 12 og en på 16 ut for å leke! Og barn/ungdommer på den alderen som spiller Playstation er ikke stille. Da er de gjerne super engasjerte med mange påfølgende lyder og brøl. Og hvorfor åpner dere ikke huset for barnas venner istedet for å sende de ut for å leke?

De skal heller ikke få beskjed om å være stille, de skal involveres i familiens aktiviterer, samtaler osv...

Anonymkode: dcff2...a58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror denne tråden bare er oppspinn og hvis ikke så må dere se på bråket som et symptom på at noe i hele situasjonen deres er galt.  

Man sender ikke ut en på 12 og en på 16 ut for å leke! Og barn/ungdommer på den alderen som spiller Playstation er ikke stille. Da er de gjerne super engasjerte med mange påfølgende lyder og brøl. Og hvorfor åpner dere ikke huset for barnas venner istedet for å sende de ut for å leke?

De skal heller ikke få beskjed om å være stille, de skal involveres i familiens aktiviterer, samtaler osv...

Kødder du?? Når de sitter konsentrert i playstationspill, så er de stille HOS oss.. Inviterer vi venner over, blir det jo bare 100gamger verre.. Det måtte vi slutte med, da huset ble invadert.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I vårt tilfelle så sender vi ikke ungene ut for å leke, men for å løpe av seg litt energi, og for at de skal forstå at vi ikke vil ha dette bråket inne. (ikke TS) 

Det handler vel ikke om å være stille, hverken i mitt eller TS sitt tilfelle. Det handler om at de skal roe seg ned litt, bruke innestemme og ikke herje rundt som om de er småunger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kødder du?? Når de sitter konsentrert i playstationspill, så er de stille HOS oss.. Inviterer vi venner over, blir det jo bare 100gamger verre.. Det måtte vi slutte med, da huset ble invadert.. 

Hvis ikke barna engang kan invitere venner over så er vi jo tilbake til mitt andre alternativ; at bråket er et symptom på at noe er veldig galt med hele situasjonen deres. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I vårt tilfelle så sender vi ikke ungene ut for å leke, men for å løpe av seg litt energi, og for at de skal forstå at vi ikke vil ha dette bråket inne. (ikke TS) 

Det handler vel ikke om å være stille, hverken i mitt eller TS sitt tilfelle. Det handler om at de skal roe seg ned litt, bruke innestemme og ikke herje rundt som om de er småunger. 

Ja, men ikke når det gjelder så store barn. Da kan man ikke sende de ut for hverken å leke eller herje fra seg. 

Så store barn/ungdommer har helt andre behov. 

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det heter den gang da.

Tusen takk for rettelsen. Skal vokte meg for å skrive noe feil neste gang. 

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg har tre barn, om lydnivået her går til taket, så sier jeg ifra. Om det ikke hjelper, så får de bare beskjed om å gå inn på sine respektive rom, finn på noe der og bli der en stund. 

Skrevet

Og hvorfor kan ikke trådstarter si noe konkret om hvordan barna bråker? Kom med et eksempel, da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men ikke når det gjelder så store barn. Da kan man ikke sende de ut for hverken å leke eller herje fra seg. 

Så store barn/ungdommer har helt andre behov. 

da må du nesten skrive noe om hvilke behov de har ettersom du vet hva ungene her i huset trenger. Jeg vet at å si at de må ut hvis de ikke gir seg går stort sett fint. De vil nemlig ikke ut og da roer det seg, men først etter noen advarsler. Når så store barn oppfører seg som barn så blir de også behandlet deretter!

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, ops2 skrev:

Og hvorfor kan ikke trådstarter si noe konkret om hvordan barna bråker? Kom med et eksempel, da.

Hvordan de bråker?? de hyler og lager lyder..  Synger høyt og stygt med vilje... tramper rundt i huset, skremmer hverandre, skrur på sanger på mobilen, høyt!

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan de bråker?? de hyler og lager lyder..  Synger høyt og stygt med vilje... tramper rundt i huset, skremmer hverandre, skrur på sanger på mobilen, høyt!

Høres ut som at de kjeder seg, de savner litt oppmerksomhet kanskje?-  hvorfor i alle dager kan de ikke få lov til å invitere venner hjem- eller anser du det ikke for deres hjem også?

Anonymkode: 57971...d3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som at de kjeder seg, de savner litt oppmerksomhet kanskje?-  hvorfor i alle dager kan de ikke få lov til å invitere venner hjem- eller anser du det ikke for deres hjem også?

Anonymkode: 57971...d3d

Fordi de faktisk ikke blir stille når vi ber dem om å være stille. Får de besøk i tillegg blir det jo enda verre.. Når man jobber 100% og kommer hjem til bråk som ikke kan "temmes" så orker en ikke enda flere som bråker. De hadde mye besøk før, men måtte si fra at de måtte gå ut fordi det ble sånn støy.. Derfor drar barna nå på besøk til andre, fordi de ikke gidder ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den Thursday, January 07, 2016 at 11.21, AnonymBruker skrev:

Fordi de faktisk ikke blir stille når vi ber dem om å være stille. Får de besøk i tillegg blir det jo enda verre.. Når man jobber 100% og kommer hjem til bråk som ikke kan "temmes" så orker en ikke enda flere som bråker. De hadde mye besøk før, men måtte si fra at de måtte gå ut fordi det ble sånn støy.. Derfor drar barna nå på besøk til andre, fordi de ikke gidder ut. 

Du bør ikke få lov til å være i nærheten av barn. 

Du er jo helt blåst!

Anonymkode: ffac8...903

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke få lov til å være i nærheten av barn. 

Du er jo helt blåst!

Anonymkode: ffac8...903

Ganske sikker på at sålangti i år er dette kgs mest idiotiske innlegg.

Burde ikke være i nærheten av barn fordi man ikke orker umenneskelig høyt volum utelukkende laget for å irritere?  Seriøst? Også helt blåst fordi konsekvensene av dette er at de ikke får ha vennene over? Hva mener du ts skal gjøre da? Dette er tenåringer. De vet hva de gjør. Hadde de sluttet med den barnslige oppførselen hadde de kunne hatt venner over, men de velger å la vær. 

Anonymkode: 43ddf...f70

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...