Gå til innhold

Stebarna bråker sånn!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sykt! I det de går over dørstokken hjemme så forandrer huset seg fra ett rolig, koselig sted til ett texas og støynivå på likhet med en barnehage uten kontroll.. De kaster rundt seg, skriker og skråler, synger stygt med vilje, lager lyder og egler seg på treåringen som hyler Nei, nei, nei, jeg vil være i fred, heeeele tiden! 

Jeg har sagt ifra såå mange ganger. Far også.. Men det går altså ikke inn.. Nå, etter jul så har jeg hatt hodepine hver eneste dag.. Dette sliter meg fullstendig ut.. Men jeg skjønner at en dårlig uvane ikke bare kan sluttes med med at jeg sier noe.. Den er jo der..  Og hos mor kan de gjør som de vil, da hun er mye på arbeid på kveldene.. 

Tips til bråkete skråleunger som er verdens søteste når de først har roet seg ned?? Synd at når de endelig har roet seg, så er jeg full i hodepine og i veldig dårlig humør etter å ha mast og mast om de kan være stille hele ettermiddagen..

Anonymkode: 2a780...360

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 00200...fc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 00200...fc6

De er 12 og 16

Gjest supernova_87
Skrevet

Kankskje det kan være et tips å slite dem ut?
Om de gikk på en fritidsaktivitet ville de kanskje ikke ha så voldsomt mye energi til å bråke og leke høylydt når de kommer hjem?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rainstorm skrev:

Kankskje det kan være et tips å slite dem ut?
Om de gikk på en fritidsaktivitet ville de kanskje ikke ha så voldsomt mye energi til å bråke og leke høylydt når de kommer hjem?

De går på flere fritidsaktiviteter begge to.. Både idrett og musikk/kunst

Gjest supernova_87
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De går på flere fritidsaktiviteter begge to.. Både idrett og musikk/kunst

Okei. Hm. Vel, litt merkelig at de skal skråle slik når de er 12 og 16 år, jeg trodde du kom til å si 6 og 8.

Da ville jeg heller sett på ting du kunne tatt fra dem om de ikke holder seg til et visst sett med regler. Husregler kan være fint å ha både for voksne og barn, dere kan jo sette dere ned og lage et sett med husregler sammen som skal gjelde alle, og så noen straffer som inntrer hvis man ikke holder seg til dette. Vær konsekvent.

Skrevet

Hva konkret gjør de egentlig? 

• Liker 1
Skrevet

Hei :-) Går det ikke an å snakke fornuft med så store barn (ungdom?). Tenkte at de barna var mye mindre når jeg leste innlegget ditt. Hva med å sette dem i gang med noe når de kommer? Noe de liker, er interessert i? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, duplexx skrev:

Hva konkret gjør de egentlig? 

De bråker.. Mener jeg har forklart dette godt i tråden?

4 minutter siden, Rainstorm skrev:

Okei. Hm. Vel, litt merkelig at de skal skråle slik når de er 12 og 16 år, jeg trodde du kom til å si 6 og 8.

Da ville jeg heller sett på ting du kunne tatt fra dem om de ikke holder seg til et visst sett med regler. Husregler kan være fint å ha både for voksne og barn, dere kan jo sette dere ned og lage et sett med husregler sammen som skal gjelde alle, og så noen straffer som inntrer hvis man ikke holder seg til dette. Vær konsekvent.

Ja, jeg er ikke vant med slikt bråk. Spesiellt ikke fra så store barn.. Takker for tips :) 

• Liker 1
Skrevet

Aktiviser de med noe konstruktivt å holde på med hjemme. De bråker sikkert fordi de kjeder seg. Finn gram en kakeoppskrift så de kan bake. Eller finn fram noen fotoalbum med barnebilder av pappa'n. Fargeleggingsbøker og fargeblyanter. Et cetera, et cetera.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt skal det vel ikke være nødvendig å aktivisere så store unger. Klarer de ikke det selv er det på tide at de lærer det!! :angry:

Anonymkode: e8ba1...290

• Liker 15
Skrevet

De bråker? Altså hvordan kan to så store unger bråke så mye, både du og far sier ifra, men det hjelper ikke?
Syns ikke det er så tydelig presisert, kan ikke FATTE hvordan det der kan foregå... I mitt hode løper altså disse STORE barna rundt med leker og hoier og roper og skriker timesvis. Det der skjer jo ikke med mindre de er tilbakestående.
Med all respekt - ta grep i deres eget hjem da! Barna får tydeligvis ikke grensene de trenger.

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde sendt dem ut hver gang de bråket.

Husregler som man kommer frem til i fellesskap var også lurt, med tilhørende konsekvenser. 

Trodde du skulle svare at barna var i barnehage-/småskolealder...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gi dem hver sin Ipad..;-)

Anonymkode: e44bf...7f0

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt sykt! I det de går over dørstokken hjemme så forandrer huset seg fra ett rolig, koselig sted til ett texas og støynivå på likhet med en barnehage uten kontroll.. De kaster rundt seg, skriker og skråler, synger stygt med vilje, lager lyder og egler seg på treåringen som hyler Nei, nei, nei, jeg vil være i fred, heeeele tiden! 

Jeg har sagt ifra såå mange ganger. Far også.. Men det går altså ikke inn.. Nå, etter jul så har jeg hatt hodepine hver eneste dag.. Dette sliter meg fullstendig ut.. Men jeg skjønner at en dårlig uvane ikke bare kan sluttes med med at jeg sier noe.. Den er jo der..  Og hos mor kan de gjør som de vil, da hun er mye på arbeid på kveldene.. 

Tips til bråkete skråleunger som er verdens søteste når de først har roet seg ned?? Synd at når de endelig har roet seg, så er jeg full i hodepine og i veldig dårlig humør etter å ha mast og mast om de kan være stille hele ettermiddagen..

Det spiller ingen rolle hva du mener de gjør hjemme hos moren.Her er det du og faren som mislykkes i å sette dere i respekt.Utrolig med tanke på alderen deres.Her bør du og faren finne en løsning.Det er deres oppgave og ingen andres i deres hus!

Gjest agnesb
Skrevet

få dem ut og lek!! ellers må de roe seg ned..... bare å stille litt krav her. Skal da ikke være nodvendig å aktivisere så store barn!!
uff hørtes utholdelig ut! :(

Skrevet

Selvfølgelig skulle det ha vert unødvendig å aktivisere så store barn. Men nå er jo situasjonen til ts slik at en på 12 og en på 16 ser ut til å ha dette behovet allikevel.

Mens barn er små så lærer vi de å prate og å gå. Når de blir store, så skal vi ha de til å sitte i ro, og holde kjeft.  Det skal ikke være enkelt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Bytt passord på WiFi. Bytt det hver gang de holder på sånn så vil de før eller siden slutte fordi de skjønner dere mener alvor.

Anonymkode: 43ddf...f70

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er 12 og 16

De er jo alt for gamle til å styre på sånn!?!?! Herregud min 10-åring er jo mulig å snakke til uten å skrike....

Anonymkode: 99dc7...666

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er 12 og 16

Vi har også unger på den alderen i huset her. Det blir høyt volum til tider her, vi er mange og de prøver å overdøve hverandre. Jeg går bort til dem, tar dem på skulderen og sier med vanlig, lav stemme at de må prate med innestemme, for jeg får så vondt i hodet. Det har sakte, men sikkert, hjulpet. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...