AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #1 Skrevet 5. januar 2016 Hvor ofte må/bør man gå til tannlegen? Og hvor ofte går DU til tannlegen? Jeg har ikke vært der siden i mai 2014, altså over 1,5 år, og lurer på om jeg kanskje bør bestille en time? Har hørt om folk som ikke har vært til tannlegen på 3 år, mens andre går minst en gang i året… Anonymkode: 07896...a89
Hønselouisa Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Da jeg mannet meg opp og bestilte tannlegetime i august, var det 9 år siden sist. Jeg var sikker på at det måtte være mye galt, men et kvarter senere var jeg bare en tusenlapp og noen tannstein fattigere... Nå har jeg bedt om innkalling en gang i året, for tannhelsa er veldig viktig. De vokser jo ikke ut igjen hvis de først har blitt ødelagt, og da koster det jaggu mye penger!
lunamuna Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Jeg har årlig kontroll, hvor de ser etter hull og fjerner eventuelle tannstein.
peppermyntete Skrevet 5. januar 2016 #6 Skrevet 5. januar 2016 Jeg går også en gang i året! Er fortsatt student så det svir jo litt i lommeboka akkurat den måneden, men heller det enn alternativet!
Safiye Skrevet 5. januar 2016 #7 Skrevet 5. januar 2016 Minst en gang i året, noen ganger litt oftere.
Florence Skrevet 5. januar 2016 #9 Skrevet 5. januar 2016 1 time siden, peppermyntete skrev: Jeg går også en gang i året! Er fortsatt student så det svir jo litt i lommeboka akkurat den måneden, men heller det enn alternativet! Ja. Leste en artikkel om en mann som ikke hadde gått på 15 år, og det kostet han over 50 000 kr. Etter det har jeg begynt å gå en gang i året
Gjest Badebuksa Skrevet 5. januar 2016 #10 Skrevet 5. januar 2016 Min tannlege sa at jeg kunne komme hvert 1,5 år
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #11 Skrevet 5. januar 2016 Jeg går en gang i året. Det er den generelle anbefalingen. Men tannlegen din kan best gi en vurdering av hvor ofte du trenger å gå. Mannen min blir kalt inn hver 9. måned, ettersom han har mye syreskader og tannlegen vil følge bedre med. Søsteren min fikk beskjed om at fra i sommer kom de kun til å kalle henne inn annenhvert år, for det var jo aldri noe problemer med tennene hennes. Anonymkode: 9038a...d46
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #12 Skrevet 5. januar 2016 Har ikke vært siden 2006, pga tannlegeskrekk. Får narkose, men som student er det alt, alt for dyrt. Får heller ta smellen når jeg er ferdigutdannet. Anonymkode: ba075...cd3
Daiquiry Skrevet 5. januar 2016 #13 Skrevet 5. januar 2016 To ganger i året, annenhver gang til tannlege og annenhver gang til tannpleier
herremann Skrevet 5. januar 2016 #14 Skrevet 5. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke vært siden 2006, pga tannlegeskrekk. Får narkose, men som student er det alt, alt for dyrt. Får heller ta smellen når jeg er ferdigutdannet. Anonymkode: ba075...cd3 får du ikke studentrabatt? du vet den smellen kan bli VELDIG stor om du er uheldig. jeg håper inderlig du er flink med tanntråd og tannpuss i mellomtia. jeg går på sjekk 1 gang i året.
Gjest Dwight Skrevet 5. januar 2016 #15 Skrevet 5. januar 2016 2-3 ganger i året. Alltid 1 for sjekk og 1-2 ekstra for rens, tannsten osv. Har streng bak tennene oppe og nede og synes det er vanskelig å bruke tanntråd, så drar heller litt oftere for å hindre hull Har ikke tannlegeskrekk men hater å fjerne tannsten, spesielt med det kjipe verktøyet de offentlige ofte har. Så tar rett og slett luksusen ved å ta rens privat (fancy maskiner lenge leve), og sjekk, borring, røngten osv på offentlig.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #17 Skrevet 5. januar 2016 Jeg går en gang i året, tidligere gikk jeg hvert halvår fordi jeg var livredd for tannstein men det syntes ikke tannlegen var nødvendig, så nå får jeg innkallelse en gang i året. Anonymkode: 66fa7...703
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #18 Skrevet 5. januar 2016 26 minutter siden, Daiquiry skrev: To ganger i året, annenhver gang til tannlege og annenhver gang til tannpleier Hvorfor så ofte? Anonymkode: d7257...ad4
Daiquiry Skrevet 5. januar 2016 #19 Skrevet 5. januar 2016 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så ofte? Anonymkode: d7257...ad4 Fordi jeg har kronisk peridontonitt, dessverre Endret 5. januar 2016 av Daiquiry
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #20 Skrevet 5. januar 2016 En gang i året. Anonymkode: 689cb...6e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå