AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #1 Del Skrevet 4. januar 2016 Dette er kanskje en teit ting å starte en tråd om, men jeg har vel bare behov for å høre litt hva andre tenker. Og ja, jeg er litt (eller veldig) hønemor! Altså: Vi har tre barn. Eldste er 6, yngste er nyfødt. Mellomste er 2. Om to uker skal far bort fra fredag til søndag. Jeg har valget mellom å være alene med barna (ingen mulighet for avlastning) eller han kan ta med den mellomste. Eldste kan av ulike grunner ikke være med, men det er uproblematisk å ha ham hjemme uansett. Mellomste sover ganske dårlig; Bruker lang tid på å sovne (og vi sitter hos henne til hun sovner), våkner på natta og kan i verste fall starte dagen kl.5. Jeg skulle ønske jeg syntes det var helt greit å ha alle tre hjemme hele helga, men kjenner at det kanskje blir best for alle om mellomste blir med pappaen. Hvis hun blir hjemme, er jeg redd det blir mye iPad og film og jeg blir sur fordi jeg er trøtt etter å ha sovet null og niks på natta...men så får jeg dårlig samvittighet for at hun ikke får være hjemme med meg (hun er veldig mammajente), selv om hun kommer til å få det supert dit hun skal. Hva hadde dere gjort? Forresten: All ære til alenemødre!!! Anonymkode: cc8be...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 4. januar 2016 #2 Del Skrevet 4. januar 2016 Mellemste blir med Pappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chestnut Skrevet 4. januar 2016 #3 Del Skrevet 4. januar 2016 Hadde uten tvil latt mellomste dratt med far. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Del Skrevet 4. januar 2016 Mellomste blir med pappa. Så får hun egentid med far også. Anonymkode: 4f3e0...dde 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 4. januar 2016 #5 Del Skrevet 4. januar 2016 ...fordi; du kan ta alle tre, men så er du mest sannsynlig utslitt og irritert når far kommer tilbake igjen. Du har kanskje ikke vært spesielt snill med "mammajenta" heller, fordi da hun ville ha kose/sove -stund var lille baby urolig. Og når lille baby er urolig og blir (muligens) prioritert før mammajenta, blir mammajenta bare ENDA mer mammajente, for å få bekrefta at hun er like elsket som baby. Og dessuten så blir baby nå en enda større konkurrent, som ikke er akkurat det mamma vil at skal skje.. Midt oppi alt det her sitter Storesøsken med iPad, flere timer i døgnet, ettersom det er en fin avledning. Storesøsken får også spise mye dritt (fordi mamma har dårlig samvittighet og orker ikke si nei) - og sitte opp veldig sent (fordi mamma må legge mammajente og baby først også ble plutselig klokka veldig mye..) - mamma begynner nå å koke over, og pappa drikker pils uten noen av ungene og skjønner ingenting når mamma sender små passiv aggressive sms :"Håper DU koser deg fordi hjem hær er det MAYHEM"... Så han blir bare småirritert på nå; utslitt mamma. - alternativ 2.) mammajente får en SUPER helg med pappa og blir litt med pappajente. Mamma har mer tid, energi og overskudd til å snakke med Storesøsken og kose med lille baby. Storesøsken får bli litt bedre kjentes lillebaby uten at mammajente er der. Mammajente får masse oppmerksomhet av en mer uthvilt og fornøyd mamma, når hun kommer hjem fra turen sin. - alternativ 3.) mamma drar på koseturen og pappa får ta seg av kaoset. 😁😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Del Skrevet 4. januar 2016 Tusen takk for svar!! Den siste beskrivelsen der er vel akkurat sånn jeg tenker det vil være (kanskje bortsett fra den pappa-pilsen, for det er ikke rom for det der gan skal -Hehe). Ser jo at den beste løsningen for alle er at mellomste blir med pappaen. Kanskje er det bra for dem å få litt mer tid samme også, iom at det faktisk er litt slitsomt sånn som det er nå hvor han er litt spilt ut på sidelinja. Og så får jeg mer tid til den eldste, som nå blir den jeg gjør minst sammen med fordi de to andre krever sitt av meg! Takk igjen! Anonymkode: cc8be...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Del Skrevet 4. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er kanskje en teit ting å starte en tråd om, men jeg har vel bare behov for å høre litt hva andre tenker. Og ja, jeg er litt (eller veldig) hønemor! Altså: Vi har tre barn. Eldste er 6, yngste er nyfødt. Mellomste er 2. Om to uker skal far bort fra fredag til søndag. Jeg har valget mellom å være alene med barna (ingen mulighet for avlastning) eller han kan ta med den mellomste. Eldste kan av ulike grunner ikke være med, men det er uproblematisk å ha ham hjemme uansett. Mellomste sover ganske dårlig; Bruker lang tid på å sovne (og vi sitter hos henne til hun sovner), våkner på natta og kan i verste fall starte dagen kl.5. Jeg skulle ønske jeg syntes det var helt greit å ha alle tre hjemme hele helga, men kjenner at det kanskje blir best for alle om mellomste blir med pappaen. Hvis hun blir hjemme, er jeg redd det blir mye iPad og film og jeg blir sur fordi jeg er trøtt etter å ha sovet null og niks på natta...men så får jeg dårlig samvittighet for at hun ikke får være hjemme med meg (hun er veldig mammajente), selv om hun kommer til å få det supert dit hun skal. Hva hadde dere gjort? Forresten: All ære til alenemødre!!! Anonymkode: cc8be...572 Er det virkelig mulig? Du har satt tre barn til verden og en helg kan skape sånne problemer for deg? Jeg tror d er en tulletråd. Hva gjør du om mannen blir syk? Innlagt på sykehus eks? I disse tider med arbledig het. Hva om han må dra vekk for å jobbe og kommer hjem annenhver helg? En helg uten mann og det er problem for deg? Skjerp deg og bli et voksent menneske Anonymkode: d71df...b4b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 4. januar 2016 #8 Del Skrevet 4. januar 2016 Det er snakk om bare en helg? Det kan du da klare fint, det er det bare du som vet selv! Mellomste kan da uansett fint bli med pappaen hvis det er greit for pappaen selv. Hvorfor har du ingen mulighet for avlastning? Venner eller familie må da kunne stille opp for deg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 4. januar 2016 #9 Del Skrevet 4. januar 2016 For all del, hvis mellomste kan være med faren så send h*n med faren. Men ærlig talt - det kan da ikke være noe problem å ha _sine egne barn_ alene en helg? Alenemødre er nå én ting, men alle foreldre (mor og far) er da vekk innimellom... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prill Skrevet 4. januar 2016 #10 Del Skrevet 4. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig mulig? Du har satt tre barn til verden og en helg kan skape sånne problemer for deg? Jeg tror d er en tulletråd. Hva gjør du om mannen blir syk? Innlagt på sykehus eks? I disse tider med arbledig het. Hva om han må dra vekk for å jobbe og kommer hjem annenhver helg? En helg uten mann og det er problem for deg? Skjerp deg og bli et voksent menneske Anonymkode: d71df...b4b For et dumt svar. Det er jo ikke snakk om noen krisesituasjon her, men om å finne den beste løsningen for helga for alle i familien. Jeg hadde også sendt mellomste med pappa! Det betyr ikke at man ikke hadde taklet en evt sykehusinnleggelse, det blir et annet spørsmål. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 4. januar 2016 #11 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg er mye alene med barna, men om jeg hadde hatt muligheten til å sende f.eks den nest minste med, så hadde jeg gladelig gjort det.. La far ta henne med, så kommer dere alle til å ha en god løsning. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prill Skrevet 4. januar 2016 #12 Del Skrevet 4. januar 2016 7 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: For all del, hvis mellomste kan være med faren så send h*n med faren. Men ærlig talt - det kan da ikke være noe problem å ha _sine egne barn_ alene en helg? Alenemødre er nå én ting, men alle foreldre (mor og far) er da vekk innimellom... Skjønner godt at det kan være strevsomt med en nyfødt og to små barn i tillegg jeg! Selv om det er ens egne. Må da være lov å innrømme det, det er jo ikke det samme som at man ikke takler det. Sant at mange er alene med partner som er offshore o.l, men det er jo vel ingen av dem som påstår at det ikke er tøft til tider... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #13 Del Skrevet 4. januar 2016 1 time siden, prill skrev: Skjønner godt at det kan være strevsomt med en nyfødt og to små barn i tillegg jeg! Selv om det er ens egne. Må da være lov å innrømme det, det er jo ikke det samme som at man ikke takler det. Sant at mange er alene med partner som er offshore o.l, men det er jo vel ingen av dem som påstår at det ikke er tøft til tider... Takk for alle svar! Det er klart jeg hadde taklet ei helg alene. Forstår at det kan virke som en bagatell slik jeg skriver i starten av mitt innlegg. Men som noen her skriver: Det er mer snakk om å finne en løsning som gjør at alle får ei finest mulig helg! med en nyfødt i huset er det vanskelig å planlegge dagene, vi sover nesten ikke om nettene, og de eldste må ofte vente på mamma som sitter i sofaen og ammer! Vi hadde helt fint klart oss ei helg. Vi hadde klart å bo alene også for den saks skyld! Ingen dør av søvnmangel, og ingen barn dør av å kjede seg eller sitte med iPad, men jeg vil jo helst gi alle barna ei finest mulig helg samtidig som jeg er litt lite glad i å være borte fra dem, så det koster meg litt å ikke se den mellomste ei hel helg! Takk til dere som har vist litt forståelse! Anonymkode: cc8be...572 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #14 Del Skrevet 4. januar 2016 Her i huset har vi fem barn og både pappaen og jeg har vært hjemme alene med dem over flere dager. Det er dumt å katastrofetenke fordi man skal være alene hjemme med barna og det er fint å ha øvd seg litt på det hvis man plutselig står i en situasjon hvor man ikke har mulighet til å velge hvor mange barn som skal være hjemme. Hvis man har lett for å blir veldig sliten så får man planlegge litt og gjøre det lettvint de dagene. Handle på forhånd og sørge for at skittentøysdunken ikke er full osv. Det ordner seg selv om det kan bli litt hektisk. Anonymkode: 0c871...24a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 6. januar 2016 #15 Del Skrevet 6. januar 2016 Den 04.01.2016 at 10.37, AnonymBruker skrev: Hvis det er greit for mannen å ha med den ene, er vel det like greit? Jeg har alltid vært mye alene med barna, da far er mye borte på jobb. På en måte har jeg lyst å si: Kast deg ut i det. Det går veldig greit å være alene med barna en helg (eller 4 uker), men det har mye med vanen å gjøre. Og det er faktisk litt godt å kjenne på at man klarer seg selv Uansett. Lykke til, uansett hva du velger. Og pass på å være mye ute, da blir ikke ungene så lett sure og leie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 6. januar 2016 #16 Del Skrevet 6. januar 2016 Man klarer det man må, men her kan jo far ta med seg et barn, og da ser jeg ikke hvorfor mor skal slite seg ut. For jeg tenker mest på soving her. En 2-åring som bruker lang tid på å sovne og som kan våkne tidlig, er en ganske slitsom kombinasjon med en nyfødt som våkner om natta. Og det virker helt optimalt å la mellomste og far få tid sammen, samt tid for mor og eldste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 6. januar 2016 #17 Del Skrevet 6. januar 2016 Det er jo vinn-vinn om mellomste blir med far. At hun er Mammajente forsterker bare at hun burde dra Trenger å tøffes litt uten Mamma, tror jeg Ikke minst så blir helgen bedre for deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #18 Del Skrevet 6. januar 2016 Som trebarns far må jeg si at å være alene med så små barn ikke er noe problem. Jeg storkoser meg når jeg reiser på ferie med de og har pappatid med de. Reiste på fjelltur med alle, minste var bleiebarn. Overnattet to netter i telt og koste oss langt fra folk og fe. Selvfølgelig slitsomt men verdien av å se unga fornøyd gjør at å få noen timers mindre søvn blir oppveid.... Anonymkode: 33eb8...594 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #19 Del Skrevet 6. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som trebarns far må jeg si at å være alene med så små barn ikke er noe problem. Jeg storkoser meg når jeg reiser på ferie med de og har pappatid med de. Reiste på fjelltur med alle, minste var bleiebarn. Overnattet to netter i telt og koste oss langt fra folk og fe. Selvfølgelig slitsomt men verdien av å se unga fornøyd gjør at å få noen timers mindre søvn blir oppveid.... Anonymkode: 33eb8...594 Dette er relevant her fordi? Anonymkode: e9f0e...b3e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #20 Del Skrevet 6. januar 2016 Ville latt alle være hjemme, men tatt meg en jentetur helga etter uten barna hvor pappa er hjemme. Er vant med å være "barnevakt" til 3-7 unger av gangen i alderen 1-10 år uten det har vært spesielt med stress. Gjør det du tror er det beste for deg...! Anonymkode: 6259d...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå