Gå til innhold

hvor reiser man for varme i februar?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal på bryllupsreise i begynnelsen av februar og har et lavt budsjett. Finnes det andre steder enn Kanariøyene man kan dra for å finne varme på denne tiden av året og som fremdeles ikke koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

afrika, ihvertfall vest og sør.

kun fly til f.eks Gambia på den tiden koster 6000,- inkl flytur til sverige og fly derifra og videre. tur retur.

men hva tenker dere på med lavbusjett?

billige sydenturer kan man ikke sammenligne det med når man skal til varmere strøk på vinterstid tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
kun fly til f.eks Gambia på den tiden koster 6000,- inkl flytur til sverige og fly derifra og videre. tur retur.

men hva tenker dere på med lavbusjett?

6000 for kun fly er i alle fall ikke det vi tenker på med lavt budsjett..

Heller max 6000 for både reise og hotell..

På vinteren kan man jo fremdeles ta seg en restplasstur til kanariøyene for ca 2000 pr pers.. Jeg bare lurte på om noen hadde et annet alternativ.. Det var det hele..

Gambi hørest forresten skummelt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gambi hørest forresten skummelt ut..

det er langt ifra skummelt der. :wink:

men langt over prisklassen ser jeg.

kommer man til karibien for 2000,- pr pers altså??? det er verd å bite seg merke i!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope - omtrent som på Kanariøyene, vil jeg tro. I hvert fall i Marokko. Ca. samme breddegrad, vet du.

Og Egypt selvsagt, det glemte jeg å nevne. Der bør det være varmt i februar. Sharm el Sheik, f.eks.

Ellers er det jo varmt i Thailand på den tiden, men da sprekker vel budsjettet litt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nope - omtrent som på Kanariøyene, vil jeg tro. I hvert fall i Marokko. Ca. samme breddegrad, vet du...

Norge og Sibir er også på samme breddegrad, men det er stor forskjell på kyst og innland!! Marokko er definitivt for kaldt!!

Og Egypt selvsagt, det glemte jeg å nevne. Der bør det være varmt i februar. Sharm el Sheik, f.eks...

Det er litt kaldt der også.. (og nå snakker jeg av erfaring) Vi var der i januar (nå nettopp) og det var aldri badetemperatur..

Ellers er det jo varmt i Thailand på den tiden, men da sprekker vel budsjettet litt ..

Det kan nok bli vanskelig å finne billig nok tur hit, ja.. Desverre.. Skulle gjerne tatt en Thailandstur, ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
sorry.  :ler:  

ikke bli så oppgitt da, har du aldri vært distre eller oppfattet noe feil du eller?

Oppfattet det mer som om du gjorde narr av at jeg har et veldig lavt budsjett.. Feil kan alle ta.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt kaldt der også.. (og nå snakker jeg av erfaring) Vi var der i januar (nå nettopp) og det var aldri badetemperatur..

Det er litt rart, for jeg var i Egypt i midten/slutten av mars og det var nest siste uka de arrangerte turer dit, for etterpå ble det for varmt! Vi hadde rundt 40 grader hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke alltid badetemp på kanariøyene i januar heller. Har vært både i Marokko og på Gran Canaria i januar, og hadde veldig likt vær/temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er litt rart' date=' for jeg var i Egypt i midten/slutten av mars og det var nest siste uka de arrangerte turer dit, for etterpå ble det for varmt! [/quote']

Det er vel ikke så rart at det er forskjell på første uka i januar og siste uka mars!! Det er jo som å sammenligne påskever og fellesferiever i Norge, det!

Egyptiske januartemperaturer er definitivt kaldere enn det jeg er ute etter.. Alle Afrikanske land som grenser mot middelhavet utgår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest maiaa- ikke innlogget

Men det var snakk om tur i februar. Og da synes jeg det var litt rart at det var utelukket fordi det er kaldt i januar. I februar er det nok like varmt som kanariøyene...

Men det er helt greit at du ikke vil dit.

(jeg synes forresten at du svarer på en litt frekk måte når andre forsøker å hjelpe deg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
[(jeg synes forresten at du svarer på en litt frekk måte når andre forsøker å hjelpe deg.)

Det er ikke meg de forsøker å hjelpe.. Jeg er en anne gjest som bare måtte si i fra når enkelte påstår at det er like varmt langt inn i på et kontinet som ved atlanterhavskysten.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meg de forsøker å hjelpe.. Jeg er en anne gjest som bare måtte si i fra når enkelte påstår at det er like varmt langt inn i på et kontinet som ved atlanterhavskysten.. :roll:

Hvis det er meg du mener, så har jeg vel ikke påstått noe slikt. Ikke kan jeg se at noen andre har gjort det heller? (Selv om det selvsagt var litt upresist å antyde at lik breddegrad = likt klima). Kanariøyene ligger imidlertid rett utenfor den marokkanske kysten, og derfor er ikke klimaet veldig ulikt. Marokko er selvsagt et stort land, men her var det snakk om pakketur til et badested ved kysten, ikke fjelltur i Atlasfjellene. Andre steder i Afrika som er nevnt her, Tunisia, Egypt og Gambia, ligger jo også ved kysten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porto Rico hadde 27grader februar når eg,mor og de to barna mine var der. Vi betalte 14000 for leilighet og fly, mat kom utenom. Vi var 4stk. som drog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...