Gå til innhold

Hater kroppen min (Bilder)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hørt om pcos en gang, men skal slå det opp på nettet å lese litt om det. Altså, hvis dette hadde dekka laserbehandling hadde jo det hvert supert! Takk for kremen forresten, den skal jeg definitivt sjekke ut, 400 kr er ingenting i min situasjon...

Jeg har ikke hvert hos lege med dette, for det ligger i familien. Alle i familien (på begge sider) sliter meg kroppshår, men jeg er definitivt den som sliter mest og har det verst. Laser er helt sikkert verdt det. Kjøpte sånn laser man kan bruke hjemme, for å bruke den på armer og ben, gleder meg!

Anonymkode: 562c9...f60

3 minutter siden, Pastalovah skrev:

Det der var JÆVLIG frekt og unødvendig. Stakkars jente :( til TS: du bør hvertfall i første omgang få sjekket at det ikke er PCOS. Om du ikke har det, skal det ikke være mulig å få laserbehandling dekket av staten om det er noe som gir deg psykiske plager og ødelegger livskvaliteten din såppas? Men du kan jo ellers prøve hårfjerningskrem? Det er hvertfall litt lettere på ryggen enn med høvel. 

Enig, hva faen feiler det folk...

Selv om det ikke skulle være en hormonell forstyrrelse har hun hirsutisme, som jeg mener man skal få dekket av staten. Laserbehandling er uansett den beste behandlingen for å bli kvit uønsket hår, så ts, jeg anbefaler deg sterkt å ta laser!

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne dra til legen, men vi har hatt denne legen i 9 år nå, og har blitt godt kjent og nærmest ''venner'' med legen (hele familien har samme lege). Dessuten er legen min faren til venninna til venninna mi, føler det blir kjempe kleint. Han har før gitt meg dameleger når jeg har hvert hos han pga. andre ting, så kan jo hende han gjør det nå også, men syns likevel det er utrolig kleint å måtte dra til legen å vise frem kroppen min. Var på sykehuset for å sjekke noen problemer jeg har med nakken for en stund siden. Jeg måtte kle av meg på overkroppen og Gud hvor flau jeg ble over å måtte stå i bare bh. 

Tusen takk for støtte og tips! Settes veldig pris på, og vurderer hvert eneste tips jeg får!

Selv om det ligger i familien er det godt mulig det er en hormonell forstyrrelse. Jeg vet at det sikkert er super flaut å gå til legen med dette, men jeg vil anbefale deg å bite tennene sammen likevel og bare gå. Du trenger forresten resept på Vaniqa mener jeg. Leger er borti alt mulig rart de hver dag, og uønsket hår sammen med hormonelle plager vil jeg tro er ganske vanlig. Laser er ikke akkurat barnemat, men det er verdt det! Vet ikke hvor godt hjemmelaser er så jeg vet ikke om det vil hjelpe for deg.

Anonymkode: fef50...e2d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
31 minutter siden, Castielz skrev:

Det her MÅ være en mann som troller :P
Såfall: Top Kek

Om ikke: FeelsBadMan

Haha, fy f.. for en klovn du kan være til tider.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er fin!

Alle har hår på kroppen. Dine er mørkere og derfor mer synlig enn hos mange andre, men husk at du er en frisk og flott ungdom. Du er normal. 

Les deg opp på medikamentet Diane. Den brukes av mange som en P-pille, men den hemmer også hårvekst og kviser. 

Anonymkode: 8d8da...d4a

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar og støtte av mange her! Jeg skal definitivt se an alt dere har tipsa om og snakke med mamma om dette også. Dere er herlige mennesker <3

• Liker 2
Gjest incognita
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men hvordan er det menstruasjonssyklusen din? Har du jevn syklus?

Skrevet

Gå til lege. Du kan ha pcos eller andre hormonforstyrrelser. Jeg har det selv, og p-pillen Diane hjelper :) 

Angående det med at du er redd for å bli sett rart på og snakket om så forstår jeg deg godt. Mange er så utrolig slemme i din alder.. At folk har hårvekst, kviser, ser ut sånn eller slik kan man jo virkelig ikke noe for.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar og støtte av mange her! Jeg skal definitivt se an alt dere har tipsa om og snakke med mamma om dette også. Dere er herlige mennesker <3

Veldig godt å høre at du finner mye støtte her!

Det er også godt å observere at det finnes så mange flotte empatiske personer her. KG viser seg virkelig fra sin beste side i denne tråden.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Min mor, som hadde ganske hårete legger og armer, tok laserbehandling for flere år siden. Det var dyrt, men fungerte. Hun sier at nå trenger hun nesten ikke barbere leggene sine lenger. Og det fungerer best på lys hud med mørkt hår, så det er et pluss for deg. 

Du har en flott kropp, og det er synd at sjenerende hårvekst skal ødelegge selvtilliten din og hvor komfortabel du er med deg selv. Det skal ikke mye til for å få orden på hårveksten, så om det plager deg synes jeg at du skal besøke lege og undersøke hva du kan gjøre for å fjerne det permanent. Siden det ligger i familien din trenger det ikke være noe hormonelt, men det kan være greit å sjekke for å forsikre seg om at det ikke er PCOS. Jeg slet aldri med hårvekst, men hadde helt forferdelig akne som tenåring. Jeg er så glad jeg pushet på og fikk behandlingen som fikk orden på huden min. Det var et tiltak, men angrer ikke i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, BabyBlue skrev:

Min mor, som hadde ganske hårete legger og armer, tok laserbehandling for flere år siden. Det var dyrt, men fungerte. Hun sier at nå trenger hun nesten ikke barbere leggene sine lenger. Og det fungerer best på lys hud med mørkt hår, så det er et pluss for deg. 

Du har en flott kropp, og det er synd at sjenerende hårvekst skal ødelegge selvtilliten din og hvor komfortabel du er med deg selv. Det skal ikke mye til for å få orden på hårveksten, så om det plager deg synes jeg at du skal besøke lege og undersøke hva du kan gjøre for å fjerne det permanent. Siden det ligger i familien din trenger det ikke være noe hormonelt, men det kan være greit å sjekke for å forsikre seg om at det ikke er PCOS. Jeg slet aldri med hårvekst, men hadde helt forferdelig akne som tenåring. Jeg er så glad jeg pushet på og fikk behandlingen som fikk orden på huden min. Det var et tiltak, men angrer ikke i det hele tatt. 

Så vidt jeg vet så fungerer elektrolyse best på lyse hår og de fjerner ett har av gangen. Ved bruk av laser kan de flere av gangen. Gjør ganske vondt i ansiktet, men er effektivt.

Anonymkode: 29d3c...fe1

Gjest BabyBlue
Skrevet

Og om foreldrene dine, spesielt din mor, bagatelliserer det og sier at det går vekk med tiden så skjønner de ikke at tenårene er en veldig sår periode hvor man trenger å føle aksept. Ikke om 20 år når hormonene er i vater og man har andre ting å tenke på. Sett deg ned med de eller kun din mor og forklar hvor mye det plager deg, press gjerne på med tårer om du vil ha fart i sakene. Foreldre vil det beste for sine barn, men glemmer ofte hvor vanskelig det kan være som tenåring. Hvis ikke kan du ta saken i egne hender - ring til legekontoret ditt og si at du vil ha en kvinnelig lege, så fikser de det nok for deg. Hør hva legen har og si og les litt om det på forhånd slik at du vet hva du skal spørre om. Jeg er litt glemsom når jeg skal ta opp ting, så pleier å notere stikkord på mobilen. Hvis du gjør litt arbeid selv og viser at dette er noe du virkelig vil, så kan det hende at foreldrene blir litt mer engasjerte og tar deg mer på alvor :)

Gjest BabyBlue
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg vet så fungerer elektrolyse best på lyse hår og de fjerner ett har av gangen. Ved bruk av laser kan de flere av gangen. Gjør ganske vondt i ansiktet, men er effektivt.

Ah, mener å ha lest at mørkt hår og lys hud gir raskere effekt? Eller er det bare fordi det er forskjell på behandlinger?

AnonymBruker
Skrevet

Forstår at du plages, men husk at du ikke er den eneste som har det slik!

Dette fins det hjelp for TS. Men du må til en legespesialist.

Anonymkode: d7ab4...9ff

AnonymBruker
Skrevet

Du er ung. Skjønner forsåvidt at du synes det er litt kleint å gå til lege. Men tenk på alt det en lege ser og hører om i løpet av en arbeidsuke... De "graver" i folks kroppsåpninger og stikker fingre og redskaper inn både her og der. En 17-åring med en del kroppshår hører nok ikke til blant det som gjør det største inntrykket på dem. Slapp av. Du blir helt sikkert møtt med forståelse! :)

Anonymkode: fb2c8...7c2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, incognita skrev:

Har ikke lest hele tråden, men hvordan er det menstruasjonssyklusen din? Har du jevn syklus?

Jeg fikk mensen i 9 klasse, som er rundt 3 år siden. En stund la jeg merke til at jeg fikk mensen rundt den 20 hver måned, men plutselig fikk jeg mensen rundt den 10 i fire måneder, og nå har jeg begynt å få mensen i gjen rundt den 20 hver måned. Men jeg har hvert hårete hekt siden liten alder, det er først nå jeg bare tenker ekstra på det.

mine søsken er hårfrie med unntak av hår på armen og litt på ryggen (broren min har også hår på beina) men det er alt. Ganske urettferdig at de har betydelig mindre håre enn meg, men er utrolig takknmelig for det. Hadde ikke likt at mine søsken hadde måtte gått gjennom de følelsene jeg føler pga. Kroppshår...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk mensen i 9 klasse, som er rundt 3 år siden. En stund la jeg merke til at jeg fikk mensen rundt den 20 hver måned, men plutselig fikk jeg mensen rundt den 10 i fire måneder, og nå har jeg begynt å få mensen i gjen rundt den 20 hver måned. Men jeg har hvert hårete hekt siden liten alder, det er først nå jeg bare tenker ekstra på det.

mine søsken er hårfrie med unntak av hår på armen og litt på ryggen (broren min har også hår på beina) men det er alt. Ganske urettferdig at de har betydelig mindre håre enn meg, men er utrolig takknmelig for det. Hadde ikke likt at mine søsken hadde måtte gått gjennom de følelsene jeg føler pga. Kroppshår...

Snakk med legen din, det er overhodet ikke flaut å si til han, han har nok opplevd det flere ganger, og dette er ingenting i forhold til hva mange andre plages over (sett i lege-sammenheng). Det er bare hår... Det er nok sjenerende for deg, men sammen finner dere helt sikkert en løsning! :) Dette tynger deg tydeligvis veldig, så jo raskere du oppsøker legen, jo raskere blir du kvitt det.

Anonymkode: d4284...f9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elektrolyse og laser er ikke det samme. Laser fungerer best på mørke hår mot lys hud. 

Anonymkode: 58585...6bd

Gjest Blomsterert
Skrevet
8 timer siden, Castielz skrev:

Det her MÅ være en mann som troller :P
Såfall: Top Kek

Om ikke: FeelsBadMan

Er du så dum som du gjør deg nå? Blir litt slapp av så uintelligente kommentarer.

AnonymBruker
Skrevet

TS skriver at hun er mørk og det er svært mange mørke som sliter med kraftig hårvekst, uten at det foreligger en diagnose som PCOS. PCOS er som regel forbundet med overvekt, noe TS absolutt ikke er. Dette er temmelig sikkert genetisk. Kjære TS, jeg forstår at du er plaget, men jeg vil bare si at jeg synes ikke du er ekkel hårete :smilyblomst: Samfunnet har dessverre gjort det vanskelig å ha uønsket hårvekst, men jeg håper du finner en løsning som gjør at du kan leve med dette. Klem :)

Anonymkode: afd99...bb4

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne dra til legen, men vi har hatt denne legen i 9 år nå, og har blitt godt kjent og nærmest ''venner'' med legen (hele familien har samme lege). Dessuten er legen min faren til venninna til venninna mi, føler det blir kjempe kleint. Han har før gitt meg dameleger når jeg har hvert hos han pga. andre ting, så kan jo hende han gjør det nå også, men syns likevel det er utrolig kleint å måtte dra til legen å vise frem kroppen min. Var på sykehuset for å sjekke noen problemer jeg har med nakken for en stund siden. Jeg måtte kle av meg på overkroppen og Gud hvor flau jeg ble over å måtte stå i bare bh. 

Tusen takk for støtte og tips! Settes veldig pris på, og vurderer hvert eneste tips jeg får!

Først, ville jeg byttet lege. Fastlegen er en du skal føle du kan ta opp alle problemer med uten å føle deg flau. 

Når det er gjort så bestill deg en time å be legen sjekke om du har en hormon ubalanse. 

Anonymkode: 732b5...19e

AnonymBruker
Skrevet

Hirsutisme heter det du opplever, og det kan være naturlig, eller grunnet sykdom.

Har du andre plager i tillegg?  Sjeldne mestruasjoner for eksempel?

Ta en tur til legen, da finner du i alle fall ut om det er naturlig, eller om det kan skyldes hormonforstyrrelser.

Anonymkode: 5fc2b...057

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...