Gå til innhold

Hater kroppen min (Bilder)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg misliker kroppen min så utrolig sterkt. Jeg er slank og syns selv jeg har normal og fin kropp, men jeg er så hårete at jeg ikke tør å vise kroppen min! Hver gang jeg sier jeg ikke liker kroppen min får jeg blikk fra vennene mine, men de vet ikke at jeg har hårete kropp. De har aldri sett kroppen min. Jeg tør aldri bade (verken på skolen eller med venner om sommeren), skifter aldri med jentene i klassen etter gym, og kommer ikke på tale å dusje med dem heller.

Om sommeren sliter jeg skikkelig med å finne fine klær som er ''mote'', men som også dekker rygg og mage, for herregud alt er jo bare magetopp og singlet. Jeg barberer bein og armer, men det er mye yoga i dusjen fra før, og hadde blitt helt umulig å barbere ryggen og magen, for ikke å snakke om at det hadde hvert stressende og ubehagelig. 

Mamma sier håret ''faller av'' jo eldre jeg bli, for hun var akkurat som meg, men herregud hun har jo ikke noe hår på kroppen. Hun er helt motsatt av meg. Jeg er mørk og hårete hun er lys og hårløs. Det er så urettferdig. 

Har tenkt mye på laser, men tenk så mye det koster. Jeg har ikke hjerte til å kreve at mine foreldre skal betale flere tusen kroner på noe sånt, når de kunne brukt pengene på mye viktigere ting. 

Jeg misliker kroppen min så utrolig mye, her har jeg lagt til noen bilder på link, håper det er greit og ikke støter noen: Vil gjerne få meningen deres om hva deres syns om kroppen min.

Her er bilde av magen min: http://bildr.no/view/eWpoQXVk

Her er bilde av ryggen min: http://bildr.no/view/d2E0VWhu

Bildene er kanskje dårlige, men dere kan få nærbilde om det trengs. Æsj, dere må jo tro jeg ser ut som et monster nå. Ansiktet mitt har også mye hår, men bleker hårene, så det syns ikke så veldig. 

Anonymkode: 562c9...f60

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår at det kan være ganske frustrerende og sjenerende for deg.
Hvor gammel er du?

Kan det være et alternativ å bleke hårene på kroppen også?
Evt. voksing? 

:)

Anonymkode: fb379...3a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Er ikke noe kjekt med uønsket hår på kroppen. Har du sjekket om du kan ha pcos? Jeg tror i ditt tilfelle vil du få laserbehandling dekket. Gå til legen og si at du vil bli henvist til hudklinikken, og forhåpentligvis slipper du lang ventetid :) Det finnes også en krem du kan smøre i ansiktet for at hårene skal vokse saktere. Vaniqa heter den og koster rundt 400 kr.

Anonymkode: fef50...e2d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner aat det kan oppleves som et problem med slike mørke hår på rygg og mage. Har du vært hos lege og sjekket hormonene? Det ville jeg gjort aller først. Ellers kan laser fungere godt på mørke hår. Det koster, men kan være verdt det.

Anonymkode: 58585...6bd

• Liker 6
Gjest Castielz
Skrevet

Det her MÅ være en mann som troller :P
Såfall: Top Kek

Om ikke: FeelsBadMan

Skrevet

Tror det er best og bleke det og spare penger til laser. Siden du er så plaget kanskje du kan få hjelp til og dekke det?

• Liker 3
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet
2 minutter siden, Castielz skrev:

Syns du du er morsom??? Det er faktisk mange som sliter med kroppshår, så det der er direkte frekt. Jenta er tydeligvis såra og lei seg fra før av, det der kan gjøre det ti ganger verre. Alt som virker uvant og rart er ikke troll. Voks opp og vis støtte i stedet!

Skrevet

Mange har ting de er misfornøyde med og jeg føler med deg.

Det virker som du er motivert til å ta tak i dette siden du endte opp her og det er veldig bra! Gjør som noen av de over her foreslo. Det kan kanskje være ubehagelig å selv snakke med en lege om dette, men jeg er helt sikker på at vedkommende vil forstå, og det vil definitivt være verdt hvis du får orden på noe som har plaget det hele livet. Tenk hvor fint det hadde vært med dette ute av verden? :)

Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes bildene var vakre.

Anonymkode: 3eee4...fff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at det kan være ganske frustrerende og sjenerende for deg.
Hvor gammel er du?

Kan det være et alternativ å bleke hårene på kroppen også?
Evt. voksing? 

:)

Anonymkode: fb379...3a4

Jeg er 17 år, så dette har jeg slitt med i en del år nå... Før brydde jeg meg ikke, men nå tenker jeg ikke på annet enn å være forsiktig med å ikke vise kroppen min. 

Jeg har prøvd å bleke, men det funka ikke så veldig godt, og voksing er jo veldig smertefullt! Jeg pleier å vokse bein og armer, og er vandt til smerten nå, men mage og rygg? Det blir jo veldig strevsomt også...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt. Er ikke noe kjekt med uønsket hår på kroppen. Har du sjekket om du kan ha pcos? Jeg tror i ditt tilfelle vil du få laserbehandling dekket. Gå til legen og si at du vil bli henvist til hudklinikken, og forhåpentligvis slipper du lang ventetid :) Det finnes også en krem du kan smøre i ansiktet for at hårene skal vokse saktere. Vaniqa heter den og koster rundt 400 kr.

Anonymkode: fef50...e2d

Jeg har ikke hørt om pcos en gang, men skal slå det opp på nettet å lese litt om det. Altså, hvis dette hadde dekka laserbehandling hadde jo det hvert supert! Takk for kremen forresten, den skal jeg definitivt sjekke ut, 400 kr er ingenting i min situasjon...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner aat det kan oppleves som et problem med slike mørke hår på rygg og mage. Har du vært hos lege og sjekket hormonene? Det ville jeg gjort aller først. Ellers kan laser fungere godt på mørke hår. Det koster, men kan være verdt det.

Anonymkode: 58585...6bd

Jeg har ikke hvert hos lege med dette, for det ligger i familien. Alle i familien (på begge sider) sliter meg kroppshår, men jeg er definitivt den som sliter mest og har det verst. Laser er helt sikkert verdt det. Kjøpte sånn laser man kan bruke hjemme, for å bruke den på armer og ben, gleder meg!

4 minutter siden, Castielz skrev:

Dette er ekte, og du hjelper ikke på noen som helst måte. Det her er faktisk kroppen min, noe jeg går rundt meg hver dag og ikke blir kvitt :)

• Liker 2
Gjest Holititten
Skrevet

Legesjekk er aldri en dum ide, kanskje det er en grunn til hårveksten din, og det kan gjøres noe med det. Ellers ville jeg ha prøvd voksing. Om ryggen blir vanskelig å ta selv, kan kanskje moren din hjelpe deg? Lykke til i hvertfall!

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker kroppen min så utrolig sterkt. Jeg er slank og syns selv jeg har normal og fin kropp, men jeg er så hårete at jeg ikke tør å vise kroppen min! Hver gang jeg sier jeg ikke liker kroppen min får jeg blikk fra vennene mine, men de vet ikke at jeg har hårete kropp. De har aldri sett kroppen min. Jeg tør aldri bade (verken på skolen eller med venner om sommeren), skifter aldri med jentene i klassen etter gym, og kommer ikke på tale å dusje med dem heller.

Om sommeren sliter jeg skikkelig med å finne fine klær som er ''mote'', men som også dekker rygg og mage, for herregud alt er jo bare magetopp og singlet. Jeg barberer bein og armer, men det er mye yoga i dusjen fra før, og hadde blitt helt umulig å barbere ryggen og magen, for ikke å snakke om at det hadde hvert stressende og ubehagelig. 

Mamma sier håret ''faller av'' jo eldre jeg bli, for hun var akkurat som meg, men herregud hun har jo ikke noe hår på kroppen. Hun er helt motsatt av meg. Jeg er mørk og hårete hun er lys og hårløs. Det er så urettferdig. 

Har tenkt mye på laser, men tenk så mye det koster. Jeg har ikke hjerte til å kreve at mine foreldre skal betale flere tusen kroner på noe sånt, når de kunne brukt pengene på mye viktigere ting. 

Jeg misliker kroppen min så utrolig mye, her har jeg lagt til noen bilder på link, håper det er greit og ikke støter noen: Vil gjerne få meningen deres om hva deres syns om kroppen min.

Her er bilde av magen min: http://bildr.no/view/eWpoQXVk

Her er bilde av ryggen min: http://bildr.no/view/d2E0VWhu

Bildene er kanskje dårlige, men dere kan få nærbilde om det trengs. Æsj, dere må jo tro jeg ser ut som et monster nå. Ansiktet mitt har også mye hår, men bleker hårene, så det syns ikke så veldig. 

Sjekk med legen din om du kan få støtte til laserbehandling? Vet ikke om man kan få det, men hvis man har plager som ødelegger livskvaliteten så kanskje man kan få støtte via det offentlige.

Anonymkode: 29d3c...fe1

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Castielz skrev:

Det der var JÆVLIG frekt og unødvendig. Stakkars jente :( til TS: du bør hvertfall i første omgang få sjekket at det ikke er PCOS. Om du ikke har det, skal det ikke være mulig å få laserbehandling dekket av staten om det er noe som gir deg psykiske plager og ødelegger livskvaliteten din såppas? Men du kan jo ellers prøve hårfjerningskrem? Det er hvertfall litt lettere på ryggen enn med høvel. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne dra til legen, men vi har hatt denne legen i 9 år nå, og har blitt godt kjent og nærmest ''venner'' med legen (hele familien har samme lege). Dessuten er legen min faren til venninna til venninna mi, føler det blir kjempe kleint. Han har før gitt meg dameleger når jeg har hvert hos han pga. andre ting, så kan jo hende han gjør det nå også, men syns likevel det er utrolig kleint å måtte dra til legen å vise frem kroppen min. Var på sykehuset for å sjekke noen problemer jeg har med nakken for en stund siden. Jeg måtte kle av meg på overkroppen og Gud hvor flau jeg ble over å måtte stå i bare bh. 

Tusen takk for støtte og tips! Settes veldig pris på, og vurderer hvert eneste tips jeg får!

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne dra til legen, men vi har hatt denne legen i 9 år nå, og har blitt godt kjent og nærmest ''venner'' med legen (hele familien har samme lege). Dessuten er legen min faren til venninna til venninna mi, føler det blir kjempe kleint. Han har før gitt meg dameleger når jeg har hvert hos han pga. andre ting, så kan jo hende han gjør det nå også, men syns likevel det er utrolig kleint å måtte dra til legen å vise frem kroppen min. Var på sykehuset for å sjekke noen problemer jeg har med nakken for en stund siden. Jeg måtte kle av meg på overkroppen og Gud hvor flau jeg ble over å måtte stå i bare bh. 

Tusen takk for støtte og tips! Settes veldig pris på, og vurderer hvert eneste tips jeg får!

Du kan jo selv ta initiativ til å få damelege til å undersøke deg i forbindelse med dette. Spør legen din. Lykke til!

Anonymkode: 85d7d...c14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen har taushetsplikt, men skjønner greia. Hva med å finne deg en kvinnelig lege som ikke kjenner familien din eller venninner?

Anonymkode: 29d3c...fe1

• Liker 3
Gjest Dwight
Skrevet

Du er på et punkt hvor alt i livet føles feil ut og man blir lett usikker. Jeg hadde nok også slitt med det. Selv om det er en mager trøst og lite hjelp nå, så er det ingen som hadde reagert på dette i voksen alder. Jeg har selv en "veiviser" på magen som jeg pleide å barbere bort men nå har jeg sluttet å bry meg. Alle har hår på kroppen. 

Jeg hadde nok selv vokset/barbert til jeg hadde spart nok penger til laser. Støtter de andre, ta en tur il legen i tilfelle det er noe som kan gjøres. Legen har uansett taushetsplikt og utifra bildene så synes jeg ikke du har noe å skjems over. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Luckiness skrev:

Jeg har faktisk nettopp kjøpt meg dette sammen med mamma, så snart skal vi begge prøve det på armer og bein, gleder meg. MEn dere har rett; Jeg burde ta initiativ til å snakke med en lege, og da kan jeg helt sikkert skaffe meg damelege ved å be om det. Syns bare det er så flaut...

Hadde noen her reagert hvis dere hadde sett en jente med sånn mage som meg? Dere hadde sikkert reagert, for er jo ikke helt vanlig, men hvordan hadde dere reagert da? Er så redd for å bli baksnakka hvis noen ser dette. Har en gutt i klassen som har veiviser. Han er litt uttafor fordi han er litt rar (jeg syns han er hyggelig og smart da men). Uansett, noen jenter i klassen hadde sett han har veiviser og begynte å snakke skikkelig om det. Jeg forsvarte gutten og sa han ikke kan noe for det, men da sa de bare at han kan jo dekke den til da. Jeg ble helt stum og kjente jeg ble kvalm og sint. For der sto jeg og hata kroppen min, også fikk jeg høre noe sånt. Da ble jeg plutselig enda mer oppmerksom på kroppen min...

Har hørt at sånt som dette kan bli dekka, men vet ikke om jeg får det dekka... Kanskje jeg skal snakke med mamma om åd ra til lege...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...