AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Del Skrevet 3. januar 2016 Hun ble 3 i oktober. Leggingen har alltid vært vår akilles hel. Men det site halve året har det sjelden vært noe problem. Hadde en periode for 4 mnd siden der det gikk litt trått, men det løste vi med belønningsskjema. Men nååå er det heeelt ute å kjører. Hun er «redd» sier hun. Jeg prøver å finne en balanse imellom hvor redd hun er og hva hun finner på. Fantasien er jo helt løpsk for tiden. Det andre problemet er at far gir sånn etter når det gjelder.. ja.. alt!! Derfor alltid jeg som må være den strenge. Jeg som må finne ut nye løsninger og «rydde opp» i rotet hans føler jeg. Samme som da vi måtte ha det skjemaet.. Det er aldri vært noe problem når jeg legger, men han. Men nå er det når jeg legger fordi da vil hun at pappa skal gjøre alt. "Hun skal bare» hele tiden. Si noe til han, pappa bre over, pappa ha kos, pappa ta med ditt og datt ned osvosv. Holdt på siden syv nå!!! Belønningsskjema fungerer ikke nå. Trusler er nytteløst. Avtaler funker ikke. Prøver å spørre hva som er galt. Nå skulle han gå opp igjen da jeg sa at hun bare kunne ligge å syte litt nå. Det er jo bare tull hun skal og prater om så jeg gidder ikke det! Hun er 3 år nå så vi må begynne å stille litt krav mener nå jeg.... han mener vi må opp og roe henne ned, og ja, det er jo greit. Men med en gang han går er det jo igang igjen. Hva skal vi gjøre?? Burde vi bare la henne holde på litt? Hun VET jo at vi kommer og kommer og kommer........ Tror jeg har hørt han si ørten ganger «ja greit, men da sover du og!» etter hun har fått han til å gjøre noe... er jeg for streng??? Anonymkode: 0b812...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 3. januar 2016 #2 Del Skrevet 3. januar 2016 Vi har delt oppgavene med leggingen. Da er det ikke mulig for ungen å spille på oss begge. Når han er vel i seng, så får han ikke noe. Han har en liten dukke som synger og spiller musikk. Denne rutinen har fungert veldig bra. De tre første kveldene var det litt skriking og protester. Nå trives han med forutsigbarheten og trives i senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #3 Del Skrevet 4. januar 2016 14 timer siden, stan skrev: Vi har delt oppgavene med leggingen. Da er det ikke mulig for ungen å spille på oss begge. Når han er vel i seng, så får han ikke noe. Han har en liten dukke som synger og spiller musikk. Denne rutinen har fungert veldig bra. De tre første kveldene var det litt skriking og protester. Nå trives han med forutsigbarheten og trives i senga. ja smart. Her er det jo tusen bamser osv i sengen. Blir ikke mye ro av det. Og da har hun muligheten til å mase om flere ting. Får ta en prat med henne etterpå å be hun velge ut 2 ting ellernoe. Og avklare at det ikke blir noen flere ting. Anonymkode: 0b812...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Del Skrevet 4. januar 2016 Sliter med det samme med min treåring. Har dere leker på rommet? Her spretter han ut av senga så fort vi er ute av rommet, å leker og styrer med alt mulig. Når vi kommer inn for å legge han i senga igjen gjemmer han seg under den og holder på å dø av latter. Vi går ut og inn å legger han på plass igjen uten debatt eller respons, og kan ofte holde på i to timer før han gir seg Anonymkode: 17842...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Del Skrevet 4. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sliter med det samme med min treåring. Har dere leker på rommet? Her spretter han ut av senga så fort vi er ute av rommet, å leker og styrer med alt mulig. Når vi kommer inn for å legge han i senga igjen gjemmer han seg under den og holder på å dø av latter. Vi går ut og inn å legger han på plass igjen uten debatt eller respons, og kan ofte holde på i to timer før han gir seg Anonymkode: 17842...374 ja noe, men mest bamser osv i sengen. Løsningen her sist vi støtte på problemer (at hun kom ned til oss hele tiden) var å si at hun kunne få «leke» litt, lese eller noe før hun sovnet. åh slitsomt. er jo egentlig slik her å, bare at det går på at hun kommer ned, skal ha ditt&datt, har glemt «krokodillen» sin som ikke engang eksisterer!!!! Anonymkode: 0b812...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Del Skrevet 4. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter med det samme med min treåring. Har dere leker på rommet? Her spretter han ut av senga så fort vi er ute av rommet, å leker og styrer med alt mulig. Når vi kommer inn for å legge han i senga igjen gjemmer han seg under den og holder på å dø av latter. Vi går ut og inn å legger han på plass igjen uten debatt eller respons, og kan ofte holde på i to timer før han gir seg Anonymkode: 17842...374 men ja vi må nok ta bort ting. Og be henne velge seg feks 2 ting hun skal få ha. Og si på forhånd at det er DE tingene hun har. Hun kan ikke bytte eller få noen nye ila kvelden. Evt vente til neste dag. Så at vi allerede har bestemt fo henne at hun slipper å komme å spørre (og i tilegg på det av snillepappaen sin) haha ts Anonymkode: 0b812...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 4. januar 2016 #7 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg har vært borti noen som har brukt en "legge-bag". Det som barnet vil ha med når det skal legge seg må være i den bag'en. Rommet er ellers ryddet for leker. Så kan man ha noen regler på hvor mye som kan være i bag'en. Gutten vår er grei når han først er kommet i senga. Det er helst etappene før som er utfordrende. Han står ikke opp, men ligger å roper, eller synger eller forteller historier til seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå