Gå til innhold

Skravletråd, september/oktober 2016

N.Tonks

Anbefalte innlegg

Velkommen @litleme90:blomst: 

Mener at jeg er 14+1 i dag. Jeg har fått foreløpig termin i begynnelsen av september (fra 1-4). Skal på UL igjen til uken, spent på hva de sier da! :lol:

Har fått time til OUL i starten av april, mener jeg. Så lenge til :plystre: Synes det er utrolig leit at Norge er så avslappet med UL. Skulle helst sett mini hele tiden jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ‎03‎.‎03‎.‎2016 at 14.43, Fiberhusk skrev:

Hei @Harlekin og velkommen til "klubben" :blomst:

Den ‎03‎.‎03‎.‎2016 at 18.38, Nymphadora skrev:

Velkommen @Harlekin :D Hvordan går det? :)

Den ‎03‎.‎03‎.‎2016 at 20.23, Bokdamen skrev:

Velkommen! Kjekt med en bergenser til.

Synes jeg har sett deg kommenter i en prøverørstråd tidligere, stemmer det? Alltid kjekt når noen blir gravid, men litt ekstra når man har slitt for det!

Er det på KK dere skal på ekstra oppfølging? Krysser fingrene for at mini er perfekt 😊

Den ‎04‎.‎03‎.‎2016 at 19.50, vea skrev:

Så kjekt @Harlekin og @litleme90 gratulerer med graviditet. Håper alt står bra til med begge to! :)

Jeg er 13 uker på vei med termin ca. midt i september måned :) 

Takk for det! Jeg er ikke akkurat i toppform for tiden, men det er vel ikke annet å vente ... sånn er det vel for de fleste av oss. Sist var 1. trimester verst, så jeg håper å være over det verste om et par måneder :) 

Bokdamen: Ja, det stemmer, du har sett meg der. Jeg er gravid etter 2. ICSI-søskenforsøk denne gangen. Jeg har omtrent null sjanse til å bli gravid på egen hånd, så jeg har jo slitt for det, kan man si, men det er mange som må igjennom mange flere forsøk og strev enn meg. Så jeg anser meg selv som heldig, egentlig :)

Ja, det er på KK, medisinsk genetikk vi skal ha oppfølgingen.

Forresten, hvordan "nevner" man noen i trådene (sånn med @navn)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Harlekin Du skriver bare @brukernavn, så kommer det opp en liste over aktuelle brukere som har samme bokstaver og du velger den du skal nevne. 

Jeg følte meg fyllesyk gjennom hele januar, men det har løsnet litt i det siste. Ikke så søvnig, og litt mindre uggen. Hvis jeg får nok søvn og det ikke går for lenge mellom hver gang jeg spiser, er jeg egentlig i ganske grei form. Det går litt i bølgedaler, men en kollega av meg insisterer på at jeg ser veldig bra ut for tiden ("du gløder"), så jeg får velge å høre på henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her også, er 7+3 på vei. Fastlegen estimerte at terminen blir rundt 23-34.oktober. Mye trøtt og kvalm, men holder ut. 28 år og bosatt i Bergen. 

Koselig å lese gjennom hele tråden :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bokdamen(fikk det til!), satser på at vi kommer innenfor fristen, ja. Forrige gang fødte jeg 2 dager før termin, krysser fingrene for at det blir noe lignende denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Bokdamen første barnet ja, så jeg sluker til meg alt av info. Veldig spennende tid, men samtidig skummelt. Litt sånn ut av kroppen opplevelse? Kjenner ikke meg selv igjen, fra å være aktiv til og være sliten kostant. Spiser også lite siden jeg ikke har lyst på så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Nå har jeg snoka på denne tråden en stund, så jeg kan vel like godt hive meg med. Jeg er i dag 13+4 med vårt første felles barn, samboer har en fra før.

Jeg har et relativt avslappet forhold til hele greia, er ikke interessert i å bruke penger på tidlig UL, men satser på at alt er i orden frem til OUL. Om noe er jeg betenkt over at legen min ikke har funnet hjertelyd ennå, men hun hevder det er helt normalt. Jeg skal til jordmor om en uke, så forhåpentligvis får vi hørt noe da.

Jeg har vært heldig og sluppet unna den verste kvalmen og har faktisk ikke kasta opp en eneste gang! Til gjengjeld har jeg vært veldig sliten, svimmel og generelt i dårlig form de første månedene. Nå er alt mye bedre, men matlysten er langt i fra på topp og jeg sliter lit med hodepine. Og så hevder samboer at jeg har litt humørsvingninger:fnise:. "Heldigvis" har jeg en jobb som ikke er så god å kombinere med graviditet, så jeg har vært sykemeldt siden positiv test og går ut i svangerskapspermisjon til helga allerede.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Hønselouisa blir spennende å se på OUL så tenker jeg de finner hjertelyd på neste sjekk! :) 

Morsomt med 13+4, ligger selv én dag bak i løypa ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er litt tidlig å tenke på det, men er det noen som har begynt å se på vogn? Det er så mye å velge mellom at jeg ikke vet helt hvor jeg skal begynne... Det jeg vet er at vi ønkser en kombivogn vi kan bruke hele tiden, at den må passe til både meg og mannen som er 1.90 og at jeg gjerne vil at sportsdelen skal kunne snus (så vi har den mot oss i starten). Men det er så mange forskjellige! 

Dere med barn fra før. Skal dere ha samme som sist? Hvorfor/hvorfor ikke?

Edit: med kombivogn mener jeg duovogn... Altså separat bag og sportsdel (ikke bag i sport). 

Endret av Bokdamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke den vognen vi har, det er en Emmaljunga. Den er 7 år gammel nå og sikkert litt støvete, men satser på at den bedrer seg med en liten vask og rens ;) Jeg har vært veldig fornøyd med den, den kan snus begge veier, har både bagdel og sportsvogndel, og den har to små svingbare hjul foran. Mer stabil enn en trehjuling, men enklere å snu og kjøre enn en med fire faste hjul. Det eneste minuset med den er at regntrekket absolutt er ikke godt nok til surt bergensvær ;) Tipper den er produsert i Sør-Sverige elle noe :fnise:

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser på vogner allerede. Har forelsket meg litt i en Stokke-vogn som jeg så noen hadde ute. Foreløpig er det svingbare hjul foran som er det viktigste, resten er ganske gresk for meg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vogn ja - er det tidlig å se på? Jeg har sett på ALT! :fnise:

Jeg har hatt Emmaljunga City Cross, Simo Duo samt en Teutonia-vogn med mine tidligere.. CC ble litt "kjedelig" for meg, Simo ble ALTFOR tung, har VELDIG lyst på den Teutonia som ikke produseres mer :fnise: Enkel, lett og veldig behagelig.. Har og sett på Stokke-vogna, men liker ikke sportsdelen. Kun bagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt litt googling, og foreløpig står Britax Go Next høyest på listen  (selv om den er i dyreste laget). Den grå med svart stell ser veldig fin ut, og med terrenghjulene ser den ut til å dekke alle ønskene våre... Får ta en tur i butikk og se om vi liker den i virkeligheten også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Håpløst! Skriver og skriver, og når jeg skal legge inn en smily, så fjernes all teksten :dry: 

Prøver igjen! Var hos C. Trolle på Majorstuaklinikken og fikk se Rusket igjen! Alt var velstand, og han var ganske sikker på at det var en jente :rodmer: (og Trolle var fantastisk ålreit!) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her arver vi så mye at jeg ikke har helt kontrollen. Mannen vil ikke stresse med å gå gjennom ting før mot sommeren, mens jeg er en person som må ha oversikt i kaoset helst i går! Blir litt frustrert her siden vi har så mye annet som skjer rundt sommeren (flytting, oppussing av hus også videre). Så spørs om jeg rett og slett ikke bare begynner uten han, når det kommer til stykket så er han nok mer opptatt med oppussingen av hus for å få dette klart til å hjelpe til å gå gjennom ting uansett.

Med mange eldre søsken og sistemann ut har vi x antall vogner, barnestoler, senger, vogner også videre. Mannen sier bare ja til alt, mens jeg ønsker å få oversikt til å kunne velge etter stand så vi ikke blir sittende med 6 barnevogner der 2 er i OK stand.

elsker at vi arver og alle vil bidra, men jeg blir litt stressa av å ikke ha oversikt. Attpåtil kikker min mor bare på magen min å ikke på meg når jeg er på besøk eller treffer henne. Midt i samtalen, flere ganger, sier hun "du har jo lagt på deg da". Jo takk, hørte deg de første 18 gangene, men jeg er ennå ikke komfortabel med at kroppen min lever sitt eget liv, eller at du kommenterer det hvert 2 minutt"

blæh, det var dagens utblåsning :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner frustrasjonen din @vea. Jeg er også en som liker å ha kontroll, og når alt som handler om kroppen min (og babyen som kommer) vil jeg gjerne ha kontroll på det jeg kan...

Hvis dere skal flytte og pusse opp, kan det være greit å ha mest mulig annet på plass. Noen jeg kjenner stod uten kjøkken når datteren kom en måned for tidlig. Men med oppussing i sommer går det greit ;) Er det hele huset?

Kan du sette ned foten og si at dere bare tar ting dere faktisk skal bruke med i flyttelasset? Så går dere gjennom i god tid før dere flytter? 

Jeg har nesten litt motsatt problem, vet vi kommer til å arve fra søsken og venninnegjengen. Men blir tante og en venninne får barn i juni. Så vi får ikke "alt på en gang", men etterhvert som de vokser ut av klær/ting. Og da får jeg ingen oversikt over hva vi faktisk kommer til å arve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokdamen skrev:

Jeg skjønner frustrasjonen din @vea. Jeg er også en som liker å ha kontroll, og når alt som handler om kroppen min (og babyen som kommer) vil jeg gjerne ha kontroll på det jeg kan...

Hvis dere skal flytte og pusse opp, kan det være greit å ha mest mulig annet på plass. Noen jeg kjenner stod uten kjøkken når datteren kom en måned for tidlig. Men med oppussing i sommer går det greit ;) Er det hele huset?

Kan du sette ned foten og si at dere bare tar ting dere faktisk skal bruke med i flyttelasset? Så går dere gjennom i god tid før dere flytter? 

Jeg har nesten litt motsatt problem, vet vi kommer til å arve fra søsken og venninnegjengen. Men blir tante og en venninne får barn i juni. Så vi får ikke "alt på en gang", men etterhvert som de vokser ut av klær/ting. Og da får jeg ingen oversikt over hva vi faktisk kommer til å arve. 

Det er halve huset vi flytter fra og halve huset vi flytter til :P Hehe, jeg ser for meg kaoset allerede!

jeg har så smått startet å kaste ting i huset her og å pakke vekk. Slik at når tiden for flytting faktisk kommer er det lite fokus på hva vi trenger, men hva som må ordnes til baby. Er veldig tidlig ute, men jo fortere jeg begynner å gå gjennom og eliminere, jo mer smertefritt blir prosessen senere. En vet jo aldri om baby kommer før eller senere, og ikke minst hvilken form jeg er i. Krysser fingrene!

jeg tenker mannen skjønner at vi må prioritere litt når han bare innser at ting skjer, han skal bli pappa og tiden går fortere enn en kanskje liker :P 

han vet selvsagt han skal bli pappa, men som mannfolk flest tror ikke jeg det vil gå opp for ham før ungen er ute :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...