Gå til innhold

Brasil

Amic@

Anbefalte innlegg

Tenker på å dra en tur dit: Området rundt Rio i januar, februar eller mars ...

Where to do, what to do, what to see???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skjermen

Reiser du til Brasil er det et absolutt MUST. Det ligger et stykke fra Rio, men du kan reise dit med langdistanse-buss eller med fly. FOZ DO IGUACU.

Det er et virkelig paradis. http://www.fozdoiguacu.pr.gov.br/turismo/

Å reise med buss fra Rio til Foz er ganske langt, men det finnes veldig gode nattbusser med "senger". Det vil si at man kan sove komfortabelt hele natten i en flott moderne buss.

Busselskapet heter Pluma.

Å overnatte på hotell i Foz er ikke dyrt hvis du gjør litt reasearch på forhånd. Lonely planet har forslag til noen bra og billige hoteller.

Brasil er et nydelig land. Rio er ganske masete. Derfor vil jeg absolutt anbefale å også ta noen turer utenfor.

Skjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zim-zum

Det går an å ta fly fra Rio til Iguazu falls også. Jeg støtter anbefalingen å besøke dette området. Men ta med regntøy hvis du skal besøke selve fossefallene. Du blir nemlig gjennomvåt!

Bouzios er også et fint sted, ca. 1-2 timer med buss (husker ikke helt). Det er en tidligere fiskerlandsby som nå har blitt et berømt badested.

I Rio vil jeg anbefale et besøk innom H. Stern Jewellery. Der får du omvisning i smykkeverkstedet, og får se utstilling av enorme smykkesteiner. Stern ligger like ved Copacabana. Hotellet kan bestille en tur dit for deg, og da blir du hentet av Sterns privatsjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville ha besøkt Buzios som ja, ligger to timer med buss fra Rio. (kongefamilien drar jo dit) Det har de alt, og det finnes masse steder man kan bo i alle prisklasser. Ville også dratt ut på øya Ihla Grande som ligger tre timer med buss fra Rio. Det er en kjempe fin liten øy, med mange forskjellige små strender som man kan gå til. Og den har også mange små koselige restauranter.

Det er jo masse å se på i Rio også, jeg likte meg veldig godt i Rio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
Gjest Anonymous

..men hvis du vil til en mer "folkelig" karnevalsfeiring (dvs tar helt av) dra til salvador i slutten av januar. av 3mill som bor der er ihvertfall 2mill i gatene og danser ett døgn i strekk. resten ser på.. i rio,som faktisk er helt nydelig(for ikke å nevne buzious) så er det kun profesjonelle dansere/underholdere som er med i selve karnevalet. men dra til salvador for alt: gamlebyen, strendene, de 365(!) katedralene/kirkene, og til skilpaddekysten 1time unna...

du vil ikke angre, men flytte dit. slik jeg skal når jeg er ferdig utdannet. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke at Rio-karnevalet kun er for profesjonelle. Hvem som helst kan ta et lynkurs ca. et par uker før karnevalet, leie et kostyme og delta. Jeg var "bare" tilskuer, og jeg kan si at mange av de som deltok neimen ikke var profesjonelle dansere, for å si det slik...

I Rio har dessuten de ulike Bloco (kvartal) sine egne karneval som går ute i gatene, og som alle kan slenge seg på. Men disse er små og ofte uten noe særlige kostymer fordi de har det skikkelige karnevalet i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...