absinthia Skrevet 2. januar 2016 #1 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Siden jeg sitter her og funderer på hva jeg skal sy om de gamle gardinene mine fra 90 og 00 tallet til, samt noen gamle duker, blant annet en brodert duk med en rift i, starter jeg nå en tråd der vi kan bli inspirert til å bruke gammelt til å lage nytt av. Mitt nyeste påfunn er å klippe den øverste delen av gamle ullsokker og trekke dem over lysglass, vaser og potteskjulere, som dekorasjon. Ble ikke så verst. Bilde ble dårlig, fordi det var litt lite lys til ipaden. ( Se bort fra at julestjerna pjusker litt) Kom gjerne med deres prosjekter og inspirasjoner. Endret 2. januar 2016 av absinthia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #2 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Ellers har jeg heklet matter med plastposer og har et halvferdig prosjekt med en heklet matte av oppstrimlet gammelt sengetøy ( den siste lurer jeg på å slutte å øke i omganger, slike t det heller blir en heklet kurv) Her kommer litt inspirasjon til dette http://stussli.blogg.no/1364906410_fillerye_av_plastpose.html Endret 2. januar 2016 av absinthia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 26. januar 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg bumper denne tråden og håper på at flere melder sin interesse for temaet. Har funnet ut at jeg skal sy handlenett av deler av min gamle gardinpark. Skal sy en knapp i, slik at de er lett å legge sammen og putte i veska, slik at jeg alltid er beredt. Tror jeg skal sy noen til andre også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. januar 2016 #4 Del Skrevet 26. januar 2016 1 time siden, absinthia skrev: Jeg bumper denne tråden og håper på at flere melder sin interesse for temaet. Har funnet ut at jeg skal sy handlenett av deler av min gamle gardinpark. Skal sy en knapp i, slik at de er lett å legge sammen og putte i veska, slik at jeg alltid er beredt. Tror jeg skal sy noen til andre også. Det er jo en super idé å sy handlenett av gamle gardiner. Ikke bare får man noe unikt, men i tillegg er det jo en miljøgevinst I tillegg kan man jo sy gardinstoffet om til puter. Mitt lille bidrag er å samle på papirbiter som blir igjen av gavepapir. Man kan bruke de til scrapbooking, selvlagde kort, og til å pynte opp etiketter o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 26. januar 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 26. januar 2016 32 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Det er jo en super idé å sy handlenett av gamle gardiner. Ikke bare får man noe unikt, men i tillegg er det jo en miljøgevinst I tillegg kan man jo sy gardinstoffet om til puter. Mitt lille bidrag er å samle på papirbiter som blir igjen av gavepapir. Man kan bruke de til scrapbooking, selvlagde kort, og til å pynte opp etiketter o.l. Oi, aner ikke hvorfor, me jeg hadde ikke tenkt på puter.. Før jul en gang, begynte jeg å sy overdimensjonerte putetrekk, av noe stoff jeg hadde liggende,for å oppbevare ekstradyner i, slik at de kunne fungere som store puter, mens de ikke var i bruk. Kan bruke noen av de kraftigste gardinene til dette. Er skikkelig lei av at disse ekstradynene tar opp skapplass, som vi har litt for lite av i utgangspunktet. Takk for at du satte meg på tanken! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. januar 2016 #6 Del Skrevet 26. januar 2016 28 minutter siden, absinthia skrev: Oi, aner ikke hvorfor, me jeg hadde ikke tenkt på puter.. Før jul en gang, begynte jeg å sy overdimensjonerte putetrekk, av noe stoff jeg hadde liggende,for å oppbevare ekstradyner i, slik at de kunne fungere som store puter, mens de ikke var i bruk. Kan bruke noen av de kraftigste gardinene til dette. Er skikkelig lei av at disse ekstradynene tar opp skapplass, som vi har litt for lite av i utgangspunktet. Takk for at du satte meg på tanken! Bare hyggelig! Og takk for at du satte meg på tanken om å sy om gamle gardiner. Har et par sandgrå lingardiner som ikke lenger ser så bra ut (solbleket). Jeg tror de faktisk kan gjøres om til "prosjekt-poser" til ymse strikkeprosjekter jeg har på gang. Og det ser jo rett så fancy og interiørbloggmessig ut når alle posene er like Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 27. januar 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 27. januar 2016 Fant et par søte ideer til hva man kan gjøre med den litt skadde broderte duken min http://tantete.blogspot.no/2012/04/kyse-av-duk-retrostoffer.html http://cilipus.blogspot.no/2011_05_01_archive.html Har noen andre gamle duker som jeg skal finne på noe av også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 15. november 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 15. november 2016 Ja, ja, jeg bumper nå litt på denne tråden..... Det er jo jul snart og kanskje det kunne vært fint med noen miljøvennlige julegaver? Håper å få med meg noen fler til idemyldring over hva vi kan lage av ting vi har til overs. Nå er det noen gamle sengetøy jeg skulle ha gjenbrukt, mn jg har ikke lyst til å hekle matter av dem. Vet heller ikke om jeg vil sy barnetøy av akkurat dette. Ellers har jeg 24 bild med Salomonsens konversasjonsleksikon, der de fleste bindene er over hundre år, men absolutt ikke særlig verdifulle, som jeg lurer på om jeg skal bruke til noe. Er en del gamle fine kart der, samt at jeg tenker at det kunne vært morsomt å klippe ut noen av artiklene og bruke dem, på en eller annen måte. Tenkte litt på decoupage, men innså at bokstaver på baksiden av artiklene, kommer til å slå igjennom, når det blir vætet av decoupagelimet. Har innsett at jeg ikke kan ha det lenger, noen av permene er i ferd med å gå i oppløsning og jeg har nå lagret det trygt og godt i plastesker, fordi jeg har for lite plass i bokhyllene. Er bedre å bruke det som går an, selv om det egentlig byr meg i mot å gjøre dette mot mine gamle klenodier, som jeg kjøpte på loppemarked for en halv mannsalder siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 16. november 2016 #9 Del Skrevet 16. november 2016 Dette var en super tråd, jeg skal følge med her. Skal sy oppbevaringsposer til diverse hobbyprosjekter som nå ligger i stygge plastposer, men må finne frem stoff som egner seg. Har levert alle gamle gardiner til gjenbruksbutikker i et anfall av rydding som var høyst nødvendig. Skal tenke etter om jeg har noen tips å komme med etterhvert! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 16. november 2016 #10 Del Skrevet 16. november 2016 På 15.11.2016 den 23.30, absinthia skrev: Ellers har jeg 24 bild med Salomonsens konversasjonsleksikon, der de fleste bindene er over hundre år, men absolutt ikke særlig verdifulle, som jeg lurer på om jeg skal bruke til noe. Er en del gamle fine kart der, samt at jeg tenker at det kunne vært morsomt å klippe ut noen av artiklene og bruke dem, på en eller annen måte. Tenkte litt på decoupage, men innså at bokstaver på baksiden av artiklene, kommer til å slå igjennom, når det blir vætet av decoupagelimet. Har innsett at jeg ikke kan ha det lenger, noen av permene er i ferd med å gå i oppløsning og jeg har nå lagret det trygt og godt i plastesker, fordi jeg har for lite plass i bokhyllene. Er bedre å bruke det som går an, selv om det egentlig byr meg i mot å gjøre dette mot mine gamle klenodier, som jeg kjøpte på loppemarked for en halv mannsalder siden. Hvor tynt og sprøtt er papiret i disse bøkene? Kanskje du kan prøve å lage små skåler av sidene? Jeg har også veldig sansen for enkel julepynt av gamle boksider Her er flere forskjellige ideer til hva man kan gjøre med gamle bøker: http://www.listinspired.com/35-awesome-diy-ideas-and-tutorials-to-reuse-old-books/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 17. november 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 17. november 2016 10 timer siden, Ardwinna skrev: Hvor tynt og sprøtt er papiret i disse bøkene? Kanskje du kan prøve å lage små skåler av sidene? Jeg har også veldig sansen for enkel julepynt av gamle boksider Her er flere forskjellige ideer til hva man kan gjøre med gamle bøker: http://www.listinspired.com/35-awesome-diy-ideas-and-tutorials-to-reuse-old-books/ Papiret inni er helt ok, det er bokomslagene som er sprø og går i oppløsning. Flotte ideer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter #12 Del Skrevet 22. oktober 2017 Jeg bumper tråden i år også.Til jul er det bivokspapir av rester av bomullsstoff og gammelt sengetøy som er hovedprosjektet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 2. april 2018 Forfatter #13 Del Skrevet 2. april 2018 Hm.. i det siste har jeg sortert utrolig mange av eiendelene våre og oppdaget hvor utrolig mange merkelige skruer, metalldeler, rare plastting, div skrunøkler som har fulgt med andre ting vi har kjøpt, unbrakonøkler og duppedingser vi har, som er litt spesielle og ikke noe som vi har bruk for til vanlig bruk, samt overfloden av helt vanlige maskinskruer og muttere som vi har. Hittil har de ligget litt her og der, men nå har alle som ikke er i uthuset, havnet på ett sted. Vel, da jeg altså så på alle raritetene som hadde havnet i skrueogduppedingssorteringsboksene mine, slo det meg en for meg, helt ny og revolusjonerende tanke, - jeg samler rett og slett disse tingene i et eget skrin, slik at ungene får et metallbyggesett, som de kan lage oppfinnelser av! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #14 Del Skrevet 2. april 2018 Det er flere gode ideer i denne tråden Anonymkode: 9fd6d...6e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå