Gjest ayla5 Skrevet 7. oktober 2004 #1 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er det noen som har erfaring fra salg og service utdanningen på videregående skole? Jeg har allmenne fag fra før, men har lyst til å ta grunnkurs og vk1 som privatist (eventuelt via NKI). Etterpå har jeg lyst til å ta fagbrev som resepsjonist eller innen kontor. Er det noen som vet om det er vanskelig for meg som privatist å få læreplass, og er det et vanskelig marked å få jobb i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #2 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg jobber som resepsjonist, men har ikke fagbrev. Ja, det er et vanskelig marked å få jobb i, fordi man trenger ingen spesiell utdannelse for å jobbe som resepsjonist, ergo er det mange søkere til hver stilling, og erfaring, trynefaktor og kontakter teller mer enn utdannelse. Så sitter man der da, med sin utdannielse, og ser at andre, uten utdannelse, får jobben man har lyst på.... ~Hjertesukk~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ayla5 Skrevet 9. oktober 2004 #3 Del Skrevet 9. oktober 2004 Takk for svar! Mener du det vil være "bortkastet" for meg å gå som lærling og ta fagbrevet i resepsjon, og at jeg kan få en slik jobb uten fagbrevet? Jeg glemte visst å presisere at det er hotellresepsjonist jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 9. oktober 2004 #4 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det er absolutt ikke bortkastet å ta fagbrev som resepsjonist! Tidligere var det sånn at man ikke trengte noen utdannelse for å få en sånn jobb (been there, done that....), men næringen har blitt mer og mer opptatt av å ansette mennesker med fagbrev, så det tror jeg du vil tjene på! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå