missfidget Skrevet 7. oktober 2004 #1 Del Skrevet 7. oktober 2004 Noen som kan forklare meg litt om dette? Jeg har lest om Flexikort, men har lyst på den kort som man kan bruke på både buss,tog og båt. Hvor mye koster det? Tror det eller ikke jeg finne ingen informasjon på nett! Takk på forhand for tips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #2 Del Skrevet 7. oktober 2004 SL-kort kan man i allefall bruke på buss, tog, båt, bane og trikk i Oslo-området. Står om det på www.trafikanten.no tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 8. oktober 2004 #3 Del Skrevet 8. oktober 2004 Alle Oslo Sporveiers billetter, fra enkeltbilletter til 3-månederskort kan brukes på alle offentlige transportmidler i Oslo, både trikk, t-bane, buss, båt og NSBs lokaltog. For korte besøk er Dagskort, Ukeskort eller Flexikort (8 klipp) mest praktisk. Skal du krysse bygrensen, må du ha et SL-kort eller billett (SL = Stor-Oslo lokaltrafikk). Da er det et sonesystem som avgjør prisen. Et SL ukeskort vil gi deg ubegrenset reise i Oslo og x antall soner i Akershus, på alle transportmidler som er nevnt over. SL har også kupongkort, hvor du klipper x antall kuponger i forhold til antall soner. Dette kupongkortet lønner seg ikke ved reise internt i Oslo. Skal du være i Oslo i noen dager og bare planlegger en reise eller to ut av byen, vil det være mest økonomisk med et kort fra Oslo sporveier, og så kan du betale tillegg fra bygrensen og ut. Skal du derimot bo i Akershus vil et SL-kort lønne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå