Gå til innhold

Reflektert mann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei kvinner, er det attraktivt at en mann er reflektert ?

Anonymkode: 2e210...e04

Jaa! Blir flere hakk kjekkere med en gang ;) 

Anonymkode: ad5d5...956

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker det!!

Men den største turn offen er menn som later som de er det - eller tror de er det. GOSH, så slitsomt!!

Jeg vet det er mange av dem her inne :P De er lett å oppdage i sine utsagn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har møtt nok av damer som ikke forstår dybden av det jeg snakker om, det er ikke dermed sagt at jeg ikke er reflektert. Kanskje for reflektert? Og jeg er singel så jeg må vel være utiltrekkende.

Har heldigvis lært at jeg ikke skal snakke om noe seriøst med damer. For det gir meg ingenting å senke nivået på det jeg reflekterer over for at hun skal skjønne.

Anonymkode: 1d5cb...ed9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være reflektert og ha en over gjennomsnittelig IQ er ikke noe som akkurat gjør at du har draget på kvinnfolk.

Som regel er det dem som scorer minst på disse som er dem som har mest draget. Da det ofte skaper en personlighet og attferd som er uberegenlig, eventyraktig som tiltrekker kvinnfolk som fluer. 

Men sånn på papiret her inne så vil nok alle si at det er en bra egenskap. I praksis ute i den virkelige verden - not soo much. 

Anonymkode: 08771...79a

BS, alfahannen scorer best hos damer og han er smart - IQ-smart, streetsmart, sosialt og smart, i stand til å føre en samtale med alle, og derav også ofte reflektert. 

Enhver avskygning av alfahannens egenskaper øker mannens attraktivitet hos kvinnen. 

Anonymkode: 63c35...19f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

BS, alfahannen scorer best hos damer og han er smart - IQ-smart, streetsmart, sosialt og smart, i stand til å føre en samtale med alle, og derav også ofte reflektert. 

Enhver avskygning av alfahannens egenskaper øker mannens attraktivitet hos kvinnen. 

Her ser vi en som har lite peil og erfaring med kvinner.

Anonymkode: 18a6d...53a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ei reflektert dame ønsker seg vel en reflektert mann, ei ureflektert dame en ureflektert mann. Like barn leker best.

Anonymkode: 7d79f...db8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bruk av ordet "alfahann" og "betahann" utstråler hvertfall ikke intelligens. Snarere en dum liksom-besseweizer som har lest litt for mange artikler på "the game" sjekkesider lol

Anonymkode: 0cd35...aba

• Liker 7
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om mange menn som ikke er særlig reflekterte som puler hver helg (snakker ikke om burugler heller), så refleksjon er oppskrytt.

Anonymkode: 18a6d...53a

Mennesker med høy IQ blir ofte outsidere på skolen. Det kan skje enten frivillig eller ufrivillig og årsaken er at de ikke er på bølgelengde med jevnaldrene. Mange av de blir ofte også i tillegg mobbet av undermålere som føler seg intellektuelt truet og kanskje tilogmed sjalu - for de vet at de er underlegne mentalt så de må hevde seg på andre måter. 

Når jeg gikk på skole var det slettes ikke en hedersbetegnelse å være et skolelys og det var slettes ikke positivt å få bra karakterer. Det som gav popularitet var ikke høye karakterer men lave - det gav også ekstra cred om man fikk prikker for ordensforstyrrelse/bråk/fantestreker. 

Jeg husker det var slik at de pøbel gutta som oftest ble kalt inn av rektor for bråk var de mest populære med den største omgangskretsen og beste draget på jentene. 

Nå vet jeg ikke om det er slik lenger for dagens ungdom oppfører seg langt mer dannet, hyggelig og opptatt av samfunn og skole enn min generasjon. Det er også verdt å huske på at det har blitt langt mer populært å være nerd i disse dager hvor informasjon og kunnskap er mer tilgjengelig. De som gjør det best i dagens verden er nerder som Mark Zuckerberg (facebook), Larry Page (google), Larry Ellison (oracle), Grunnleggerne av League of legends : Brandon Beck og Marc Merrill. Samt mange mange flere nerder som gjør det bra i IT verden. Serien Big Bang Theory har også vært med på å gjøre det litt mer hipt å være kunnskapsrik og sosialt klønete.

Men det er allikevel vanskelig for nerder. Med tanke på at mange av de blir mobbet i oppveksten å får dårlige selvbilder i kombinasjon med at man kanskje er sosialt klønete og eksentriske som mange smarte faktisk er, så har man et relativt dårligere utgangspunkt enn de mennesker som har mindre bekymringer i verden.

Studier viser at jo høyere intelligens jo flere bekymringer. Det kan forklares i at smarte mennesker gjerne tenker mange trekk frem i tid, foretar jevnlige risiko analyser og har evnen til å se det store bildet om hvordan verden og ting er koblet sammen.

Om man f.eks drar til Harvard, MIT, Cambridge , Stanford , Princeton eller andre prominente universiteter å lytter litt til samtaler mellom studenter der så går det ofte i bekymringer om klima, masseutryddelse av dyrearter, uro i midtøsten som følge av feilslått vestlig utenrikspolitikk, økonomiske bobler som kan sette igang en kjedereaksjon verden over å knuse det moderne samfunnet, at verdens maktsentrum holder på å flyttes fra vesten til østen, bekymringer om kinesernes neokolonialisme i afrika og sør afrika mens vesten er spilt ut på sidelinjen å presset ut av de mest ressursrike områdene på jorden. 

Det er f.eks bare noen få eksempler på emner som blir diskutert høyt og ofte. Imens så lever undermålere livets glade dager uten de mange bekymringer for de har ikke mentale kapasiteter til å reflektere om de store spørsmålene. De bare er, og de nyter det. Drekker å puler uten å bry seg med konsepter som "konsekvenser" eller "risiko vurderinger". 

Mens intelligente menn og damer føder færre barn fordi de kanskje ser økonomiske nedgangstider i fremtiden og vurderer det dithen at det er uansvarlig å sette flere barn til verden i en periode hvor det er uroligheter, eller at de velger forskning og studie fremfor barn.

Lavt intelligente mennesker derimot driter i alt det der. De har kanskje ikke nåla i veggen eller en krone på bankkontoen sin, men 50 barn skal de ha! (en liten overdrivelse).

Det er uansett et stort gap mellom antall barn høyt intelligente har versus lavt intelligente. Et veldig stort gap og det betyr egentlig bare at de med mest refleksjon kommer til kort i datingverden med mindre de er rik som Mark Zuckerberg eller den svenske skaperen av Minecraft som har kjøpt en villa til en halv milliard i Los Angeles (men selv han sliter på dating markedet etter det jeg har lest på hans twitter). 

• Liker 4
Skrevet

Ikke så farlig om jenta er lite reflektert så lenge hun er klar over det selv og ikke kommer med ureflektert utsagn. Er man lire reflektert så Bør man ikke vise det.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med reflekterte menn, eller reflekterte personer i det heletatt, er vel at de ofte også er veldig reflekterte med tanke på hvordan verden rundt dem fungerer, og deres rolle oppi det hele. Man ender gjerne opp veldig selvbevisste, og dermed også selvkritiske. Derfor er jeg ikke sikker på om det er så bra å være for reflektert. Ellers så summerer WubWub det veldig fint opp, syntes jeg.

“The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.”  - Charles Bukowski

Anonymkode: 8b97a...6cc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det det, men jeg stusser jo over at du må spørre om det. Ellers er det vel åpenbart at hvor reflektert og intelligent en kvinne foretrekker at en mann er kommer an på hennes eget utgangspunkt. 

Videre er selvsagt ikke refleksjonsevne alene så mye verdt om det ikke kommer med sosial intelligens. Man skal tross alt ha en dialog i et forhold. Det finnes de kvinnene som er såpass opptatt av en manns intelligens at de bare vil sitte der og høre på en monolog der du viser alt du kan, men de er nok i fåtall, samt ikke veldig interessante selv. Alle ser etter en partner som de føler seg vel med og det innebærer jo at du er en god samtalepartner. 

Anonymkode: 8c782...765

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Et must at en partner for meg har den egenskapen.  Dype og reflekterte samtaler av og til er veldig givende.

MEN jeg møtte et ekstremtilfelle en gang som bare ble totalt over the top, det gikk ikke en eneste samtale uten at han skulle komme med filosofiske sitater eller referanser.
"Vil du ha et eple?" "Oh ja et eple, det er faktisk satt sammen av to frø hvor det ene frøet er hannkjønn og det andre hunnkjønn, Carl Jung sammenlignet balansen i universet til disse eplefrøene så egentlig kan man si at dette eplet er hele universets balanse og vet du hva balanse heter på gresk? Det heter (insert ord her) så da vet du det".
Og akuratt det er faktisk et "mildt" ekstempel, som kan være stilig i en ellers filosofisk samtale, men når det blir sånn HELE tiden så blir det for mye. Han ble for meg raskt en som bare skulle hevde seg og vise at han hadde studert på universitetet med vannpipe og fjærpennen sin=turn off.

Anonymkode: 0cd35...aba

Haha :-D greit å ha slike venner da jeg finner det rimelig underholdende.Men som kjæreste hadde det bare blitt irriterende til slutt.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt nok av damer som ikke forstår dybden av det jeg snakker om, det er ikke dermed sagt at jeg ikke er reflektert. Kanskje for reflektert? Og jeg er singel så jeg må vel være utiltrekkende.

Har heldigvis lært at jeg ikke skal snakke om noe seriøst med damer. For det gir meg ingenting å senke nivået på det jeg reflekterer over for at hun skal skjønne.

Om du er ufrivillig singel så kan du begynne med å se nærmere på dine egne holdninger til kvinner. Kan ligge noe der, skjønner du.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha.

Anonymkode: 98dc3...f9d

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg elsker det!!

Men den største turn offen er menn som later som de er det - eller tror de er det. GOSH, så slitsomt!!

Jeg vet det er mange av dem her inne :P De er lett å oppdage i sine utsagn.

Det er vanskelig å sette en ramme på hva "reflektert" egentlig innebærer. Til syvende og sist er det også avhengig av riktig type refleksjon. Altså den typen som passer deg. Tibbie har undertegnede diskutert med på dette forumet før, om prostitusjon om jeg ikke husker feil? Vi var grunnleggende og innbitt uenige. Jeg anser meg selv for å være over middels reflektert og er kjent for å være en ressursperson i slik sammenheng. Jeg vet en del ting som andre ikke vet - ikke minst når det gjelder sammenhenger og systematikk. Å være reflektert handler ofte om å se større bilder og sammenhenger. Likevel, om man er uenig slik som jeg og Tibbie er, vil kanskje ikke man kanskje ikke oppleve hverandre som spesielt reflekterte - snarere tvert imot. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Arcturus skrev:

Det er vanskelig å sette en ramme på hva "reflektert" egentlig innebærer. Til syvende og sist er det også avhengig av riktig type refleksjon. Altså den typen som passer deg. Tibbie har undertegnede diskutert med på dette forumet før, om prostitusjon om jeg ikke husker feil? Vi var grunnleggende og innbitt uenige. Jeg anser meg selv for å være over middels reflektert og er kjent for å være en ressursperson i slik sammenheng. Jeg vet en del ting som andre ikke vet - ikke minst når det gjelder sammenhenger og systematikk. Å være reflektert handler ofte om å se større bilder og sammenhenger. Likevel, om man er uenig slik som jeg og Tibbie er, vil kanskje ikke man kanskje ikke oppleve hverandre som spesielt reflekterte - snarere tvert imot. 

Dette. Fortell en kvinne det hun vil høre på en overbevisende og entusiastisk måte så er man i hennes øyne reflektert. 

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Nå vet ikke jeg hvordan dette fungerer generelt, men mine erfaringer tilsier at de reflekterte mennene har minst dametekke. De er for fornuftige, kjedelige, lite leken osv. Mennene som handler på impulser, instinkter og lyster går oftere etter hva de vil ha, og ender derfor opp med bedre resultater på dette området. 

Jeg synes det er interessant at damer ofte sier de vil ha en reflektert mann, men jeg har aldri sett en dame bli skamkåt av at en mann sier noe fornuftig. Jeg føler mer damene viser en stolthetsfølelse når deres utvalgte fremstår som smart og reflektert. I bunn og grunn er det andre ting som gjør damen blir tiltrukket inn the first place tenker nå jeg. Utseende, sosiale ferdigheter, sosial intuisjon osv.

For reflekterte og smarte damer er nok det at mannen er reflektert et must kan jeg se for meg. I alle fall hvis han skal være kjærestemateriale. Romkameraten min har en ganske smart kjæreste. Jeg klarer ikke å se for meg henne med en fyr som ikke er reflektert.  

Endret av Minesveiper
Skrevet (endret)

En ureflektert mann hadde vært helt uaktuelt! Han trenger ikke høy iq, men reflektert må han være!

Man kan være en frekk luring selv om man er reflektert, det har ikke noe med å være kjedelig og lite leken å gjøre! Min mann er nesten i overkant reflektert pga erfaringer og klokskap, han er fortsatt morsom og barnslig.

Endret av Ulla Ullsokk
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Arcturus skrev:

Jeg anser meg selv for å være over middels reflektert og er kjent for å være en ressursperson i slik sammenheng. Jeg vet en del ting som andre ikke vet - ikke minst når det gjelder sammenhenger og systematikk. 

Mange ser nok det positive i en reflektert, oppegående person, mens selvskryt og navlebeskuelse er turn off.

Anonymkode: 43fee...442

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...