AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #21 Skrevet 2. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dette barnet en mor? Anonymkode: c2978...f4e Mor er åpen for det, hun har mast om skole i England i mange år. Hun har en kusine som har gjort det og er veldig ivrig selv... Anonymkode: 7821a...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #22 Skrevet 2. januar 2016 3 timer siden, Pinkee skrev: Hvis du og far er så lei ungen, er det ikke en mulighet for at hun kan flytte til mor på heltid? Eller er moren død/uskikket til å ha barn? Mor er også positiv til dette. Anonymkode: 7821a...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #23 Skrevet 2. januar 2016 Hvordan er barnet? Familiekjær, selvstendig, søker bekreftelse fra dere voksne, trenger mye oppmuntring og omsorg? Anonymkode: 3776f...c33
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #24 Skrevet 2. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kostskole heter det Anonymkode: c55cd...be9 6 timer siden, AnonymBruker skrev: I Norge ja, men det er England det er snakk om. Anonymkode: 7821a...d95 Helt riktig, Trollmor, i England bruker de naturlig nok engelske ord, ikke norske. Men det finnes noe som heter oversettelse. Boarding school = kostskole. Og såpass dannelse og vett i skallen at man vet det bør man helst ha, om man ønsker at barn/stebarn skal ha en sjanse i havet på en engelsk kostskole. Og da snakker jeg ikke om det faglige. (Skjønner ikke at jeg gidder blande meg i trolletråden, men nå er det gjort.) Anonymkode: ceeb2...ae0 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #25 Skrevet 2. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt riktig, Trollmor, i England bruker de naturlig nok engelske ord, ikke norske. Men det finnes noe som heter oversettelse. Boarding school = kostskole. Og såpass dannelse og vett i skallen at man vet det bør man helst ha, om man ønsker at barn/stebarn skal ha en sjanse i havet på en engelsk kostskole. Og da snakker jeg ikke om det faglige. (Skjønner ikke at jeg gidder blande meg i trolletråden, men nå er det gjort.) Anonymkode: ceeb2...ae0 Men herlighet jeg vet da hva det heter på norsk. Ser ikke poenget med å oversette det, da det er i England hun skal gå. Troll kan du være selv som kommer og avsporer tråden min! ts Anonymkode: 7821a...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #26 Skrevet 2. januar 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er barnet? Familiekjær, selvstendig, søker bekreftelse fra dere voksne, trenger mye oppmuntring og omsorg? Anonymkode: 3776f...c33 Hun er veldig selvstendig og har allerede vært på språkskole om sommeren og lært engelsk på Malta. Hun er veldig motivert for dette. Går det ikke er det jo ikke værre enn å komme hjem igjen. Skal innrømme at jeg vil syntes det hadde vært veldig deilig om hun dro ett år eller to da... ts Anonymkode: 7821a...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #27 Skrevet 2. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men herlighet jeg vet da hva det heter på norsk. Ser ikke poenget med å oversette det, da det er i England hun skal gå. Troll kan du være selv som kommer og avsporer tråden min! ts Anonymkode: 7821a...d95 Enig. Snakk om pirketroll. Man sier jo high school om videregående i USA. Anonymkode: de74a...df0 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #28 Skrevet 2. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Snakk om pirketroll. Man sier jo high school om videregående i USA. Anonymkode: de74a...df0 Det er fordi "høyskole" på norsk viser til et annet utdanningstrinn enn "high school", og en direkte oversettelse er derfor ikke mulig. "Boarding school" derimot viser ikke til en spesiell type utdanning, bare en skole (uansett nivå) der elevene bor på skolens område. Og på norsk heter dette kostskole. Og derfor gir Trollmor inntrykk av å ha dårlig norsk ordforråd når hun bruker "boarding school" når hun ellers snakker norsk. (Er det en tråd jeg ikke har dårlig samvittighet for å spore av er det denne.) Anonymkode: ceeb2...ae0
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #29 Skrevet 2. januar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun har lyst til det selv, men er bare 12 år... Jeg og henne har aldri kommet overens og boarding school i England virker som en god løsning. Faren har ikke råd til å betale for det, men det gjør jeg gladelig! Fårlittdårlig samvittighet, men skalbli så utrolig godt å få henne bort! Anonymkode: 7821a...d95 Med en far som har dårlig råd og en fars kjæreste som ikke kan kan skrive korrekt norsk er nok skole i utlandet det beste dere kan gi henne! Anonymkode: 6b750...466
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #30 Skrevet 2. januar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun har lyst til det selv, men er bare 12 år... Jeg og henne har aldri kommet overens og boarding school i England virker som en god løsning. Faren har ikke råd til å betale for det, men det gjør jeg gladelig! Fårlittdårlig samvittighet, men skalbli så utrolig godt å få henne bort! Anonymkode: 7821a...d95 Har ikke barnet en mor? Anonymkode: 6b750...466
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #31 Skrevet 2. januar 2016 Men når du er så lite interessert i å tilbringe tid med henne hva tenker du å gjøre når jenta kommer hjem på ferie? Da er hun jo hjemme hver eneste dag i 1-2 måneder. Hvorfor kan hun ikke heller flytte til mor, og så kan far treffe henne der? Anonymkode: 3776f...c33 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #32 Skrevet 2. januar 2016 Jeg hadde blitt sjeleglad for en sånn mulighet da jeg var 12. Anonymkode: a3eba...089 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #33 Skrevet 2. januar 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke barnet en mor? Anonymkode: 6b750...466 Jo barnet har en mor. Mor er også meget positiv til boarding school. Anonymkode: 7821a...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #34 Skrevet 2. januar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når du er så lite interessert i å tilbringe tid med henne hva tenker du å gjøre når jenta kommer hjem på ferie? Da er hun jo hjemme hver eneste dag i 1-2 måneder. Hvorfor kan hun ikke heller flytte til mor, og så kan far treffe henne der? Anonymkode: 3776f...c33 Det er jo utrolig mye lettere å ha henne 1-2 mnd om sommeren enn annenhver uke? Ser ikke mørkt på skoleferier. Anonymkode: 7821a...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #35 Skrevet 2. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt sjeleglad for en sånn mulighet da jeg var 12. Anonymkode: a3eba...089 Det tror jeg jeg også hadde blitt... ts Anonymkode: 7821a...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #36 Skrevet 2. januar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi "høyskole" på norsk viser til et annet utdanningstrinn enn "high school", og en direkte oversettelse er derfor ikke mulig. "Boarding school" derimot viser ikke til en spesiell type utdanning, bare en skole (uansett nivå) der elevene bor på skolens område. Og på norsk heter dette kostskole. Og derfor gir Trollmor inntrykk av å ha dårlig norsk ordforråd når hun bruker "boarding school" når hun ellers snakker norsk. (Er det en tråd jeg ikke har dårlig samvittighet for å spore av er det denne.) Anonymkode: ceeb2...ae0 Den direkte oversettelsen a. 'High school'er selvsagt 'videregående skole'. Ikke noe vanskelig å oversette noe som helst, men da vi tenker å sende henne til en boarding school i England, og ikke en kostskole i Norge er det naturlig å bruke det engelske begrepet, trollemor. Anonymkode: 7821a...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #37 Skrevet 2. januar 2016 Må være godt å ikke være ønsket av sine nærmeste. Anonymkode: fc5e0...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #38 Skrevet 2. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Må være godt å ikke være ønsket av sine nærmeste. Anonymkode: fc5e0...4b6 Må være godt å ha en familie som er villig til å betale for at du skal få det ypperste av utdannelse også? Anonymkode: 7821a...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #39 Skrevet 2. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Må være godt å familie som er villig til å betale for at du skal få det ypperste av utdannelse også? Anonymkode: 7821a...d95 Nei. Familie er viktigere enn å bli sendt bort. Er bra nok utdannelse i Norge. Anonymkode: fc5e0...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #40 Skrevet 2. januar 2016 Hvis alle parter er positive, så er det vel bare å gi det et forsøk? Men kanskje ikke la de andre få vite om dine motiver... Anonymkode: 75c77...ffd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå