Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #21 Del Skrevet 1. januar 2016 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Jetlag? Bor du i et annet land med annen tidssone? Ja, bor i øst-asia, 8 timer forskjell, får alltid kraftig jetlag når jeg reiser til norge derifra, særlig denne gangen er det ille, selvom vi har vært her i en uke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 1. januar 2016 #22 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) 25 minutter siden, Tanuki skrev: du ka også bli sliten og trøtt av å jobbe, kanskje du kan drite i å jobbe og da? og ja, jeg angrer veldig på at JEG og min gutt, på 16mnd ikke ble hjemme, som ville vært best for oss alle. Mine foreldre og søsken kunne fint ha dratt uten oss. Ja er noen for sliten til å jobbe så bør de holde seg unna og ikke syte og klage. Mye som er slitsomt for ALLE, men hvordan hadde verden vert hvis alle skulle blitt sur og klaget over det? Må holde ut og gjøre det beste ut av det. Ikke rømme fra situasjonen. Det er bare tegn på svakhet. Dessuten var det mange der du kunne bedt om å hjelpe deg. Jaja skjedd er skjedd. Endret 1. januar 2016 av Hummels Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. januar 2016 #23 Del Skrevet 1. januar 2016 1 minutt siden, SRC skrev: Merkelig tolkning av hva hun skrev, etter hva jeg skjønner ville hun sitte litt nærmere barndomsvennene sine, og hintet til å bytte plass, ikke fordi hun hun satt ved siden av var så "kjip". Jeg synes heller ikke det er sutring å fortelle rett ut hva man føler blir best for seg og sitt barn til sin mor, det er mer ansvarsfullt enn noe annet. Den eneste feilen jeg har sett TS gjort var vel egentlig å dra likevel, i stedet for å bare holde seg hjemme som hun allerede visste var lurest. TS, du har min fulle forståelse! Du dumma deg litt ut med å la deg overtale, men alle har lov til å ha dårlige dager hvor man blir slitne. Det er ikke verdens undergang, men det er absolutt ikke gøy. Men trøst deg med at det er over og at du har lært til neste gang Syns ikke det er en merkelig tolkning. Måten hun skriver og uttrykker seg på gjør at jeg syns det er rart ikke flere tolker henne slik. Slik jeg leser det så er det seg selv hun tenker det er mest kjipt for. Ikke så mye ungen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #24 Del Skrevet 1. januar 2016 4 minutter siden, Maleficenta skrev: Le i vei. Men jeg syns det er barnslig åsutre til moren sin at åååå jeg vil ikke gå i selskapet. Jeg vil være igjen hjemmeee. Vil ikke være med kjipe folk. Voksne folk syter ikke sånn. Og på selskapet der du nærmest såør om å få bytte plass for du vil ikke sitte med hennee for hun er kjip. Tenåring tror du er litt på bærtur nå,,, hvor leser du at jeg sutrer? Fordi jeg sa i fra til moren min om at jeg heller ville bli hjemme med gutten fordi jeg visste det kom til å bli vanskelig og slitsomt for oss? Hvor sa jeg at de var kjipe? jeg skrev kanskje innlegget litt fort, men nå tolker du i vilden sky. hvis du hadde lest ordentlig så skrev jeg at jeg kjenner denne familien veldig godt, spesielt dattra, som er på min alder, vi var mye sammen da jeg bodde i norge. Så ja, da er det litt kjedelig å sitte på andre siden av bordet med mye eldre folk, herregud, du tolker jo alt i svart/hvitt. jeez. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #25 Del Skrevet 1. januar 2016 8 minutter siden, SRC skrev: Merkelig tolkning av hva hun skrev, etter hva jeg skjønner ville hun sitte litt nærmere barndomsvennene sine, og hintet til å bytte plass, ikke fordi hun hun satt ved siden av var så "kjip". Jeg synes heller ikke det er sutring å fortelle rett ut hva man føler blir best for seg og sitt barn til sin mor, det er mer ansvarsfullt enn noe annet. Den eneste feilen jeg har sett TS gjort var vel egentlig å dra likevel, i stedet for å bare holde seg hjemme som hun allerede visste var lurest. TS, du har min fulle forståelse! Du dumma deg litt ut med å la deg overtale, men alle har lov til å ha dårlige dager hvor man blir slitne. Det er ikke verdens undergang, men det er absolutt ikke gøy. Men trøst deg med at det er over og at du har lært til neste gang Takk;) uansett er det over naa:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRC Skrevet 1. januar 2016 #26 Del Skrevet 1. januar 2016 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Syns ikke det er en merkelig tolkning. Måten hun skriver og uttrykker seg på gjør at jeg syns det er rart ikke flere tolker henne slik. Slik jeg leser det så er det seg selv hun tenker det er mest kjipt for. Ikke så mye ungen Du synes ikke det er en merkelig tolkning at du mener hun synes sidemannen er såå kjip, når hun sier at hun hintet fordi hun ville sitte nærmere barndomsvennene? Javel, deg om det. Og for å svare på siste del av innlegget, så virker det som om vi har lest 2 forskjellige innlegg nesten, det blir ren tolkning og jeg sitter ikke igjen med samme følelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #27 Del Skrevet 1. januar 2016 26 minutter siden, Hummels skrev: Ja er noen for sliten til å jobbe så bør de holde seg unna og ikke syte og klage. Mye som er slitsomt for ALLE, men hvordan hadde verden vert hvis alle skulle blitt sur og klaget over det? Må holde ut og gjøre det beste ut av det. Ikke rømme fra situasjonen. Det er bare tegn på svakhet. Dessuten var det mange der du kunne bedt om å hjelpe deg. Jaja skjedd er skjedd. jeg gjorde mitt beste, men det kom til et punkt hvor jeg syntes det var helt poengløst å sitte der men en liten stakkar som bare vil sove men ikke kan fordi det er altfor mye bråk. jeg kunne jo bedt alle holde kjeft, men jeg visste at ingen mente noe vondt, de bare koste seg, så da var det best å dra hjem med lillegutt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 2. januar 2016 #28 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg kan synes slikt er slitsomt selv, og jeg har verken barn eller jetlag Til og med jeg forstår at når man har en unge som ikke trives i situasjonen og surver så er kommentarer som du fikk unødvendig. Da er det i allefall ikke tvil om hva du gjør neste gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agnesb Skrevet 2. januar 2016 #29 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) ja kjipt.. julestria er slitsom, og det skjer jo noe hele tiden. Men du burde bare blitt hjemme(man vet best selv, når det kommertil slikt) eller endret innstilling Jeg og barna skulle egentlig på julefest imorgen som jeg hadde lovet mamma, men har nå avlyst fordi vi er slitne alle mann. Hun ville selvfølgelig ha oss med, men hadde full forståelse for det og! Hun som sa at «det høres ut som dere har hatt nok i julen!" Der skorter det litt på moren din og. Hun burde hatt mye mere forståelse. Bedre lykke neste år <3 Endret 2. januar 2016 av agnesb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #30 Del Skrevet 2. januar 2016 Du er "nybakt" mor. Moren din ser på deg fortsatt som sin "lille jente". Spesielt når du kommer hjem på besøk uten mann. Vi har alle vært der (og mange her ser ut til å ha glemt det. Vi har alle tatt med barnet på ting vi hadde magefølelse på ikke ville gå bra (eller kanskje vi til og med trodde det skulle gå bra), og vi har gjort ting vi kunne gjort annerledes (etterpå har vi nok tenkt på alt som hadde vært lurt å gjøre. Og det er slik vi lærer. Neste gang gjør vi det nok bedre. Eller kanskje det er andre ting som går galt da. Og så lærer vi enda mer. Og så finner vi ut hva som fungerer og ikke fungerer, og vi blir mer selvsikre og kan stå i mot mor med steinharde argumenter. Og vi vet at sitter vi blant feil folk, så blir kvelden kjip når vi ser barndomsvennene koser seg i det andre hjørnet. Ønsker man å bytte plass, så ikke spør mor (hun vil alltid være opptatt av hva andre synes, og tenke worst case scenario). Jeg føler med deg! Du har valgt å få barn, men du vet ikke alt av den grunn. Du må lære mens du holder på. Akkurat som vi måtte/må (men som noen av oss her i tråden tydeligvis har glemt. Tviler på at alle her gjør alt riktig første gangen, hver gang!). Det er lurt å utvide komfortsonen sin. Gå i selskaper man egentlig ikke vil. Men det er også lov å si nei. Spesielt med små barn i middagsselskaper som starter kl 20, og det ikke er tilrettelagt for at barna skal legge seg der. Du er moren, du er sjefen! Anonymkode: d7bfa...b94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 2. januar 2016 #31 Del Skrevet 2. januar 2016 Da vet du det til neste gang, at du bestemmer over deg selv og ditt barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #32 Del Skrevet 2. januar 2016 15 timer siden, Tanuki skrev: mere synd pa deg:).... Du svarer jo som en liten trassunge også. Nei, jeg har aldri hevdet at det er synd på meg. Jeg tåler nemlig å bli sliten både en og to og tre dager etter hverandre, uten at jeg føler for å sutre og klage over det. Det er ikke farlig å være litt sliten, og det er heller ingen krise at en kveld ble annerledes enn du ville at den skulle bli. Jeg finner det fortsatt utrolig at det går an å sutre over noe så bagatellmessig som det du gjør her. Anonymkode: a3cef...fe3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #33 Del Skrevet 2. januar 2016 Alt var galt ja. Hva bidro du selv med?du var negativ før du kom inn døren. Du burde laget nyttårsselskap hjemme hos deg selv og invitert folk. Jeg var i nyttårsselskap selv. Der var det en mor med tvillinger på 14 mnd...og en på 3.5 år. Mannen måtte på jobb, men han lot ungene sove ekstra den dagen for han viste det ville bli sent. Når mor kom fra jobb så sov de ennå. Tenk hun var i selskap med tre unger alene. På jobb hadde hun også vært. Hun var positivitet selv. Kl 23 dro hun hjem med ungene. Du veg å bli trette. Godt du klarte å samle energi til å skrive her inne da. Anonymkode: 7cdab...7cf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 2. januar 2016 #34 Del Skrevet 2. januar 2016 Vi er en gjeng som alltid har feiret nyttår sammen. Dette har vi gjort i ca 30 år. På det meste var vi 8 voksne og 10 unger i alderen 2 mnd og 12 år. Eldste og yngste var mine(våre) Har aldri vært noe problem. Vi feiret på ungenes premisser. Hadde med reisesenger til de yngste som ble lagt på et rom der det var ro. I år var min yngste 17. og eneste "barnet" igjen. Det blir faktisk det en gjør det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 2. januar 2016 #35 Del Skrevet 2. januar 2016 Herreminhatt, så provosert jeg blir av mange av disse svarene! "Jeg kjenner noen som hadde med barn på nyttårsfest", "Mine barn er alltid med på nyttårsfest", "Dette er bare barnslig sutring". ... det slår dere ikke at folk, og ikke minst barn, er forskjellige? Jeg har ei venninne som reiser på ferietur alene med sine to små barn - jeg drar ikke engang på kjøpesenter alene med mitt ene barn hvis jeg ikke må. Hvorfor er det sånn da mon tro? Jo, fordi vi er forskjellige. Venninnen min er en person som liker å ha mange jern i ilden og som trives når det er hektisk, mens jeg får angst i travle situasjoner med mange folk. Det sier seg selv at vi velger ulike løsninger og foretrekker ulike ting. Som mamma må man ofte være litt sjef og bare ta de avgjørelsene som passer best for seg og sin familie, men det er ikke alltid like lett, og det er en ferdighet man må øve på. Nå klarte ikke ts det i dette tilfellet, så jeg skjønner godt at hun ble frustrert og ville blåse ut litt her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #36 Del Skrevet 2. januar 2016 Mange festlige svar her, KG overrasker ikke. Helt utrolig hvordan folk svarer her inne og antar ting de faktisk ikke vet noe om. Skulle tro jeg dro for å ødelegge selskapet med vilje. herregud. Min feil var å faktisk la meg overtale/presse til å dra. Jeg kjenner mitt barn, jeg vet hva som fungerer og hva som ikke fungerer, jeg visste at det selskapet absolutt ikke var beregnet for en liten en, og jeg visste at han ville slite med å finne ro, som jeg fortalte til min mor. Hvis dere kaller det for dårlig innstilling, værsågod! Nei jeg, koste meg ikke der, syns det var slitsomt og mye mas, mest av alt fordi ungen min ikke trivdes, men det tolkes jo som at jeg lagde et helvette for de andre gjestene! jeez, ta dere sammen. Jeg prater alltid med folk, jeg spiser det som blir servert, klager aldri på mat eller vertskap om vi er på besøk. MEN her skrev jeg for å få det ut av systemet, og skriver jeg faktisk det jeg føler i etterkant av selskapet. Jeg ville helst være hjemme med ungen min, det hadde vært best for ham, og lettere for alle. At noen her tolker det som at jeg ikke ville besøke kjipe mennesker er bare helt vanvittig. Hva ville dere jeg skulle ha gjort da?? Gått rundt å hysjet på folk fordi de bråkte og lillegutt ikke kunne sove?? Da tenker jeg det hadde blitt månelyst her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #37 Del Skrevet 2. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt var galt ja. Hva bidro du selv med?du var negativ før du kom inn døren. Du burde laget nyttårsselskap hjemme hos deg selv og invitert folk. Jeg var i nyttårsselskap selv. Der var det en mor med tvillinger på 14 mnd...og en på 3.5 år. Mannen måtte på jobb, men han lot ungene sove ekstra den dagen for han viste det ville bli sent. Når mor kom fra jobb så sov de ennå. Tenk hun var i selskap med tre unger alene. På jobb hadde hun også vært. Hun var positivitet selv. Kl 23 dro hun hjem med ungene. Du veg å bli trette. Godt du klarte å samle energi til å skrive her inne da. Anonymkode: 7cdab...7cf Det er lov å lese hele tråden før man svarer. Så fordi en du kjenner har trillinger som sover bra så MÅ det samme gjelde for min unge? Min gutt sover til vanlig max 40 min om dagen, vant til å legge seg ca 18.30 , våkner ca. 6. og da snakker jeg om normal døgnryttme, nå har han ikke enda tilpassa seg her, jeg skrev faktisk over her at vi bor 8 tidssoner unna til vanlig. Så du trenger ikke late som du har fasiten her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #38 Del Skrevet 2. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du svarer jo som en liten trassunge også. Nei, jeg har aldri hevdet at det er synd på meg. Jeg tåler nemlig å bli sliten både en og to og tre dager etter hverandre, uten at jeg føler for å sutre og klage over det. Det er ikke farlig å være litt sliten, og det er heller ingen krise at en kveld ble annerledes enn du ville at den skulle bli. Jeg finner det fortsatt utrolig at det går an å sutre over noe så bagatellmessig som det du gjør her. Anonymkode: a3cef...fe3 nei du, svarte akkurat i samme stil som du har svart meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #39 Del Skrevet 2. januar 2016 11 timer siden, Jolene skrev: Da vet du det til neste gang, at du bestemmer over deg selv og ditt barn. nettop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #40 Del Skrevet 2. januar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: I andre tråder har du jo innrømt at ungen din sover hjemme alene mens du går tur med hunden, så det overrasker ikke meg akkurat at du ikke klarer å velge det beste for barnet ditt. Anonymkode: d04fe...9f3 hva i alle dager er galt med det da? Anonymkode: d8a61...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå