Tanuki Skrevet 1. januar 2016 #1 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Hadde rett og slett den kjipeste Nyttårsaften noensinne i går! Besøker foreldrene mine i Jula, med lillegutt på 16mnd, samboer kunne ikke være med denne gangen så var innstilt på å ta det med ro og slappe av hjemme med lillegutt. MEN så var vi alle invitert til en familie vi kjenner, jeg kjenner barna til dem som inviterte godt fra ungdomsskolen og vgs. MEN jeg sa til min mor at jeg heller ville bli hjemme med sønnen min, alene, fordi jeg visste han ikke ville få sove der, de folka er ekstremt høylytte og huset dems er lite, i tillegg var det pinnekjøtt på menyen som jeg hater. ville mye heller være hjemme med noen filmer , mat jeg selv laget og ta det med ro. Men neida, jeg MÅTTE jo være med sa moren min, ellers var jeg uhøfelig og hvis jeg ble hjemme så skulle hun heller ikke dra, og jeg skulle selvfølgelig få hjelp med lillegutt hos de andre. Så jeg ble med. jeg angret fort , for middagen begynte ikke før nesten kl.20, enda vi var der kl. 19, som var avtalt. Lillegutt var overtrøtt , ville ikke spise, jeg satt ved siden av ham, en gammel tante jeg ikke kjenner, vertinnen og mora mi. De bare pratet og skravlet i vei, jeg satt slik at det var helt umulig å snakke med dem på min alder som jeg kjenner, hintet til vertinnnen om at kanskje jeg kunne bytte plass med hun tanta, men da fikk jeg DET sure blikket fra mora mi. Så satt slik under hele middagen, lillegutt var lei og sur, kastet bestikk og mat overalt, mens jeg ble mast på om å passe bedre på! så til slutt bare gav jeg opp, tok lillegutt inn på kjøkkenet hvor det var roligere og fikk i han litt yogurt, etter det satt vi inne på et gjesterom hvor vi lekte litt og han endelig sovnet. da gikk jeg tilbake til bordet, hvor jeg ikke var savnet. hadde nesten ikke fått spist noe, var sliten, lei, og etter 20 min var lillegutt våken, så på’n igjen. prøvde å bysse, synge alt, ingenting funket. tok han med inn i stua så jeg kunne få i meg litt mat. Da fikk jeg bare masse kommentarer som hvorfor jeg hadde vekket ham!(!) kunne jeg ikke få ham til å være stille etc. Da endelig desserten var ferdig, var kl. nesten 23, da sa jeg til mora mi at nå nektet jeg å bli de lengre, så jeg ble kjørt hjem, fikk hele fuckings veien høre om så koooselig det hadde vært, og hvor morro det er å vise frem barnebarnet. jesus!! jaja, aldri mer sier jeg, neste år blir det feiring med samboer, og takk gud for det! Beklager, dette ble langt, men godt og få det ut! edit: skrivefeil Endret 1. januar 2016 av Tanuki skrivefeil 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 1. januar 2016 #2 Del Skrevet 1. januar 2016 Sånn som jeg leser det så bidro jo ikke du så veldig til god stemning. Jeg skjønner at en liten en kan være fussete og slitsom, og spesielt når man er i større lag, men sånn er det dessverre ofte med barn. Du bestemte deg jo egentlig fra starten av at du ikke ville være med og at det ble en dårlig kveld. Du kunne jo kanskje ha spurt moren din om hun kunne ha vært med lille på rommet når du spiste hvis det plaget de andre med lyden? Siden hun sa du skulle få hjelp, tenker jeg. Ellers, så jaja. Sånn blir det noen ganger. Håper på et bedre neste år! 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 1. januar 2016 ps. vet ikke hva andre hadde gjort i den situasjonen, for meg var det i allefall uaktuelt å bli i selskapet, selvom muligens vertinnen syns jeg var rar, da jeg dro så sa hun at jeg kunne jo likså godt bli der lengre, for alle vet at om en baby legger seg sent så sover den lengre neste dag!! ja hadde det bare vert så lett! syntes ikke jeg gjorde noe feil, eller???? :/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 1. januar 2016 #4 Del Skrevet 1. januar 2016 Sender deg en stor klem! Har FULL forståelse for at det ikke ble en trivelig kveld! Jeg har også lært at små barn og sene selskaper med masse mennesker ikke er en god kombinasjon, heldigvis har jeg ingen som presser meg Du får trøste deg med at det er overstått, og at du kommer til å stå på ditt neste gang det eventuelt skulle bli mas om noe sånt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 1. januar 2016 2 minutter siden, mjauritz skrev: Sånn som jeg leser det så bidro jo ikke du så veldig til god stemning. Jeg skjønner at en liten en kan være fussete og slitsom, og spesielt når man er i større lag, men sånn er det dessverre ofte med barn. Du bestemte deg jo egentlig fra starten av at du ikke ville være med og at det ble en dårlig kveld. Du kunne jo kanskje ha spurt moren din om hun kunne ha vært med lille på rommet når du spiste hvis det plaget de andre med lyden? Siden hun sa du skulle få hjelp, tenker jeg. Ellers, så jaja. Sånn blir det noen ganger. Håper på et bedre neste år! vel, jeg ville jo gjerne treffe dem, som jeg skrev så kjenner jeg dattera til dem veldig godt, vi var veldig mye sammen før, men fikk ikke snakket mye sammen, og bare for å legge til, da jeg sa jeg ville dra så sa jeg selvfølgelig det til mora mi, på tomanshånd. men ja, jeg visste at det kom til å bli slik, både jeg og baby har jetlag i tillegg, så hadde vært bedre for alle om vi ble hjemme, syns jeg da:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 1. januar 2016 #6 Del Skrevet 1. januar 2016 1 minutt siden, Tanuki skrev: vel, jeg ville jo gjerne treffe dem, som jeg skrev så kjenner jeg dattera til dem veldig godt, vi var veldig mye sammen før, men fikk ikke snakket mye sammen, og bare for å legge til, da jeg sa jeg ville dra så sa jeg selvfølgelig det til mora mi, på tomanshånd. men ja, jeg visste at det kom til å bli slik, både jeg og baby har jetlag i tillegg, så hadde vært bedre for alle om vi ble hjemme, syns jeg da:) Men siden du har barn så antar jeg du er en voksen kvinne som kan ta selvstendige valg. Om både du og lille hadde jetlag og du visste det kom til å bli styr så kunne du ha forklart det til mora di og faktisk blitt hjemme. Hun kunne jo ikke fysisk dytte deg inn i bilen Hvis du ville vært høflig kunne du bare sendt en melding til vertinna og forklart, men ønsket dem en fin kveld 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 1. januar 2016 #7 Del Skrevet 1. januar 2016 Når du visste at middagen ble så seint så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke ga ungen mat før du dro fra hjemme, tok en hilserunde og la han med en gang på gjesterommet. Mine små blir alltid foret og lagt til vanlig tid juleselskap eller ikke. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 1. januar 2016 5 minutter siden, mjauritz skrev: Men siden du har barn så antar jeg du er en voksen kvinne som kan ta selvstendige valg. Om både du og lille hadde jetlag og du visste det kom til å bli styr så kunne du ha forklart det til mora di og faktisk blitt hjemme. Hun kunne jo ikke fysisk dytte deg inn i bilen Hvis du ville vært høflig kunne du bare sendt en melding til vertinna og forklart, men ønsket dem en fin kveld Klart det, er jo nettopp det jeg angrer veldig at jeg ikke gjorde:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #9 Del Skrevet 1. januar 2016 Du skulle nok stått noe på krava, ja. Men der er vel gjerne hendelser som dette man lærer endel av? Så det var nok ikke forgjeves, du får se det sånn Anonymkode: f9938...25a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #10 Del Skrevet 1. januar 2016 Herregud, så mye sutring det er av mødre her inne. Alle er såååå slitne, at det er ikke måte på. En skulle faen ikke tro at det å ha en unge er så slitsomt at en må lage et langt klageinnlegg om det på KG. Før i tida hadde folk 10-12 unger, de hadde ikke et eneste teknisk hjelpemiddel, de jobbet livet av seg for å få mat på bordet og klær til alle, og de hadde ikke en mann som hjalp til med ungene. Likevel klager folk mye mer i dag, når vi knapt trenger gjøre en brøkdel av det vår formødre måtte, Hvis man er så bedagelig anlagt at man ikke tåler èn kveld med litt stress, da burde man gjøre noe med energinivået sitt - og ikke minst den mentale innstillingen. At det går an. Anonymkode: a3cef...fe3 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 1. januar 2016 44 minutter siden, Sol79 skrev: Når du visste at middagen ble så seint så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke ga ungen mat før du dro fra hjemme, tok en hilserunde og la han med en gang på gjesterommet. Mine små blir alltid foret og lagt til vanlig tid juleselskap eller ikke. han fikk selvfolgelig mat før vi dro, og igjen, disse folka var ekstremt høylytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 1. januar 2016 #12 Del Skrevet 1. januar 2016 48 minutter siden, mjauritz skrev: Men siden du har barn så antar jeg du er en voksen kvinne som kan ta selvstendige valg. Om både du og lille hadde jetlag og du visste det kom til å bli styr så kunne du ha forklart det til mora di og faktisk blitt hjemme. Hun kunne jo ikke fysisk dytte deg inn i bilen Hvis du ville vært høflig kunne du bare sendt en melding til vertinna og forklart, men ønsket dem en fin kveld Dette! Du kjenner barnet og vet i hvert fall hvilke utfall som er mest sannsynlige. Da bør du kunne argumentere for deg og ikke la deg overtale om du mener det blir feil. Vi er ganske strikse på sånne ting, men det er fordi vi har et barn som tåler dårlig brudd i rutinene. Det vet vi av erfaring, derfor har vi innsett at enn så lenge får vi bare gjøre oss upopulære ved å droppe slike selskaper. Det hadde neppe vært bedre om de andre måtte holde ut med den lille tasmanske djevelen vi får når ungen blir overtrøtt og overgira. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 1. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, så mye sutring det er av mødre her inne. Alle er såååå slitne, at det er ikke måte på. En skulle faen ikke tro at det å ha en unge er så slitsomt at en må lage et langt klageinnlegg om det på KG. Før i tida hadde folk 10-12 unger, de hadde ikke et eneste teknisk hjelpemiddel, de jobbet livet av seg for å få mat på bordet og klær til alle, og de hadde ikke en mann som hjalp til med ungene. Likevel klager folk mye mer i dag, når vi knapt trenger gjøre en brøkdel av det vår formødre måtte, Hvis man er så bedagelig anlagt at man ikke tåler èn kveld med litt stress, da burde man gjøre noe med energinivået sitt - og ikke minst den mentale innstillingen. At det går an. Anonymkode: a3cef...fe3 om du ikke skjnner at en slik kveld er slitsom for mor og barn så er det deg det er noe i veien med. Det er faktisk lov a si at man blir sliten, kanskje ikke her pa KG da, men in real life! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 1. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skulle nok stått noe på krava, ja. Men der er vel gjerne hendelser som dette man lærer endel av? Så det var nok ikke forgjeves, du får se det sånn Anonymkode: f9938...25a ja nettopp, har lært leksa mi for a si det slik!:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 1. januar 2016 #15 Del Skrevet 1. januar 2016 Du hadde allerede bestemt deg for at kvelden ble dritt, så ble den dritt? Jøss hvem ville trodd det! Ja skikkelig dritt at folks snakker til hverandre over bordet! Helst skal det være helt tyst når man feirer. Bra du retter skylden der skylden hører hjemme for at ungen din er vilter og uoppdragen. Nemlig hos verten av dette selskapet! Det er jo også verten sin skyld at du er sliten og lei fordi ungen din er krevende. BECAUSE LOGIC 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 1. januar 2016 #16 Del Skrevet 1. januar 2016 Du er moren, du er voksen. Du bestemmer - og det betyr også at du ikke skal la deg overkjøre, selv ikke av moren din. Du "visste" at dette kom til å bli en dårlig kveld for deg - og med den innstillingen blir den jo gjerne det - så du skulle gitt f*** i hva moren din sa, og gjort som du ville.... Selv feiret vi aldri nyttårsaften med fest når barna var små - vi hadde en rolig og koselig feiring hjemme, hvor vi inviterte folk - men vi kunne sette grensene for alkohol og festfaktor - og barna kunne sove på rommet sitt når de ble trøtte nok til det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 1. januar 2016 #17 Del Skrevet 1. januar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, så mye sutring det er av mødre her inne. Alle er såååå slitne, at det er ikke måte på. En skulle faen ikke tro at det å ha en unge er så slitsomt at en må lage et langt klageinnlegg om det på KG. Før i tida hadde folk 10-12 unger, de hadde ikke et eneste teknisk hjelpemiddel, de jobbet livet av seg for å få mat på bordet og klær til alle, og de hadde ikke en mann som hjalp til med ungene. Likevel klager folk mye mer i dag, når vi knapt trenger gjøre en brøkdel av det vår formødre måtte, Hvis man er så bedagelig anlagt at man ikke tåler èn kveld med litt stress, da burde man gjøre noe med energinivået sitt - og ikke minst den mentale innstillingen. At det går an. Anonymkode: a3cef...fe3 Enig, og de vet godt at det kommer til å bli litt slitsomt når de får barn, likevel velger de å få barn. Må ikke få barn før man er klar nok og forberedt til å bli sliten, trøtt, og det kan bli tunge dager, kvelder og netter. Med folk og alene. Kan ikke la være å besøke folk selv om dere har fått barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #18 Del Skrevet 1. januar 2016 8 minutter siden, Hummels skrev: Enig, og de vet godt at det kommer til å bli litt slitsomt når de får barn, likevel velger de å få barn. Må ikke få barn før man er klar nok og forberedt til å bli sliten, trøtt, og det kan bli tunge dager, kvelder og netter. Med folk og alene. Kan ikke la være å besøke folk selv om dere har fått barn. du ka også bli sliten og trøtt av å jobbe, kanskje du kan drite i å jobbe og da? og ja, jeg angrer veldig på at JEG og min gutt, på 16mnd ikke ble hjemme, som ville vært best for oss alle. Mine foreldre og søsken kunne fint ha dratt uten oss. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #19 Del Skrevet 1. januar 2016 1 time siden, bib_84 skrev: Sender deg en stor klem! Har FULL forståelse for at det ikke ble en trivelig kveld! Jeg har også lært at små barn og sene selskaper med masse mennesker ikke er en god kombinasjon, heldigvis har jeg ingen som presser meg Du får trøste deg med at det er overstått, og at du kommer til å stå på ditt neste gang det eventuelt skulle bli mas om noe sånt Takk, ja er så enkelt som at jeg faktisk bare har lært til neste gang:) men andre brukere her tolker jo alt i værste mening da:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. januar 2016 #20 Del Skrevet 1. januar 2016 1 time siden, Tanuki skrev: vel, jeg ville jo gjerne treffe dem, som jeg skrev så kjenner jeg dattera til dem veldig godt, vi var veldig mye sammen før, men fikk ikke snakket mye sammen, og bare for å legge til, da jeg sa jeg ville dra så sa jeg selvfølgelig det til mora mi, på tomanshånd. men ja, jeg visste at det kom til å bli slik, både jeg og baby har jetlag i tillegg, så hadde vært bedre for alle om vi ble hjemme, syns jeg da:) Jetlag? Bor du i et annet land med annen tidssone? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå