Gå til innhold

Jentebarn med ADHD - hvilke tegn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Hun jeg snakker om, klarer ikke å sitte i ro, beveger seg hele tiden, snakker konstant og maser hele tiden, men hun har et godt utviklet språk, er rask i oppfattelsen og er flink til å argumentere (selv om hun ikke engang har begynt på skolen).

Anonymkode: e45bf...441

Dette høres 110% normalt ut.

Hva er ditt problem? 

Anonymkode: 9edd1...5bf

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er svært pratesalig, har mye å si og fortelle, vil si at hun er ganske intelligent, men hun er som sagt veldig aktiv, sliter ut de aller fleste, roter og klarer ikke å finne roen. Men hun er ikke uoppmerksom, hun er faktisk det motsatte, hun får med seg det meste som skjer (hun kan sanger som hun har hørt på radio - engelske sanger - utenat) og liker å diskutere. Hun er 5 1/2 år.

Dette var bare noe jeg lurte på, har ingen planer om å blande meg inn. 

Anonymkode: e45bf...441

Hun høres mer intelligent ut enn sine voksne slektninger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, chisandra skrev:

Er du en av disse sjarmerende menneskene som i fullt alvor mener at ADHD egentlig er en tullediagnose, og som går rundt i tråder på internett og forfekter denne påstanden?

Jeg mener at det er opp til barnets foreldre å vurdere henne. Barnehagen har ansatt pedagoger som også vil fange opp slikt. At en tante skal begynne å snakke om ADHD fordi barnet er normalt aktivt er helt på trynet.

Ditt forsøk på stråmann velger jeg å overse. 

Anonymkode: a7ea2...ec6

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun høres mer intelligent ut enn sine voksne slektninger. 

:fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ADHD er en hel reell "sykdom". Men de som får det, trenger hjelp. De sliter med å fungere i hverdagen. Fordi hodet er helt kaos bl.a., ikke fordi tante synes det er mer praktisk med en inaktiv unge. 

Anonymkode: 81e39...bc9

• Liker 1
Skrevet

TS, DU skal ikke se etter tegn i det hele tatt.

Det finnes spesialister som skal bedømme ADHD.

Hobbydiagnostikk via nettet er direkte usunt.

Gjest chisandra
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det er opp til barnets foreldre å vurdere henne. Barnehagen har ansatt pedagoger som også vil fange opp slikt. At en tante skal begynne å snakke om ADHD fordi barnet er normalt aktivt er helt på trynet.

Ditt forsøk på stråmann velger jeg å overse. 

Anonymkode: a7ea2...ec6

Stråmann? Jeg synes også dette barnet kanskje høres helt "normalt" ut - tenkte mer på det som virket som din generelle motstand mot diagnosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...