AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #1 Del Skrevet 31. desember 2015 Jeg bor i utlandet pga. jobb og skal sitte alene i kveld og sliter veldig med å takle det. En jeg bor i kollektivet med skal ha middagsgjester og full fest men jeg er ikke invitert med. Det skal være lukket fest på de to rom han leier, men de grenser til mitt rom og vi har ingen felles arealer jeg kan oppholde meg i. Jeg vet av erfaring at den høye lyden kommer til å overdøve alt jeg vil prøve å høre på. De fleste jeg kjenner i byen er bortreist men flere venner vet jeg sitter alene på rommet i kveld. Jeg har sett på meetup og couchsurfing om det foregår noe i mitt område men det eneste som skjer er noe på mc donalds på sentralstasjonen i byen og det frister ikke helt. Ikke tror jeg man får lov å oppholde seg der særlig lenge heller. Men vurderer likevel å gå for det er kanskje bedre å bare gå litt ut i kulden litt enn å sitte inne og gråte. Jeg føler meg bare så utrolig mislykket som bor her men som ikke har noen venner å feire med. Og jeg har bodd her i to år! Jeg tror det hadde vært lettere å takle om jeg var super sosial resten av året, men jeg sitter alene helg etter helg, og jeg kjenner jeg begynner å bli deprimert av å være så ensom. Det er uvant for meg som er vant med et stort sosialt nettverk. Jeg tar så klart en masse initiativ selv. De jeg har blitt kjent med har enten barn, eller reiser/jobber mye så de har begrenset med tid. Jeg har prøvd å gå utenfor min komfort sone mange ganger og snakke med folk i kantinen på jobb, på trening osv. uten at det har ført til mer enn bekjente. På jobb er de fleste mye yngre enn meg og jeg er som oftest den eneste jenten. Så jeg faller automatisk litt utenfor. Jo lengre jeg er så ensom jo vanskeligere begynner det å bli for meg for meg å snakke til fremmede. Jeg vet virkelig ikke hva annet jeg kan gjøre. Er det noen som har tips til hvordan takle ensomheten? Anonymkode: ec23d...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #2 Del Skrevet 31. desember 2015 Uff,jeg har ingen gode råd å komme med men vill bare gi deg en Anonymkode: e748d...473 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #3 Del Skrevet 31. desember 2015 jeg sitter også alene i kveld.. Så du er hvertfall ikke alene. "Håper" (unnder det jo ingen) det er mange på kvinneguiden, og at det kanskje er mye å snakke om her inne.. Anonymkode: 6808b...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #4 Del Skrevet 31. desember 2015 Jeg var alene en juleaften, hvor jeg kjøpte inn ALT jeg kunne tenke meg av godt og gjorde alt jeg kunne for å skulle kose meg. Jeg så på mine favorittfilmer og det ble en nokså fin kveld likevel, selv om jeg var ekstremt ensom (Familien var bortreist og jeg kunne ikke være med på grunn av jobb). Kunne du ha fortalt naboen om at du er alene og håper han kan ha litt forståelse med støy? Eller eventuelt hinte til at du er alene og se om han inviterer deg med? Anonymkode: 7e05b...6ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #5 Del Skrevet 31. desember 2015 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg sitter også alene i kveld.. Så du er hvertfall ikke alene. "Håper" (unnder det jo ingen) det er mange på kvinneguiden, og at det kanskje er mye å snakke om her inne.. Anonymkode: 6808b...b99 Uff nei ingen som ikke vil burde være alene i kveld. Dette burde være flere arrangementer for de som er alene på nyttårsaften. Tror det er flere enn folk tror. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var alene en juleaften, hvor jeg kjøpte inn ALT jeg kunne tenke meg av godt og gjorde alt jeg kunne for å skulle kose meg. Jeg så på mine favorittfilmer og det ble en nokså fin kveld likevel, selv om jeg var ekstremt ensom (Familien var bortreist og jeg kunne ikke være med på grunn av jobb). Kunne du ha fortalt naboen om at du er alene og håper han kan ha litt forståelse med støy? Eller eventuelt hinte til at du er alene og se om han inviterer deg med? Anonymkode: 7e05b...6ca Han vet jeg er alene, men virker ikke som han bryr seg. Han og vennene hans er utrolig høylytte bare når de snakker så tviler på de kommer til å ta hensyn. To av de kom akkurat for å hjelpe til med middagen og har satt musikken på full guffe. Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage noe godt til middag når de er ferdig i kjøkkenet. Og så håper håper jeg de bestemmer seg for å dra ut på byen ettervert. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff,jeg har ingen gode råd å komme med men vill bare gi deg en Anonymkode: e748d...473 Takk! Anonymkode: ec23d...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #6 Del Skrevet 31. desember 2015 Jeg er også alene i kveld, dog frivillig denne gangen. Hvorfor fokusere så veldig på at det er Nyttårsaften og at du er alene? Synes det blir veldig mange jeg-synes-synd-på meg-selv-innlegg nå... Nyttårsaften er en opphauset dag, se på det som en vanlig lørdagskveld, du sitter vel ikke og depper for at du er alene ellers? "Alle" er ikke på fest/i sosiale lag i kveld, maaange er hjemme og har et helt normal kosekveld, med eller uten selskap. Jeg forstår godt at folk synes julaften er kjip alene, men nyttårsaften er vel ikke SÅ spesiell? (Skjønner at det er kjipt, når det er mot din vilje, prøver bare å sparke deg litt i ræva. ) Men seriøst, ikke fokuser så veldig på at dette er Nyttårsaften med stor N, tenk heller at dette er DIN kosekveld, med god mat, godt drikke, godteri, film, musikk, bok, hva du enn liker. Klem. Anonymkode: 2c491...7a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OddBlood Skrevet 31. desember 2015 #7 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Den 30.12.2015 at 14.26, AnonymBruker skrev: Jeg er også alene i kveld, dog frivillig denne gangen. Hvorfor fokusere så veldig på at det er Nyttårsaften og at du er alene? Synes det blir veldig mange jeg-synes-synd-på meg-selv-innlegg nå... Nyttårsaften er en opphauset dag, se på det som en vanlig lørdagskveld, du sitter vel ikke og depper for at du er alene ellers? "Alle" er ikke på fest/i sosiale lag i kveld, maaange er hjemme og har et helt normal kosekveld, med eller uten selskap. Jeg forstår godt at folk synes julaften er kjip alene, men nyttårsaften er vel ikke SÅ spesiell? (Skjønner at det er kjipt, når det er mot din vilje, prøver bare å sparke deg litt i ræva. ) Men seriøst, ikke fokuser så veldig på at dette er Nyttårsaften med stor N, tenk heller at dette er DIN kosekveld, med god mat, godt drikke, godteri, film, musikk, bok, hva du enn liker. Klem. Anonymkode: 2c491...7a2 . Endret 29. juli 2016 av OddBlood 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 31. desember 2015 #8 Del Skrevet 31. desember 2015 Dette blir 6 året jeg sitter "alene" på nyttårsaften. Sånn er det å ha hund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå