Gå til innhold

Veiledning til masteroppgave

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest The Master Woman

Min veileder til masteroppgaven (Blindern) er meget faglig dyktig, men jeg føler at vi så langt beveger oss veldig overfladisk. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gripe det hele an. Har ikke kommet så langt ennå (kap 1), men jeg er opptatt av at han må gå inn i det jeg

skriver...

Er redd det blir ampert når jeg skal kreve, og at han gir litt, for så å prate bøker og generelt rundt tema...

Som om han dytter meg litt unna... (Han er veldig privat, og inviterer ikke til småprat overhodet.)

Noen som har vært igjennom hovedfag og kan gi meg tips om hvordan få mest mulig ut av veileder for å få både en god prosess og forhåpentligvis et godt resultat.

Nå sitter jeg med en klump i magen, og en dårlig følelse overfor en veileder som egentlig er en tungvekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Det er viktig med god kommunikasjon dere imellom, og du må faktisk, uansett om det kan føles rart, stille krav til veileder om hvordan du vil samarbeidet skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje bare to samtaler med min veileder under hele masteroppgaven! Jeg liker best å arbeide alene, og hadde ikke noe spesielt å spørre om. Så likte jeg å "overraske" ham med resultatet slik at han var litt nysgjerrig på hva jeg hadde fått til helt alene! Det gikk veldig bra det, men jeg trives som sagt best når jeg får arbeide alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går sannsynligvis mer inn i ditt prosjekt når du har levert mer tekst til ham. Det er vanskeligere for dem å gå inn i et prosjekt som ennå "flyter" såpass som det ofte gjør i startfasen. Min veileder syntes i hvertfall at det var lettere å forholde seg til teksten min, enn til hva jeg tenkte om oppgaven. Men still krav! Spør detaljert, og be om begrunnelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...