Gå til innhold

Ble med eksen til en venninne hjem - what to do?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriver veldig sjeldent her inne men i dag trenger jeg noen råd. For noen dager siden var jeg på en fest og snakket en del med en utrolig hyggelig gutt som jeg kjenner litt fra før av. Han pleide å være sammen med en venninne av meg for en stund tilbake, men jeg kjenner henne ikke så veldig godt så i øyeblikket tenkte jeg at det var greit.

Det viste seg at de ikke er over hverandre, noe jeg fant ut etter jeg hadde vært med han hjem den natta. Allikevel hadde vi det utrolig morsomt sammen. Jeg vet at det var dumt av oss, med tanke på at jeg kjenner eksen, så søker ingen moralpreken. Vi ble derimot enige om at vi ikke skulle fortelle det til noen grunnet forholdene.

Men jeg er utrolig dårlig på å holde mine egne hemmeligheter, og fortalte det til en venninne, ingen detaljer oppgitt. Grunnen til det var fordi vi tre nevnte personene var på en fest sammen og jeg var så redd for at hun hadde hørt noe at jeg følte at jeg trengte moralsk støtte. Nå lurer jeg på et par ting:

Er det noe jeg kan si til venninnen min for å "trekke tilbake" at jeg fortalte henne at vi hadde sex? Tenkte på å si at jeg hadde misforstått dagen etterpå fordi jeg var for full til å huske, men trenger noe man kan tro på siden jeg har ikke så veldig mye tillit til hun jenta her. Noen som har forslag eller må jeg bare leve med at jeg var løsmunnet?

Og så lurer jeg på om det er ikke av meg å ønske og gjøre det igjen? Det kommer nok ikke til å skje, og jeg tenker meg om flere ganger om jeg vil gjøre noe slikt igjen, men han sa det samme til meg at han håpte vi kunne gjøre det igjen og jeg tenker jo litt på det. Her kan moralprekenen komme 😉 Men bare så det sies til slutt så har jeg vurdert å bare gå til hun jenta å fortelle det, men det er ikke bare meg dette gjelder og jeg vet ikke om det egentlig er det beste. Hadde vært greit hvis hun aldri hørte noe om det, men om de to har lyst til å fortsette forholdet sitt synes en del av meg at det er viktig at hun vet det. Hun blir ikke sint, bare utrolig lei seg og skuffa. Men vi er ikke så nærme at hun egentlig blir sint på meg, men bare det at noen har kapret han på en måte. Men det fortjener jeg kanskje uansett?

Anonymkode: 7f2fb...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en røre :klem: Høres akkurat ut som noe jeg kunne gjort :ler: Etter mange års erfaring er svaret mitt: ikke prøv å trekke tilbake det du fortalte venninnen din. Ikke møt han igjen. Ikke si noe til eksen hans. Slår alt tilbake på deg, så innrøm det som har vært og skyld på fylla. Å prøve å trekke tilbake ting fungerer dårlig, du legger bare mer fokus på det som har skjedd, og det blir enda mer attraktivt for venninnen din å fortelle det til noen. 

Anonymkode: 18d6a...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nære er dere? 

Hvis dere ikke er så nære at hun kan bli sint på deg nettopp på grunn av det, ville jeg latt være å si noe i det hele tatt. Kanskje hun finner ut av det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en røre :klem: Høres akkurat ut som noe jeg kunne gjort :ler: Etter mange års erfaring er svaret mitt: ikke prøv å trekke tilbake det du fortalte venninnen din. Ikke møt han igjen. Ikke si noe til eksen hans. Slår alt tilbake på deg, så innrøm det som har vært og skyld på fylla. Å prøve å trekke tilbake ting fungerer dårlig, du legger bare mer fokus på det som har skjedd, og det blir enda mer attraktivt for venninnen din å fortelle det til noen. 

Anonymkode: 18d6a...4e2

Tusen takk for ærlig svar, og lettet over at jeg ikke er den eneste som kan komme til å drite litt på draget innimellom. Veldig logisk det siste der😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, nelipot skrev:

Hvor nære er dere? 

Hvis dere ikke er så nære at hun kan bli sint på deg nettopp på grunn av det, ville jeg latt være å si noe i det hele tatt. Kanskje hun finner ut av det selv.

Det er litt komplisert. Har kjent henne i mange år gjennom andre folk - litt venner og litt familie, det er ikke sånn at vi finner på ting sammen på egenhånd men allikevel såpass venninner at man skal respektere hverandre. Nå er de begge noen år eldre enn meg, men jeg vet at hun ikke hadde gjort det hvis det hadde vært min eks. Hun er en tvers igjennom søt jente så hun blir ikke sint, men skuffa og lei seg er verre en sint.

- TS

Skrev forresten også det andre svaret men glemte å signere :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kjenner hun så godt så er det jo ikke noe big deal. Og hvis du prøver å trekke det tilbake til hun andre så lager du bare mer fokus på det enn i utgangspunktet så jeg ville bare latet som ingenting ovenfor alle innblandede. Trolig husker ikke hun du sa det til detaljene så godt uansett,  siden du sa det på fylla 

Anonymkode: 3cca8...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...