nyibyen Skrevet 7. oktober 2004 #1 Del Skrevet 7. oktober 2004 Fikk nesten sjokk i går da jeg så på e-bay at de selger (piratkopier, siden det var så billig???) asiatiske dvder i fleng på e-bay. F.eks. hele x-files, 9 bokser, til rundt 100 dollar, hele buffy-serien også ca 100$, etc. Med engelsk tale. Har noen av dere oppdaget dette og vet noe om kvaliteten? Så handlet jeg for under 1000 kr og sendte avgårde bestillingen. MEN - skrekk og gru - etter å ha lett litt på tollvesenet sine sider så jeg at man faktisk regner portoen (a-post i mitt tilfelle) inn i prisen når man regner ut tollen, slik at det tilsammen blir litt over 1000 kr!!! Nå gruer jeg meg til å bli kontaktet av tollvesenet og ribbet inn til skinnet. Noen som vet hva de tar for ting over 1000 kr? Jeg tenkte på å si til tollvesnet at vi kan sende pakken i retur, og be firmaet sende den tilbake til meg med b-post. Da kommer det under tusenlappen, og løser problemene. Men himmel og hav, så tungvint!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 7. oktober 2004 #2 Del Skrevet 7. oktober 2004 Send en mail til de du har kjøpt av og spør om de kan merke "tolllappen" med litt mindre verdi enn det som er i den. Forklar at det er pga regler i norge og sånn, mulig de er greie og gjør det Verdt et forsøk.... Tollerne veit jo ikke hva du har kjøpt det for uansett.... Ellers lest jeg et eller annet på dinside.no om at det lønte seg å bruke tollvesenets kalkulator for å regne om valuta, var også link til den der.... Mener jeg det var da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå