AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg har en kompis på 30 som føler seg uattraktiv delvis fordi han er lav og mister håret. Nå har han sagt at han ønsker å ta neseoperasjon. Selv har jeg aldri lagt merke til nesa hans, den er helt vanlig. Har sagt det til han, men han ønsker en finere nese. Litt av greia er at jeg føler han kaster bort penger og foretar unødvendig kirurgisk ingrep ved å fikse på nesa. Kompisen min er overvektig(80 kg og 167 høy) og kler seg dårlig(sånn at man legger negativt merke til klærne) og stygge briller. Finnes det en fin måte å si det på? Eller burde jeg bare støtte han når han ønsker å fikse nesa? Jeg høres sikkert ut som den kjipeste venninna i verden, men en neseoperasjon koster en del penger(og han har dårlig råd) pluss at det er jo dumt å risikere komplikasjoner når en "penere nese" ikke vil gjøre noe forskjell, hverken på utseende eller selvfølelsen(når han ikke får mer respons fra damene) Anonymkode: 2f827...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Del Skrevet 30. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kompis på 30 som føler seg uattraktiv delvis fordi han er lav og mister håret. Nå har han sagt at han ønsker å ta neseoperasjon. Selv har jeg aldri lagt merke til nesa hans, den er helt vanlig. Har sagt det til han, men han ønsker en finere nese. Litt av greia er at jeg føler han kaster bort penger og foretar unødvendig kirurgisk ingrep ved å fikse på nesa. Kompisen min er overvektig(80 kg og 167 høy) og kler seg dårlig(sånn at man legger negativt merke til klærne) og stygge briller. Finnes det en fin måte å si det på? Eller burde jeg bare støtte han når han ønsker å fikse nesa? Jeg høres sikkert ut som den kjipeste venninna i verden, men en neseoperasjon koster en del penger(og han har dårlig råd) pluss at det er jo dumt å risikere komplikasjoner når en "penere nese" ikke vil gjøre noe forskjell, hverken på utseende eller selvfølelsen(når han ikke får mer respons fra damene) Anonymkode: 2f827...262 Nei, det finnes ingen fin måte å si dine meninger om dette på. Dette bestemmer han helt og holdent selv. Anonymkode: 1449c...7bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Del Skrevet 30. desember 2015 Hvis du er god kompis med han så syns jeg helt klart du kan og absolutt bør si det! Si at "Vet du hva, du har en helt fin nese, se her så skal vi se på bilder av andre på nett med samme nese som deg, det er ikke noe rart med de syns du? Hva med å heller investere i de pengene i Personlig Trener så du kan komme deg litt i form? Så kan vi to ta en shopping runde etterpå å kjøpe nye klær og nye briller og sånn! Det blir jo stas! Ja!? :D " noe i den duren der. Anonymkode: cbef3...6c4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #4 Del Skrevet 30. desember 2015 Dersom han er åpen for å prate med deg så hadde jeg sagt det, ja. Anonymkode: 69553...300 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 30. desember 2015 #5 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg synes det hyggeligste man kan gjøre i slike situasjoner er å være ærlig med dem. Si at "nesa er det ingenting i veien med, men hvis du ønsker å gjøre noe for å øke mulighetene på datingmarkedet så kan du jo prøve med slik og sånn". Er nok kjipt å høre det, men er vel bedre å høre det, slippe å kaste vekk penger, og samtidig få innsikt og kanskje hjelp til å gjøre noe med det som faktisk har en mulighet for å virke inn i positiv retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseh Skrevet 30. desember 2015 #6 Del Skrevet 30. desember 2015 Det er billigere å trene. Hva med å oppfordre han til å trene med deg? Eller gå en tur med han hver dag. Inviter han på sunn middag og smoothie. Han hadde nok følt seg bedre av å bli litt strammere enn å få en bedre nese. Tror han blir skuffet når han merker at damene ikke kommer strømmende. Er mer sannsynlig at han får bedre hell dersom han trener litt Ta han med på shopping og velg ut noen finere briller til han. Det virker som om det er mye han kan gjøre for å se bedre ut og dermed føles eg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aucaman Skrevet 30. desember 2015 #7 Del Skrevet 30. desember 2015 Kommer jo heeelt an på personligheten hans. Hvis han er som meg så bør du være rasjonell, direkte og ærlig til punktet hvor man beveger seg inn i slemmeland. Sugarcoating gir et "ovenfra", nærmest autorativt preg for min del. Bra -> "Er du helt idiot? Skal du bruke tusenvis av kroner på noe så fjasete når du kan ta sjumilssteg ved å gå ned noen kilo og kjøpe deg et par nye klær." Dårlig -> "Jeg skjønner at det må være vanskelig for deg altså, det er ikke lett dette sjekkemarkedet. Jeg syns du er kjempefin altså, og nesa di er ganske sjarmerende. Kanskje du heller vil begynne å trene eller kjøpe noen nye klær?" Om han ikke setter pris på den slags vet jeg ikke hvordan du bør si det, men du bør iallefall gjøre han oppmerksom på at en slik operasjon ikke vil løse en dritt. Dersom du klarer å få inn noen ting som ville forbedret han drastisk er det gunstig det og. Blir fort frustrasjon om ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #8 Del Skrevet 30. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kompis på 30 som føler seg uattraktiv delvis fordi han er lav og mister håret. Nå har han sagt at han ønsker å ta neseoperasjon. Selv har jeg aldri lagt merke til nesa hans, den er helt vanlig. Har sagt det til han, men han ønsker en finere nese. Litt av greia er at jeg føler han kaster bort penger og foretar unødvendig kirurgisk ingrep ved å fikse på nesa. Kompisen min er overvektig(80 kg og 167 høy) og kler seg dårlig(sånn at man legger negativt merke til klærne) og stygge briller. Finnes det en fin måte å si det på? Eller burde jeg bare støtte han når han ønsker å fikse nesa? Jeg høres sikkert ut som den kjipeste venninna i verden, men en neseoperasjon koster en del penger(og han har dårlig råd) pluss at det er jo dumt å risikere komplikasjoner når en "penere nese" ikke vil gjøre noe forskjell, hverken på utseende eller selvfølelsen(når han ikke får mer respons fra damene) Anonymkode: 2f827...262 Han er kansje litt lubben, men ikke overvektig 😳 Anonymkode: 5b027...1c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #9 Del Skrevet 30. desember 2015 Si at damer bryr seg mer om klesstil og kropp enn neser, så får han noe og tenke på. Og du har ikke sagt noe, men sagt det likevel. Anonymkode: b76d2...2a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 30. desember 2015 #10 Del Skrevet 30. desember 2015 Han har funnet noe som kan fikses på kroppen og det er noe andre kan gjøre for ham. Å legge om kostholdet og trene er faktisk noe han må gjøre selv. Nå er det jo ganske vanlig å henge seg opp i en kroppsdel man er misfornøyd med og tro at bare den blir fikset, så blir livet så bra atte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå