Gå til innhold

nyttårsaften, gikk fra å glede meg til å grue meg ekstremt...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Tusen takk til alle dere som gir meg råd og støttende kommentarer <3 har faktisk ikke turt å snakke med andre om dette før, utenom disse "vennene" mine.. Heldigvis er jeg en sosial jente, så jeg har skaffet meg annen fest :) Jeg sa til vennene mine at jeg ikke orket sitte med en som praktisk talt har voldtatt meg, så om det er viktigere for de å ha han der enn meg, får det bare være. Jeg spiser med familien å så drar jeg på en annen (og sikkert mye bedre) fest der jeg kan slappe helt av :) Takk!!

Anonymkode: 83d36...22b

hva sa "vennene" dine da du fortalte grunnen til at du drar på en annen fest?

Anonymkode: fc992...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt om noen som har dratt en kjole ned til anklene på "offeret" for å gjennomføre en voldtekt.... En kjole ville en voldtektsmann ha skjøvet opp. 

Historien skurrer. 

Anonymkode: a84f5...981

Shit. Rene Sherlock du. Hadde vært mange justismord uten deg.

Anonymkode: 4d01a...1af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig hjernedødt og drøyt av venninnen din å invitere guttene! Elendig gjort!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, selv om det hadde vært en one night stand du angret deg for, altså der du var med på det, eller en hvilken som helst grunn til at det var kleint mellom venninnen min og en fyr, så ville jeg aldri ha invitert han uten å sjekke med henne!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Tusen takk til alle dere som gir meg råd og støttende kommentarer <3 har faktisk ikke turt å snakke med andre om dette før, utenom disse "vennene" mine.. Heldigvis er jeg en sosial jente, så jeg har skaffet meg annen fest :) Jeg sa til vennene mine at jeg ikke orket sitte med en som praktisk talt har voldtatt meg, så om det er viktigere for de å ha han der enn meg, får det bare være. Jeg spiser med familien å så drar jeg på en annen (og sikkert mye bedre) fest der jeg kan slappe helt av :) Takk!!

Stolt av deg ts!kos deg imorgen og GODT NYTTÅR!! 🎆🎊🎇 

Anonymkode: 291c6...77f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke bruke domstolenes bevisstandard for å avgjøre om en voldtekt har funnet sted. Domstolene avgjør ikke om en voldtekt objektivt sett har funnet sted, den avgjør bare om bevisene som politiet samler inn oppfyller kravene til strafferettslig sanksjon.

Jeg blir mer sjokkert av å lese svar som dette.

Dersom du mener at domstolens avgjørelse ikke er relevant, så må du jo mene at voldtekt er subjektivt. Og utifra dette - helst fra offerets ståsted. Det er jo fullstendig urimelig, og grunnen til at vi har et rettssystem.

Ja, domstolen avgjør på bakgrunn av bevis. Det betyr at noen voldtektsmenn vil slippe unna i mangel på bevis. Men dette skjer fordi hele vårt samfunn er basert på prinsippet at heller ti skyldige menn skal gå fri enn at en uskyldig skal sitte inne. Om du er uenig i dette, passer ikke vårt samfunn for deg. Men det er slik det er.

Du har ingen belegg for å si at TS ble voldtatt. Hun kan ta saken for retten, og vi får se resultatet der. Om det blir negativt, kan du og mene at hun fortsatt ble voldtatt. Men du har ikke grunnlag for å si det. Du snakker utifra ditt eget utgangspunkt, som heller holder med offeret (eller kvinnen) i saker som dette. Du har ikke rasjonelt grunnlag for å si det. 

Anonymkode: 2ef31...e0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt dårlig gjort? Nei, det syns jeg ikke. De fleste har da hatt blackout-sex i fylla uten at vi lar det styre livet vårt. Men du kan jo bare la være å dra på fest, og heller ha en rolig kveld med familien. Selv har jeg aldri hatt sansen for pary-party på nyttårsaften - krampefesting og umulig å få seg taxi hjem...

Anonymkode: aef56...80b

TS "hadde ikke Black out sex" - mulig fyren hadde det, men TS ble voldtatt. Kanskje du bør gjøre en selvransakelse mht egne Black out sex-opplevelser; kan det hende du faktisk har begått voldtekt og bør passe deg i fremtiden da du faktisk kan anmeldes?

TS, her mener jeg venneflokken burde stille sin krav at fyren dette gjaldt ikke kommer. Så får kompisene velge om de vil være med ham el med dere. Det er riv ruskende galt at du skal ta støyten her.

Anonymkode: 156f0...2f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mener at domstolens avgjørelse ikke er relevant, så må du jo mene at voldtekt er subjektivt. Og utifra dette - helst fra offerets ståsted. Det er jo fullstendig urimelig, og grunnen til at vi har et rettssystem.

Ja, domstolen avgjør på bakgrunn av bevis. Det betyr at noen voldtektsmenn vil slippe unna i mangel på bevis. Men dette skjer fordi hele vårt samfunn er basert på prinsippet at heller ti skyldige menn skal gå fri enn at en uskyldig skal sitte inne. Om du er uenig i dette, passer ikke vårt samfunn for deg. Men det er slik det er.

Du har ingen belegg for å si at TS ble voldtatt. Hun kan ta saken for retten, og vi får se resultatet der. Om det blir negativt, kan du og mene at hun fortsatt ble voldtatt. Men du har ikke grunnlag for å si det. Du snakker utifra ditt eget utgangspunkt, som heller holder med offeret (eller kvinnen) i saker som dette. Du har ikke rasjonelt grunnlag for å si det. 

Selvsagt har vedkommende grunn til å si at TS ble voldtatt. TS ble sjenket / hadde drukket og var ikke i stand til å gi samtykke eller gjøre motstand da han forgrep seg. Det er da en voldtekt. Det er mulig det kunne holdt i retten da, men ikke like sannsynlig lenge etterpå - hvis ikke det da er flere jenter som anmelder.

Du sier mot deg selv når du sier at retten avgjør om det er voldtekt og så at det ikke er voldtekt om retten ikke dømmer og samtidig påpeker at ti skyldige kan slippe fri (bedre enn om en uskyldig dømt). Om vedkommende her ikke ble funnet skyldig betyr det ikke at voldtekten ikke fant sted, men at retten ikke har nok objektive bevis. Hennes vitnesbyrd blir ikke mer ugyldig og hun blir ikke mindre krenket av den grunn. Å hevde at en kvinne som våkner av at en fyr penetrerer henne, ikke blir voldtatt er hinsides og på nivå med shariahildning til hvem som eier kvinnekroppen.

Anonymkode: 156f0...2f0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det så mye kunnskapsløshet at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Å ta tak i alt dette ville uansett blitt en avsporing.

Men tenk på dette: Hvis et tre faller i skogen og ingen hører det, lager det da lyd?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette syns jeg er ekstremt dårlig gjort. Ikke si at du er syk eller at du velger å feire med familien, si det som det er- til hun som har invitert guttene. Velger hun en som har voldtatt en venninne over en venninne, så er hun jo syk i hodet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. Takk til dere som støtter meg. Det gleder meg å se at det ikke bare er jeg som er sensitiv men at det er gode mennesker her som ønsker å hjelpe meg, enda dere ikke vet hvem jeg er. Jeg har nå konfrontert venninnen min og på mange måter avsluttet vennskapet.. Det gjelder egentlig alle. De er kanskje godt selskap, men gode venner er de ikke. Godt nyttår til alle dere gode mennesker. Kommentarene deres har faktisk hjulpet meg så mye, så jeg vurderer faktisk å anmelde. Det hadde jeg aldri trodd jeg ville være tøff nok til. Jeg kan ikke få sagt det nok: Tusen takk!! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.12.2015 at 13.08, AnonymBruker skrev:

Spesielt dårlig gjort? Nei, det syns jeg ikke. De fleste har da hatt blackout-sex i fylla uten at vi lar det styre livet vårt. Men du kan jo bare la være å dra på fest, og heller ha en rolig kveld med familien. Selv har jeg aldri hatt sansen for pary-party på nyttårsaften - krampefesting og umulig å få seg taxi hjem...

Anonymkode: aef56...80b

De fleste har hatt blackout-sex? Nei. Det er ikke vanlig! Ts si fra til vennene dine så får du selv se an om du skal bli hjemme. Mange som er det :-)

Anonymkode: cf2fd...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei TS, nå er forsåvidt nyttårsaften over, og jeg er glad for å lese at du dro på en annen fest.

Vedkommende burde nok blitt anmeldt, det er helt jævlig, men at venninnen din attpå til inviterer vedkommende.. Nei, det er IKKE OK. Håper du sier fra til vedkommende i klar tale, at ja -- det er enten deg eller vedkommende, fordi det der hadde jeg ikke vært med på. Man kan jo risikere at hun inviterer han med en annen gang også, og det er faktisk ikke greit når det ligger sånn historie bak. Kanskje det er for sent å anmelde og bevise noe nå, og det blir ord-mot-ord, men venninnene dine kan faktisk ta hensyn til at det var en traumatiserende opplevelse for deg.

Håper 2016 blir et mye bedre år for deg. <3 

Anonymkode: 85732...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 31.12.2015 at 2.39, AnonymBruker skrev:

TS her igjen. Takk til dere som støtter meg. Det gleder meg å se at det ikke bare er jeg som er sensitiv men at det er gode mennesker her som ønsker å hjelpe meg, enda dere ikke vet hvem jeg er. Jeg har nå konfrontert venninnen min og på mange måter avsluttet vennskapet.. Det gjelder egentlig alle. De er kanskje godt selskap, men gode venner er de ikke. Godt nyttår til alle dere gode mennesker. Kommentarene deres har faktisk hjulpet meg så mye, så jeg vurderer faktisk å anmelde. Det hadde jeg aldri trodd jeg ville være tøff nok til. Jeg kan ikke få sagt det nok: Tusen takk!! 

Ønsker deg masse lykke til! Plukk dine venner. Det gjorde jeg. Man vet om det er ekte vennskap når det gjelder.  Bedre med en ekte god venn enn 5 dårlige. Medmennesker burde man være uansett om det er ukjente eller på nett osv.  Stå på ts! Du fortjener det aller beste, husk det. Alltid! Klem 

Anonymkode: 291c6...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...