Gå til innhold

Hva feiler det meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du høres veldig sliten ut, og om det er rart at legen ikke har snakket med deg om forhold på jobben. Er det noe der som kan tilrettelegges? Kan du gå litt ned i stilling i en periode? Et år  siden slankeoperasjon, full jobb og lite barn er tøft, og rn må se på helheten. Prøv å kartlegge hverdagen din og vurder deg selv fysisk og psykisk. Er du mindre glad? Er ting et ork? Hva gir deg energi? Når på døgnet fungerer du best . etc. Det kan godt hende at du burde ha en delvis sykemelding en stund, men slikt er det en lege som må vurdere. Du har i allefall ikke ME, men det finnes mange ulike grader av å være sliten/utbrendt. Men du er nødt til å si til legen at livskvaliteten din er for dårlig akkurat nå. Og det er ikke sutring. :-) Lykke til, slik skal du ikke ha det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal til legen på onsdag tenkte jeg. Må bare manne meg opp😫 Hilsen ts

Anonymkode: 0dac0...09e

Skrevet

Jeg har ME og det Var de symptomene jeg hadde i starten og som fortsatt sitter i. Svimmel, trøtt/utmattet, kvalm og nummenhet i kroppen + mye smerter i ledd og muskler. Vet ikke om det siste er i ditt tilfelle. Men ville først og fremst bedt om en grundig blodprøve for å finne ut blodprosent og om det ligger noe mer bak. Som dem nye legen min sa (måtte bytte lege fordi han forrige hjalp meg ikke) er at en liten betennelse i kroppen kan gjøre deg slik. Men de fant jo selvfølgelig ikke noe annet. Så ville bedt om en time og ta å snakk med legen om hva du føler hver dag og hvilke symptomer. Tar han deg ikke på alvor, vær så snill å ikke gjør som meg å vent med å bytte lege. Angrer på at der tok meg 2 år!!før jeg byttet og endte opp med å forverre sykdommen pga jobb..

Skrevet
Den 29.12.2015 at 0.26, sitruss skrev:

her er de vanligste symptomene på leukemi

• slapphet og økt hvilebehov
  • tung pust
  • hjertebank
  • svimmelhet
  • hodepine
  • feber og tilbakevennende infeksjoner
  • blåmerker, hudblødninger eller blødninger fra tannkjøtt
  • hevelser i lymfeknuter, milt og lever
  • vekttap
  • nattesvette

men husk at man kan lese seg opp på så mye på nettet og tenke å herregud dette passer jo perfekt med hva jeg føler, også er det noe helt annet. så anbefaler deg å ikke overtenke. dra til legen og ta en test.

+ det slår ut på blodprøvene (lav blodprosent). Det har garantert legen allerede sjekket siden hun har lave jernverdier.

Det er nok heller en bieffekt av slankeoperasjonen som noen andre var inne på. Tarmen tar ikke opp næringsstoffer slik som før, derfor må hun kanskje ta jern i form av sprøyter.

Anonymkode: e732c...df1

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det hos legen, ts?

Mange slankeopererte blir slappe og uten energi, som deg, når B-12 nivået er for lavt. Hvis nivået ditt er under 500 ville jeg bedt om å få en B-12 sprøyte, og bli fulgt opp på det.

Hvorfor har du ikke tatt kontakt med klinikken/sykehuset som opererte deg, forresten? Vil tro du hadde fått god hjelp der. Fastlegene kan som regel for lite om følgene av slankeoperasjoner til å følge opp godt nok.

Anonymkode: 0506d...534

Skrevet
Den 29. desember 2015 at 0.33, AnonymBruker skrev:

😱😱 jeg har jo alt det der forutenom hevelser i lymfeknuter. Gjett om jeg skal ringe til legen imorgen!!!😱

Anonymkode: 0dac0...09e

Vekttap kommer vel av slankeoperasjonen? :P 

Anonymkode: 7861d...011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...