AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Jeg er ei jente på 24 år som ikke har det så greit. Siden i sommer har jeg slitt med trøtthet, svimmelhet og følelse av null energi, utmattet. Jeg vet at jeg har lite jern og lav blodprosent men tar jerntilskudd uten forbedring. Jeg jobber i 100% stilling på sykehjem og har en gutt på 3 år. Når jeg kommer hjem fra jobb klarer jeg nesten ikke annet enn å legge meg på sofaen. Har ikke energi til noe som helst. Ikke til å være aktiv med sønnen min en gang, og det skjærer i hjertet mitt. Jeg er så sliten at jeg ville heller ha knekt begge armene enn å måtte dra på jobb. Jeg orker ikke å være sosial med venner så ofte som jeg vil. i tillegg sliter jeg med søvnen og får som oftes ikke sove før langt på natt/morgen selv om jeg er stupe trøtt. En dag var jeg ute å lekte med sønnen min pluss pyntet juletre, og da fikk jeg seiersfølelse. Er det ikke galt å ha seiersfølelse av noe så simpelt? Jeg er nedenfor og er lei av å ha det slikt. Legen sier jeg bare skal ta jern så blir det bedre, men det gjør ikke det:( vil ikke tilbringe mine unge år på sofaen å føle meg som ei 80 års gammel dame. What to do??? Anonymkode: 0dac0...09e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Jeg tok en slankeoperasjon for et år siden, men spiser relativt sunt. Jeg har ikke hatt noen endringer i kostholdet siden sommer iallefall. Anonymkode: 0dac0...09e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Lavt stoffskifte? Anonymkode: c94c7...da3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei jente på 24 år som ikke har det så greit. Siden i sommer har jeg slitt med trøtthet, svimmelhet og følelse av null energi, utmattet. Jeg vet at jeg har lite jern og lav blodprosent men tar jerntilskudd uten forbedring. Jeg jobber i 100% stilling på sykehjem og har en gutt på 3 år. Når jeg kommer hjem fra jobb klarer jeg nesten ikke annet enn å legge meg på sofaen. Har ikke energi til noe som helst. Ikke til å være aktiv med sønnen min en gang, og det skjærer i hjertet mitt. Jeg er så sliten at jeg ville heller ha knekt begge armene enn å måtte dra på jobb. Jeg orker ikke å være sosial med venner så ofte som jeg vil. i tillegg sliter jeg med søvnen og får som oftes ikke sove før langt på natt/morgen selv om jeg er stupe trøtt. En dag var jeg ute å lekte med sønnen min pluss pyntet juletre, og da fikk jeg seiersfølelse. Er det ikke galt å ha seiersfølelse av noe så simpelt? Jeg er nedenfor og er lei av å ha det slikt. Legen sier jeg bare skal ta jern så blir det bedre, men det gjør ikke det:( vil ikke tilbringe mine unge år på sofaen å føle meg som ei 80 års gammel dame. What to do??? Anonymkode: 0dac0...09e Himmel og hav, da går du selvsagt tilbake til legen. Fører ikke dette frem, bytter du fastlege. Anonymkode: 7a020...b82 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Himmel og hav, da går du selvsagt tilbake til legen. Fører ikke dette frem, bytter du fastlege. Anonymkode: 7a020...b82 Ja jeg vet at jeg burde gå tilbake til legen men jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg riktig til han uten å høres ut som den late sutrepaven:( Anonymkode: 0dac0...09e
HanneAa Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Ta det på sparket! Lønner seg som regel ikke å planlegge hva man skal si til leger etc. Ring legen, og tar de deg ikke seriøs, så sier du at du kommer ned dit nå og drar ikke før det er sjekket! Har du et sunt og variert kosthold? Får du i deg nok vitaminer, ikke bare jern? Nok vann iløpet av en dag? Spiser til faste tider? Lite vann kan få meg til å bli veldig dårlig. Da blir jeg som deg, pluss hodeverk. Jeg har også jernmangel og det bedret seg ikke, så dro tilbake og måtte ta flere jerntabletter pr dag. Sjekk om du tar for liten "dose". Endret 29. desember 2015 av HanneAa
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 15 minutter siden, HanneAa skrev: Ta det på sparket! Lønner seg som regel ikke å planlegge hva man skal si til leger etc. Ring legen, og tar de deg ikke seriøs, så sier du at du kommer ned dit nå og drar ikke før det er sjekket! Har du et sunt og variert kosthold? Får du i deg nok vitaminer, ikke bare jern? Nok vann iløpet av en dag? Spiser til faste tider? Lite vann kan få meg til å bli veldig dårlig. Da blir jeg som deg, pluss hodeverk. Jeg har også jernmangel og det bedret seg ikke, så dro tilbake og måtte ta flere jerntabletter pr dag. Sjekk om du tar for liten "dose". Ja jeg har et sunt og variert kosthold og drikker rikelig med vann. Tar dobbel dose jern også. 😟 De andre blodprøvene mine var fine sa han så jeg trengte ikke noe tilskudd Anonymkode: 0dac0...09e
sitruss Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 Når jeg leser innlegget mitt, så høres du ut som mannen min, og han har ME. han jobbet mye også sprakk det. han klarte ikke å gjøre noe som helst, å gå på do var et eget prosjekt, lage mat, rydde og alle vanlige ting ble en kamp. han har mye smerter i kroppen og sliter med å få sove. jeg sier ikke at du har dette, men det er verdt å få en utredning. slik at du ikke kjører deg for hardt hvis du har ME for da er veien mye hardere og lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #11 Skrevet 29. desember 2015 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har et sunt og variert kosthold og drikker rikelig med vann. Tar dobbel dose jern også. 😟 De andre blodprøvene mine var fine sa han så jeg trengte ikke noe tilskudd Anonymkode: 0dac0...09e Beklager hvis jeg skremmer deg nå, jeg sier absolutt ikke at det er tilfelle, men det er bedre å være på den sikre siden; har han sjekket om du kan ha leukemi? Anonymkode: 60a26...866
sitruss Skrevet 29. desember 2015 #12 Skrevet 29. desember 2015 me- myalgisk encefalopati enklere forklart. utmattelsessyndrom
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #13 Skrevet 29. desember 2015 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager hvis jeg skremmer deg nå, jeg sier absolutt ikke at det er tilfelle, men det er bedre å være på den sikre siden; har han sjekket om du kan ha leukemi? Anonymkode: 60a26...866 Whaat?? Har jeg symptomer på det??😱😱 Anonymkode: 0dac0...09e
sitruss Skrevet 29. desember 2015 #14 Skrevet 29. desember 2015 (endret) her er de vanligste symptomene på leukemi slapphet og økt hvilebehov tung pust hjertebank svimmelhet hodepine feber og tilbakevennende infeksjoner blåmerker, hudblødninger eller blødninger fra tannkjøtt hevelser i lymfeknuter, milt og lever vekttap nattesvette men husk at man kan lese seg opp på så mye på nettet og tenke å herregud dette passer jo perfekt med hva jeg føler, også er det noe helt annet. så anbefaler deg å ikke overtenke. dra til legen og ta en test. Endret 29. desember 2015 av sitruss
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #15 Skrevet 29. desember 2015 5 minutter siden, sitruss skrev: her er de vanligste symptomene på leukemi slapphet og økt hvilebehov tung pust hjertebank svimmelhet hodepine feber og tilbakevennende infeksjoner blåmerker, hudblødninger eller blødninger fra tannkjøtt hevelser i lymfeknuter, milt og lever vekttap nattesvette men husk at man kan lese seg opp på så mye på nettet og tenke å herregud dette passer jo perfekt med hva jeg føler, også er det noe helt annet. så anbefaler deg å ikke overtenke. dra til legen og ta en test. 😱😱 jeg har jo alt det der forutenom hevelser i lymfeknuter. Gjett om jeg skal ringe til legen imorgen!!!😱 Anonymkode: 0dac0...09e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #16 Skrevet 5. januar 2016 Dra til legen. Få deg sykemelding. Du skal ikke ha det slik Anonymkode: 0dac0...09e 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #17 Skrevet 5. januar 2016 Slankeopererte kan ofte få mangelsykdommer pga at tarmsystemet ikke tar opp nødvendige næringsstoffer fra maten. Over tid kan disse mangellidelsene føre til symptomer av mange arter, bla som du beskriver nå. Jeg har møtt pasienter med ekstrem trøtthet og nevropatier etter slike operasjoner, noen med utviklet varige plager. Kontakt lege, men la deg ikke skremme av kreft-symptomene som nevnt over. Anonymkode: 38b06...c49 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #18 Skrevet 19. januar 2016 Den 5. januar 2016 at 23.32, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 0dac0...09e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 Det kan hende kroppen din ikke klarer å ta opp jernet du inntar i form av tabletter. En arbeidskollega av meg slet med så lavt jernnivå at hun var svimeferdig. Tabletter hjalp ikke. Men så fikk hun etpar omganger med jernsprøyter, kombinert med sykemelding for hvile. Nå har hun et jernnivå som hun klarer å holde ok ved å tenke nøye på kosthold. Brokkoli, brødskive med leverpostei og rødbeter, samt appelsinjuice fordi C-vitamin hjelper kroppen å ta opp jern. Sjekk jernnivå på nytt; kanskje har du ikke gått opp i verdi tross jerntabletter. Anonymkode: d337b...211
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #20 Skrevet 24. januar 2016 Det vet ikke vi. Ta deg heller en tur til legen Anonymkode: c0b3a...bfd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå