Gå til innhold

Syns det er så vanskelig å få gode venner i 30 årene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det tar meg mange uker å bli frisk etter en tur på byen så er det også få  turer her 😂 

Ja en skulle neste trodd at alle hadde mer enn nok venner og bekjente. Folk er virkelig opptatt med sitt. 

Hvor gamle er din enda?  

Ja avvisning er vår største frykt,  mens å bli akseptert er vårt største ønske 💕 jeg tror at det for min del er helt greit å bygge helt nye vennskap nå etter å ha blitt 30. Det representerer for meg nye muligheter med nye mennesker som kanskje representerer hvor jeg er i livet idag . 

Anonymkode: 7fcb4...f6c

Ja man kan nok få gode venner uansett alder og 30 er jo ingen alder ☺Vår er 3 år. Er derfor litt liten til mye aktiviteter etter barnehagen enda så da møter man ikke så lett andre på den måten. Det er jo ikke sånn at jeg ikke har venner men de blir ikke så nære som når vi var yngre og når de man vokste opp med som bestevenner flytter andre veier skal det litt til å finne den kontakten igjen. Kjemien,interesser og hvor mye/lite kontakt man ønsker skal jo stemme begge veier ☺

Anonymkode: 71ab3...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De fleste er så etablerte i den alderen, de har fullt opp med familie og gamle venner. Man må vel hive seg utpå og bli kjent med flere for så å sortere ut det man ikke vil ha i livet sitt. For mange av de som kommer først er ikke etablerte av gode grunner.

Anonymkode: 0ac7e...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viser til sist melding.... Om mann er allerede fult med venner+familien, hvordan kan en utenom gjør seg verdsatt?

På en måte synes jeg (jeg som sliter å få venner) at det er verre enn å date mannfolk, lol lol :fnise::fnise:

Du må eksponere deg skikkelig og vise fram dine gode sider lol

:blomst::laugh: (ler som bare det akkurat nå)

Anonymkode: 291ee...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, January 01, 2016 at 22.07, AnonymBruker skrev:

Blir straks 32, og syns det er altfor vanskelig å få nye venninner. Jeg er alenemor og studerer, så jeg har ikke mulighet til å ut på kvelden etter leggetid for barnet. Blir mange lange og ensomme kvelder.

Ikke for å kuppe tråden,  men jeg bor også i Kristiansand. Så det var noen flere her som gjorde det.  Hvor gamle er dere?

Anonymkode: a3435...080

Kristiansand og 29 år i år her ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. januar 2016 at 17.49, AnonymBruker skrev:

Jeg bor også i Kristiansand, og i samme situasjon som deg. Treffer stadig andre på min alder (31) som jeg får god tone med, men det blir aldri noe mer. Alltid den derre "Så hyggelig om vi hadde blitt bedre kjent, vi kan jo ta en kaffe en gang?" , men med det utfallet at det aldri blir noe kaffe. Jeg sier jo også til folk at de gjerne må være med på tennis/squash/golf/frisbeegolf/skogsturer/skiturer, men det får jeg egentlig "nei" på med én gang. Er glad jeg trives godt alene, for venninner er vanskelig å grave frem. 

Anonymkode: 99a7d...7dc

Endret av elinel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Er 29, bor og jobber i Lillesand. Gift og ingen barn.Er ganske ofte i Kristiansand og i Sørlandsparken 😄. Hadde vært kjempehyggelig å få til et kaffebesøk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

30 år , gift og på leit etter venninner her også . Jeg tror vi bor i samme distrikt ts. Ihvertfall utifra de to byene du nevnte 

Anonymkode: 7c3af...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Den 29. desember 2015 at 21.51, AnonymBruker skrev:

Jeg er en dame på 30 med 2 barn. Gift, og god jobb jeg trives i. Jeg har også par gode venninner i en annen by og mange bekjente i min by. 

De venninne jeg har er venninner fra barneskolen. Vi har det veldig gøy når vi treffes og da må jeg som regel reise 3 timer pr vei.

Hvorfor klarer jeg ikke å få gode venninner her jeg er?  5 år i samme by , og byttet jobb 2 ganger. 

Folk sier at jeg er hyggelig,  omsorgsfull og reflektert. Kanskje jeg ikke er venninne materiale 😦

Syns selv jeg har mye å tilby, og er en god venninne fordi de få vennene jeg har. 

Please ikke flytte denne til den åpne tråden 😂 Det er ikke annonse om nytt vennskap, men tips til hvordan jeg kan gjøre bekjente til venninner . 

Er delvis enig i at det kan være mer krevende å skape dypere relasjoner til andre når man er "voksen" og etablert. Men samtidig tenker jeg at dette er noe som også handler om hva man gjør det til selv. Søsteren min på 34 år er et godt eksempel. Hun har 3 barn og har flyttet i hvertfall 3- ganger i løpet av barnas oppvekst. Hun har også byttet jobb et par ganger i løpet av de siste årene. Hun er er et godt eksempel på at man faktisk kan skape gode relasjoner til andre, til tross for hyppig flytting og endring av arbeidsplass. 

Det mest synlige i mine øyne hun gjør er at hun til stadig inviterer foreldre til barnas lekekamerater/kollegaer og andre naboer inn i hjemmet sitt (også par uten barn) - det er alltid en åpen dør hos henne. Der er det middag, enkel lunsj eller bare kaffe. Hun er aktiv med å ringe, ta kontakt eller kanskje bare sende en sms. Hun byr masse på seg selv, viser mye raushet til andre. Dette tror jeg også handler om at hun er trygg i seg selv, og at hun bare "kjører på" og er ikke redd for å si noe feil, drite seg ut osv. 

Jeg mener at man må by på seg selv om man skal klare å få gode venninner/vennskap. Vennskap er noe som alltid må jobbes med og man må "legge noe i potten" for at det skal opprettholdes eller gå videre fra bekjentskap til vennskap. Dette kan selvsagt være vanskelig for noen som kanskje er litt sjenerte eller sliter med sosial angst…. Men det er allikevel mulig tror jeg!

Noen tips:

- Ta initiativ til å inviter hjem til middag, vinkveld, kaffe osv. Hvis dette føles for privat/intimt kan dere finne på noe ute på cafe osv. 

- Snakk med andre småbarnsforeldre i bgh, lekeplassen osv. Dere har sannsynligvis masse til felles om barneoppdragelse, hvordan det er å være mor osv. Prøv å finne felles plattformer!

- Tilby andre hjelp. Trenger andre barns foreldre avlasning/hjelp/kjøring osv? Er det noe du kan bidra med til andre? Har du en erfaring/faglig kompetanse som vil komme andre til gode? Fortell dem at du gjerne kunne hjulpet til. 

- Tørr å dele av deg selv, utover vanlig overfladisk smalltalk. Tørr å vise noe sårbarhet. ALLE mennesker ønsker seg dype og nære relasjoner. Dette er ikke noe som kommer av seg selv og er noe som må bygges opp. Men man kan faktisk ta intitiativ til å skape et tillittsfullt klima som kan være med på å skape en overgang fra bekjent til venninne.  Hvis man selv deler noe som er sårbart, vil motparten ofte føle seg trygg og det vil oppstå en gjensidig tillit. Du vil få tilbake den samme tilliten du gir andre ved å dele av deg selv. 

- Still spørsmål til andre, vis nysjerrighet og interesse i hva det mennesket gjør, står for osv. De fleste mennesker liker å snakke om seg selv, alle liker oppmerksomhet. 

- Ikke vær redd for å bli avist - for ja, man kan faktisk ikke bli likt av alle og det er ikke alle man kan bli venn med heller! Noen ganger funker det bare ikke - kjemien er ikke der osv. Men jo mer du prøver, jo større sjanse har du for å lykkes. 

Jeg mener at alt er mulig, men at dette sannsynligvis betyr at du kanskje må jobbe litt med å gå ut av komforsonene. Du har ingenting å tape!!! Lykke til!

Anonymkode: 5cdde...216

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsmallow
Den Saturday, January 02, 2016 at 2.31, AnonymBruker skrev:

Når det tar meg mange uker å bli frisk etter en tur på byen så er det også få  turer her 😂 

Ja en skulle neste trodd at alle hadde mer enn nok venner og bekjente. Folk er virkelig opptatt med sitt. 

Hvor gamle er din enda?  

Ja avvisning er vår største frykt,  mens å bli akseptert er vårt største ønske 💕 jeg tror at det for min del er helt greit å bygge helt nye vennskap nå etter å ha blitt 30. Det representerer for meg nye muligheter med nye mennesker som kanskje representerer hvor jeg er i livet idag . 

Enig med deg over her. Det er mulig bare en engasjerer seg. Spørs også hvor mye tid en har . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. januar 2016 at 20.32, Gjest skrev:

Jeg vil gjerne ha noen å gå turer med, lage mat med/til, gå på cafe eller se film på sofaen ... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Den Monday, February 15, 2016 at 21.39, MissDot skrev:

Jeg vil gjerne ha noen å gå turer med, lage mat med/til, gå på cafe eller se film på sofaen ... :) 

Hvor bor du da ?

Anonymkode: 7c3af...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...